Funkar 360 kontrollen på PC?

Permalänk
Medlem

Funkar 360 kontrollen på PC?

Hej, snabb fråga.
Funkar det trådlösa 360 kontrollen på PC?

Tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Hej, snabb fråga.
Funkar det trådlösa 360 kontrollen på PC?

Tacksam för snabbt svar!

Om du har en mottagare för kontrollen så fungerar det.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Har svårt att hitta den dock :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Tack för svar.
Har svårt att hitta den dock :/

Tror inte dom går att köpa löst om du inte köper någon på eBay eller så.
Annars får du skaffa ännu en trådlös kontroll som det kommer med en adapter.
Microsoft Gamepad Wireless PC/XBOX360 Vit - Inet.se

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Hedersmedlem

Precis, går ju att köpa lösa kopior och original på ebay.

Kan bara säga att det fungerar underbart bra, det är så många spel som redan är anpassade att funka med den kontrollen så man slipper sitta och ställa in knappar osv själv.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Nja eBay gillar jag inte riktigt
Får nog sälja den jag har och köpa en ny istället

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det funkar visst att använda en Xbox 360 dosa till Windows.
Jag har kört med en flera gånger. Det är ju en vanlig USB kontakt på den.

Vet dock inte hur det är med andra operativsystem.

EDIT: Såg att det var för en trådlös :D. Men nu vet alla andra att det funkar med trådadedosor.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Medlem

jag har ingen aning om detta fungerar till PC, men det borde ju fungera o köpa en sådan här manick för att koppla till datorn o köra den som "sladdad" så som Sörre skrev ovan? någon annan får isåfall säga till om det inte fungerar

WEBHALLEN.com - Microsoft - Xbox 360 Play and Charge Kit - Svart / Black
(den ska finnas i vit också men hitta den inte på webhallen?)

edit: äsch, kollade runt lite på nätet och det verkar som att kontrollern fortfarande använder det trådlösa när man har sladden i... så det fungerar inte till PC om man inte har en trådlös mottagare .. :/

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Nja eBay gillar jag inte riktigt
Får nog sälja den jag har och köpa en ny istället

Har du 360 idag? Isf skadar det väl inte med en till dosa?

Annars kan du som sagt köpa mottagare på ebay, denna till exempel, kostar mindre än en hundralapp (ca 76 spänn).
Varför gillar du inte ebay? Har själv handlat där massvis med gånger, allt har funkat prima hittills. Risken är väldigt liten att du skulle bli lurad, kolla t.ex. säljaren på mottagaren jag länkade, av 5210 omdömen så är 98,7% positiva, det innebär alltså en chans på 1,3% att du skulle bli missnöjd.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Har du 360 idag? Isf skadar det väl inte med en till dosa?

Annars kan du som sagt köpa mottagare på ebay, denna till exempel, kostar mindre än en hundralapp (ca 76 spänn).
Varför gillar du inte ebay? Har själv handlat där massvis med gånger, allt har funkat prima hittills. Risken är väldigt liten att du skulle bli lurad, kolla t.ex. säljaren på mottagaren jag länkade, av 5210 omdömen så är 98,7% positiva, det innebär alltså en chans på 1,3% att du skulle bli missnöjd.

Nej jag har inget 360, fick kontrollen av en polare. Men ska nog köpa mig ett 360 senare.

Ja, det tåls ju att tänka på.. Får se hur jag gör!
Tack för hjälpen alla.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarCroW:

Den trådlösa Xbox 360 kontrollern fungerar absolut till PC. Använder själv en trådlös Xbox 360 kontroll till min från och till.
Allt man behöver är en laddningskabel som man får om man köper tex, ett Play & charge kit. Dessa finns mycket billigt att köpa nästan överalt idag och är att föredra framför vanliga batterier i de trådlösa kontrollerna.
Man kopplar in sladden via USB precis som när man laddar batteriet i Xboxen, samt ladda ner drivrutinerna via microsofts hemsida så Windows upptäcker kontrollern när den ansluts.
Här har du länken till drivrutinerna - Software Download

Play & Charge kitet går inte att använda om man vill spela med Xbox 360 kontrollen på datorn.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Play & Charge kitet går inte att använda om man vill spela med Xbox 360 kontrollen på datorn.

Fasen du har helt rätt, blandade ihop det med min Guitar hero gitarr som körs med USB sladd (fretz on fire) samt den trådade kontrollern. Tack för att du räddade situationen =).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!