AMD filar hörnen på Radeon HD 6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

hmm, bara jag som tycker att själva ledarna på ström kontakten borde komma farligt nära kylaren, om dom e tvungna att fila ner hörnet.
Kan ju hoppas att det är minus som ligger närmast.

det spelar väll ingen roll, det är väll inte kylflänsen som tar i? edit: hm, de kanske det var, inte kåpan...
inte heller en helgjuten fläkt hoppas jag?

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Man behöver inte satsa på att göra alla trådar till flamewar. Se det för vad det är, en kul liten anekdot.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det är svårt att hitta handgjord hårdvara i dagens industrisamhälle

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle_lenhovda:

ser mer ut som att fläkten nött på den

Jag tycker också det ser ut som att det är fläkten som slipat ned kontakten i hörnet, det ser ut som det på de flesta av bilderna. Och det verkar som att just den biten blir ivägen för fläkten om man tittar på bilderna på Xtremesystems. Det är ju inte omöjligt att det är så, det lär ju bara ta några sekunder med fläkten igång. Jag monterade en chassifläkt lite fel en gång och det skrapade till i några sekunder, men sen lät inget mer efter det, sedan såg jag att chassifästena i hårdplast faktiskt hade filats ned lite. Fläktbladen var oskadda dock. Isåfall är det ju inget riktigt handarbete, och det är ju synd, men det kanske är en kombination, vissa kort har de filat ned innan och vissa har filats ned när de testat korten i fabrik?

Permalänk

tänkte kanske att om dom upptäcker att det är lite filmärken på kortet när dom kollar efter felet så blir dom kanske lite motvilliga att byta ut det

håller med om den där gissningen på att fläktbladen har slipat. dom är starka nog för det.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Haha "Cutting edge graphics"

Kan förstå att detta blev lite för pinsamt inför lanseringen :).

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Hjälpsam

Tog nog inte många sekunder per kort, en snabb dutt med en motordriven slip och snabbt blås med tryckluft för att får rent.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Vilken miss av AMD.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Det är inte första april idag väll?
Kan bara tänka mig annonsen i tidningen

"AMD
Söker flitig och noggrann filare för "sista touch" på grafikkort.
Tidigare erfarenhet utav att fila naglarna är ett plus
Sök idag till AMD och bifoga gärna bild på din fil"

skulle va en väldigt märklig annons AMD tillverkar inte grafikkort

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

skulle va en väldigt märklig annons AMD tillverkar inte grafikkort

God morgon, var har du varit de senaste åren?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

God morgon, var har du varit de senaste åren?

Så vitt jag vet så tillverkar inte AMD några grafikkort, de designar däremot GPU kretsar som sedan tillverkas av TSMC och AMD säljer vidare. Närmsta AMD kommer till att tillverka grafikkort är att de bestämmer referensdesignen till sina kretsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarper:

Så vitt jag vet så tillverkar inte AMD några grafikkort, de designar däremot GPU kretsar som sedan tillverkas av TSMC och AMD säljer vidare. Närmsta AMD kommer till att tillverka grafikkort är att de bestämmer referensdesignen till sina kretsar.

..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA