Banbrytande ansiktsanimering i L.A. Noire

Permalänk
Entusiast
Skrivet av The Mupp:

tror du underskattar hur många spel som görs. och hur många ansikten som behövs i tex ett RPG spel etc etc, kännas konstigt om Max Payne tex dök upp i inte vad vet jag StarCraft 3

Det finns strax under 4000 svenska skådespelare listade på svenska wikipedia. Extrapolera upp det på ett globalt perspektiv så ska du se att det finns tillräckligt med skådespelare för att göra spel tills den där tekniken är utbytt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det finns strax under 4000 svenska skådespelare listade på svenska wikipedia. Extrapolera upp det på ett globalt perspektiv så ska du se att det finns tillräckligt med skådespelare för att göra spel tills den där tekniken är utbytt.

Plus faktumet att skådespelare redan lånat ut sitt utseende i många spel redan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det finns strax under 4000 svenska skådespelare listade på svenska wikipedia. Extrapolera upp det på ett globalt perspektiv så ska du se att det finns tillräckligt med skådespelare för att göra spel tills den där tekniken är utbytt.

och du tror att alla dom är "bra" kvantitet är inte samma sak som kvalitet

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Underbart, får hoppas att fler spel går efter dessa riktlinjer!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av The Mupp:

och du tror att alla dom är "bra" kvantitet är inte samma sak som kvalitet

Nej men om 10 % är bra så får vi fortfarande tiotusentals skådespelare i västvärlden. Hur många spel kommer det räcka till tror du? Är det ett så stort problem med film tycker du?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej men om 10 % är bra så får vi fortfarande tiotusentals skådespelare i västvärlden. Hur många spel kommer det räcka till tror du? Är det ett så stort problem med film tycker du?

du tror inte att du tar i lite i överkant, och lika som på film så kommer de duktigaste skådisarna vara mest eftertraktade så jag skulle inte bli det minsta förvånade ifall personers ansikten dök upp i olika spel. vilket skulle kunna sänka känslan ifall man redan har identifiera en karaktär väldigt stark med en viss karaktär från ett annat spel, själv så tycker jag tex att vissa serier där jag är så invand att en viss skådis är en viss karaktär.

så att om jag ser dom i andra ställen blir det att störa min focus ifrån själva seriens handling

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

du tror inte att du tar i lite i överkant, och lika som på film så kommer de duktigaste skådisarna vara mest eftertraktade så jag skulle inte bli det minsta förvånade ifall personers ansikten dök upp i olika spel. vilket skulle kunna sänka känslan ifall man redan har identifiera en karaktär väldigt stark med en viss karaktär från ett annat spel, själv så tycker jag tex att vissa serier där jag är så invand att en viss skådis är en viss karaktär.

så att om jag ser dom i andra ställen blir det att störa min focus ifrån själva seriens handling

Det finns dock gott om duktiga skådisar att det kommer bli god variation åtminstone på huvudcharaktärerna. Kommer alltid hända man stöter på nån mindre charaktär med samma skådis man sett i en annan titel.

Samma sak händer redan nu iofs med röst skådisar. Typ killen som gör Nathan Drake i Uncharted gör röster för huvud karaktärer i flera andra spel.
Antar han är billig att anlita.

Men räkna dock inte med denna tekniken kommer bli allt för standard heller. Kommer bara vara dom utvecklarna med gott om pengar som kommer ha råd med detta. För det kommer kräva skådisar som är duktiga på att spela en roll med ansiktes uttryck. Och dom kostar vanligtvis mer än röst skådis.

Men vid det här laget bör man vara van vid det om man kollar på film och serier..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParanoiaX:

Men räkna dock inte med denna tekniken kommer bli allt för standard heller. Kommer bara vara dom utvecklarna med gott om pengar som kommer ha råd med detta. För det kommer kräva skådisar som är duktiga på att spela en roll med ansiktes uttryck. Och dom kostar vanligtvis mer än röst skådis.

Men vid det här laget bör man vara van vid det om man kollar på film och serier..

jo både därför det inte kommer finnas en sån massiv mängd av skådisar till alla spel också, för om dom lägger ner massa pengar på tekniken så vill dom inte ha nån som är lika begåvad som mig (inte alls med andra ord) förstöra investeringen.

problemet jag ser, är att i spel så har man mycket mer karaktär utveckling i många spel, än i en film så på film så blir man inte lika fast i en karaktär. dock tex tar The Wire (sjukt bra serie om du inte sett den så rekommenderar jag den starkt). eller tex Breaing Bad så blir man att identifiera sig med figuren så mycket.

förmodligen så kommer sån här teknik bli billigare och billigare att använda, och någonstans ner på den vägen så kommer samma ansikten börja dyka upp i olika spel. tänk dig om Max Payne eller Gordon Freeman skulle dyka upp i Crysis 2. skulle inte det kännas fel?

eller ännu värre tänk om det görs ett riktigt kult spel i stil med Half-Life, Max Payne etc etc (när jag ser Max Payne så ser jag alltid han ifrån 1:an inte 2:an det är inte riktiga Max Payne, Grinet han har i 1:an är helt underbart)

folk kommer fästa sig vid karaktären, problemet blir sen att om dom ser han i en dålig film eller etc så kommer det kännas som helgerån.

dock så låter jag lite som en domedags profet, men vi har varit lyckligt lottade i spel branshen. jag vill inte den ska bli som Film branshen blivt att man ser en film med tex Bruce Willis så vet man att det blir pang pang, eller Jim Carrey som spelar samma roll om och om igen mer eller mindre sen den galna detektiven.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

jag vill inte den ska bli som Film branshen blivt att man ser en film med tex Bruce Willis så vet man att det blir pang pang, eller Jim Carrey som spelar samma roll om och om igen mer eller mindre sen den galna detektiven.

Jaha okej, så du köpte crysis i tro om att det var ett turn based strategy? Det är mer än skådespelarna som avslöjar filmens handling. Och många skådespelare har ett stort register.

Men för att ytterligare motbevisa din tes: A Christmas Carol (2009 film) - Wikipedia, the free encyclopedia
The Number 23 - Wikipedia, the free encyclopedia

Over the Hedge (film) - Wikipedia, the free encyclopedia
The Sixth Sense - Wikipedia, the free encyclopedia (ok de skjuter ett skott i denna film om jag inte minns fel)
12 Monkeys - Wikipedia, the free encyclopedia (även här något enstaka skott mot slutet, om inte minnet sviker)

Permalänk
Medlem

Ansikten kan göras om med både smink (proteser alltså, inte lite läppstift) och förmodligen kan 3D modellen modifieras lite också utan att det blir problem. Sen kan man ju utan problem byta ut texturer och röster som man vill. Jag ser det i alla fall inte som något stort problem om samma skådespelare används fler gånger.

Permalänk

Synd att PS3an kommer gå på sina knän av den här grafiken bara.
Det senaste GTA, vet inte vad det heter, tycker jag är ospelbart. Ett spel på konsoll ska INTE lagga, att spela i 10-15 fps gör spelet ospelbart för min del.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Jaha okej, så du köpte crysis i tro om att det var ett turn based strategy?

hur kom du fram till den slutsatsen?

Skrivet av MooDHooDs:

Men för att ytterligare motbevisa din tes: A Christmas Carol (2009 film) - Wikipedia, the free encyclopedia
The Number 23 - Wikipedia, the free encyclopedia

Over the Hedge (film) - Wikipedia, the free encyclopedia
The Sixth Sense - Wikipedia, the free encyclopedia (ok de skjuter ett skott i denna film om jag inte minns fel)
12 Monkeys - Wikipedia, the free encyclopedia (även här något enstaka skott mot slutet, om inte minnet sviker)

du glömde tex Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) - IMDb
dock om du kollar på majoriteten av alla roller tex Jimmy Carrey gör så är det samma saker om och om igen. exakt samma kroppspråk.

och samma sak med Bruce han gör med action flicks. lika dant med många skådisar.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

hur kom du fram till den slutsatsen?

Att vid exempelvis en film framgår det på andra sätt vad filmer handlar om än skådespelaruppsättningen. Genom marknadsföring, produktinfo på biografers hemsidor samt recensioner.

Skrivet av The Mupp:

du glömde tex Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) - IMDb
dock om du kollar på majoriteten av alla roller tex Jimmy Carrey gör så är det samma saker om och om igen. exakt samma kroppsspråk.

och samma sak med Bruce han gör med action flicks. lika dant med många skådisar.

Ja det har blivit så att många skådespelare passar särskilt bra i vissa roller.
Du gör en konstig härledning när du påstår att X har gjort många Y och därför endast kan göra Y, när han faktiskt även kan göra D, K och V.

Hur som helst tror jag inte på den här idén. Att kroppen och huvudet inte är synkat känns fel. För att åter dra upp avatarklippet, YouTube - Avatar: Motion Capture Mirrors Emotions vid 1:45 tror jag det hade blivit galet konstigt om ansikts- och kroppsrörelserna var separerade.

Ett annan aspekt är att i L.A. noires metod verkar det inte gå att skådespelarna agerar mot varandra i ett samtal.

Permalänk
Inaktiv

coolaste jag sett sedan bf2 och crysis.

Detta kommer bli stort, garanterat. En inblick i framtiden.

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt att göra ett såpass tekniskt avacerat spel kosolexklusivt.

Sen så tycker Microsoft att vi ska stå ut med Xbox 360 till 2015 tack vare att kinect gör den till en helt ny generation av awesome, eller inte...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av The Mupp:

du tror inte att du tar i lite i överkant, och lika som på film så kommer de duktigaste skådisarna vara mest eftertraktade så jag skulle inte bli det minsta förvånade ifall personers ansikten dök upp i olika spel. vilket skulle kunna sänka känslan ifall man redan har identifiera en karaktär väldigt stark med en viss karaktär från ett annat spel, själv så tycker jag tex att vissa serier där jag är så invand att en viss skådis är en viss karaktär.

så att om jag ser dom i andra ställen blir det att störa min focus ifrån själva seriens handling

Nej jag räknar med största sannolikhet på tok för lågt med tanke på att långt ifrån alla bra skådespelare i Sverige har en egen artikel på Wikipedia.

Så alla stora filmer är för dig förstörda om de inte har unika skådespelare?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast

Skulle va grymt om de använde den här tekniken i nya Elder scrolls:)

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej jag räknar med största sannolikhet på tok för lågt med tanke på att långt ifrån alla bra skådespelare i Sverige har en egen artikel på Wikipedia.

med tanke på att mer eller mindre alla svenska filmer som produceras är skit skulle jag nog på stå att kanske 10 till 20% av dom nog ens är bra.

Skrivet av Zotamedu:

Så alla stora filmer är för dig förstörda om de inte har unika skådespelare?

nej men tex Hugh Laurie han har blivit så etablerad som rollen Dr. Gregory House så om han dök upp i som en av dina vänner i en nano suit i Crysis 2 skulle inte det kännas konsigt för dig?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av The Mupp:

med tanke på att mer eller mindre alla svenska filmer som produceras är skit skulle jag nog på stå att kanske 10 till 20% av dom nog ens är bra.

nej men tex Hugh Laurie han har blivit så etablerad som rollen Dr. Gregory House så om han dök upp i som en av dina vänner i en nano suit i Crysis 2 skulle inte det kännas konsigt för dig?

Och hur många procent av Sveriges skådespelare tror du finns listade på Wikipedia?
Hur många skådespelare tror du det finns som dräller runt i USA? Screen Actors Guild har över 200000 medlemmar till exempel. Motsvarigheten för teater har 50000 medlemmar så bara där har du en kvarts miljon potentiella skådespelare. Då ska du komma ihåg att det är långt ifrån alla som är medlemmar i SAG så det verkliga antalet är mycket större och då tittar vi primärt på Nordamerika.

Jag ser iof bara hans roller från Black Adder framför mig. Tror iof inte att det här primärt kommer leda till att många redan stora skådelspelare dyker upp i spel då de ofta kräver enorma löner. Det är oändligt mycket billigare att anställa okända skådespelare.
Så det är alltså inte ett problem i film utan bara i spel? Jag bryr mig inte så mycket om huruvida en skådespelare har varit med i andra filmer eller inte. Hade jag stört mig på det hade jag inte kunnat se många filmer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Och hur många procent av Sveriges skådespelare tror du finns listade på Wikipedia?
Hur många skådespelare tror du det finns som dräller runt i USA? Screen Actors Guild har över 200000 medlemmar till exempel. Motsvarigheten för teater har 50000 medlemmar så bara där har du en kvarts miljon potentiella skådespelare. Då ska du komma ihåg att det är långt ifrån alla som är medlemmar i SAG så det verkliga antalet är mycket större och då tittar vi primärt på Nordamerika.

Jag ser iof bara hans roller från Black Adder framför mig. Tror iof inte att det här primärt kommer leda till att många redan stora skådelspelare dyker upp i spel då de ofta kräver enorma löner. Det är oändligt mycket billigare att anställa okända skådespelare.
Så det är alltså inte ett problem i film utan bara i spel? Jag bryr mig inte så mycket om huruvida en skådespelare har varit med i andra filmer eller inte. Hade jag stört mig på det hade jag inte kunnat se många filmer.

i filmer så ser man ofta samma person om och om igen i olika roller vilket gör att rollen dom spelar inte blir lika personlig, intrycket blir blekare om du förstår mig. och en film är ofta inte så lång så man hinner oftast inte fördjupa sig i karaktärerna så jätte mycket.

tillskillnad från serier. om du har tex sett Flashpoint, iallafall en av karaktärerna där gör en av rösterna i L4D2. jag kan inte spela det spelet för att varje gång jag hör hans röst så tänker jag på den karaktären.

Gorge Lucas valde tex Harrison Ford till Star Wars för att han var okänd så att folk inte skulle associera han med någon annan roll.

och om man ska anställa okända så betyder det att listan på BRA skådisar blir mycket mindre. så again jag tror du överdriver antalet med folk

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av The Mupp:

i filmer så ser man ofta samma person om och om igen i olika roller vilket gör att rollen dom spelar inte blir lika personlig, intrycket blir blekare om du förstår mig. och en film är ofta inte så lång så man hinner oftast inte fördjupa sig i karaktärerna så jätte mycket.

tillskillnad från serier. om du har tex sett Flashpoint, iallafall en av karaktärerna där gör en av rösterna i L4D2. jag kan inte spela det spelet för att varje gång jag hör hans röst så tänker jag på den karaktären.

Gorge Lucas valde tex Harrison Ford till Star Wars för att han var okänd så att folk inte skulle associera han med någon annan roll.

och om man ska anställa okända så betyder det att listan på BRA skådisar blir mycket mindre. så again jag tror du överdriver antalet med folk

och du klagar på ett problem som inte finns.
1, Det är bevisligen inga problem att skrapa ihop skådespelare för alla spel i många år framöver.
2, Spel har sällan lika stort djup som lite bättre filmer så det där med att bygga karaktärer är ovanligt tyvärr. Spciellt de senaste året där enbart grafiken prioriteras och saker som handling och spelkänsla prioriteras ner.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Sen så tycker Microsoft att vi ska stå ut med Xbox 360 till 2015 tack vare att kinect gör den till en helt ny generation av awesome, eller inte...

Microsoft har aldrig sagt att dom ska vänta till 2015 innan dom släpper nästa generation.
2012-2013 kommer nästa xbox, skulle jag tro.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av swahnroger:

Microsoft har aldrig sagt att dom ska vänta till 2015 innan dom släpper nästa generation.
2012-2013 kommer nästa xbox, skulle jag tro.

Har hört rykten om att Nintendo ska släppa nytt nästa år någon gång. Oklart om det bara är en uppdaterad Wii eller om det blir något helt nytt. Annars är ju avsaknaden av rykten ett tecken på att det kommer dröja ett par år till innan Sony och Microsoft släpper något nytt. De har ju båda uppdaterat sina konsoller med rörelsestyrning som förlängde livslängden på dem med ett år eller två.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Microsoft har aldrig sagt att dom ska vänta till 2015 innan dom släpper nästa generation.
2012-2013 kommer nästa xbox, skulle jag tro.

Det var iaf vad som stog i gamereactor, de kanske bara höftade, vad vet jag.

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Det var iaf vad som stog i gamereactor, de kanske bara höftade, vad vet jag.

Länk?