Permalänk
Medlem

Age Of Empires 2

Tjenare allihopa,

för att fatta mig kort så saknar jag Age of empires 2 Conquerors.
Jag tycker att det är ett spel som har dött, ja. men har det kommit någon värdig uppföljare med samma spelkänsla? nej!

Är det någon eller några som har lust att börja lira lite AOE med mig och en polare?

Det är ett stort hål i mitt spelsug där AOE fanns för ett par år sen!

Permalänk

Jag har lirat det lite med kompisar stundsvis. Dock tycker jag inte det är kul när det blir en allt för stor rush av det och det gäller att få upp en arme och bräcka motståndaren så fort som de går bara för man kör olika strategier.

Tycker inte häller det kommit något redigt spel på den fronten. uppföljarna har jag inte ens förmått mig spela. Dock tycker jag stronghold hade ett par vassa kort i leken men det blev nog inte så stort och buggigt är det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Dock tycker jag inte det är kul när det blir en allt för stor rush av det och det gäller att få upp en arme och bräcka motståndaren så fort som de går bara för man kör olika strategier.

Eeh, hur tycker du man ska spela AoE2 då?

Ett tips är att spela spelet över Gameranger, som har en helt sjukt stor AoE2-spelarbas. Ibland är det nästan löjligt hur fort spelare joinar om du skapar en server. På GR finns spelare på alla nivåer, men vissa är såklart bättre. Om jag har förstått det rätt spelar dock de riktigt duktiga via Voobly, där man har rankings osv.

Sjukt bra spel förövrigt. Jag testade trean någon enstaka gång, och det var inte helt tokigt, men inget jag fastnade för.

Permalänk

Visst.
Om du föredrar Regidice spel med en kort respit i början.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Fortfarande det bästa RTS spelet genom tiderna, det var inte nyskapande på något sätt när det kom men det höll en oerhörd hög standard och var ruggigt välgjort. Kan fortfarande spela det och ha kul!

Permalänk
Skrivet av Kalimac:

Eeh, hur tycker du man ska spela AoE2 då?

Ett tips är att spela spelet över Gameranger, som har en helt sjukt stor AoE2-spelarbas. Ibland är det nästan löjligt hur fort spelare joinar om du skapar en server. På GR finns spelare på alla nivåer, men vissa är såklart bättre. Om jag har förstått det rätt spelar dock de riktigt duktiga via Voobly, där man har rankings osv.

Sjukt bra spel förövrigt. Jag testade trean någon enstaka gång, och det var inte helt tokigt, men inget jag fastnade för.

Det jag mer syftade på att alla kör olika strategier och att hitta en motståndare som är lagom svår är jobbigt. Man vill ha rätt fort av motstånd och ingen som har massa strategier och vet vilka lag och sånt som har bonus och hur de ska counta. lite roligare om man bara kör iväg en attack och se hur motståndaren reagerar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag måste döda explorer.exe när jag ska köra det annars är alla färger kostiga, så det blir nog inget för mig tyvärr

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Voobly har största spelarbasen och som rankings så man kan hitta lämplig nivå.

Angående fel färger så går det att bli av med genom att högerklicka på exe filen och gå in i egenskaper och ändra om lite där. Börja med att se om det löser sig genom att köra det i winXP.

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Jag måste döda explorer.exe när jag ska köra det annars är alla färger kostiga, så det blir nog inget för mig tyvärr

Jag har haft samma problem med starcraft, total annihilation och ett par andra gamla klassiker.

Skrivet av Jonas13:

Voobly har största spelarbasen och som rankings så man kan hitta lämplig nivå.

Angående fel färger så går det att bli av med genom att högerklicka på exe filen och gå in i egenskaper och ändra om lite där. Börja med att se om det löser sig genom att köra det i winXP.

Den här lösningen funkar inte för mig, däremot att döda explorer fungerar utmärkt och med en liten .bat fil så är de helt problemfritt.

Börja med att öppna anteckningar/notepad och mata sedan in följande:

taskkill /f /IM explorer.exe "C:\Program Files (x86)\StarCraft\StarCraft.exe" start explorer.exe

Spara sedan filen som .bat och kör den

Givetvis så slänger ni in adressen till den filen ni vill köra, citationstecknen ska va där.
Det som händer när du kör .bat filen är att explorer stängs av, spelet startas och när du stänger av spelet så startas explorer igen, detta ger dock en liten nackdel, eftersom du inte kan "tabba" ur spelet, eller, du kan ju fortfarande tabba ur, men du ser ingenting förutom din bakgrundsbild.
Alla program som körs när du stänger av explorer fortsätter köras, om än osynligt, så man behöver inte oroa sig över skype och liknande.