Julklappstips till 10-årig lillebror

Permalänk
Medlem

Julklappstips till 10-årig lillebror

Tja!

Min 10-åriga lillebror ska få en egen dator i julklapp av mina föräldrar (äntligen!). Jag tänkte att jag skulle ge honom något kul spel att spela på den så att han kan lämna min ifred. =P

Har ni några bra förslag? Han har spelat ganska mycket av lite allt möjligt. Då det blir en del tv-spel är hans favoritspel nog FIFA-serien och Mario-spel.

Han önskar sig LEGO Universe men efter att ha läst en del recensioner har jag kommit fram till att bespara honom det.

Det får gärna vara något hyffsat nytt spel så att han får lite användning av hårdvaran men alla förslag är såklart välkomna.

God Jul!

Permalänk
Medlem

Create kanske?
EA Create Home

269 kr på Webhallen.com.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Äntligen? Han är ju bara 10! själv fick jag ingen egen dator förrens jag var 16 år, men var ju ett tag sen. Till din fråga så tror jag att Toy Story 3 som har fått betyget 7/10 skulle vara nånting. Även Mini Ninjas är ett coolt spel som även yngre kan spela. Sen finns även Pure och Lego Indiana Jones som jag kan rekommendera! Hoppas det var till någon hjälp.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Tycker du ska köpa LEGO Tecknik till han, sjukt kul att bygga, sjukt kul att leka med.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Tror nog att äntligen beror en del på att trådskaparen fått sin dator kidnappad i tid och otid av sin lillebror.

Finns ju en hel del spel som passar. Men personligen skulle jag nog ge honom en gåvocheck och följa med ut och köpa spel i mellandagsrean.

Permalänk

Nu vet jag inte hur bra dator din bror ska få men i julklapp men själv ska jag ge bort c.s. 1.6, nfs underground 2, aoe2, worms armageddon och bf2 till min lillebror som fyller 8

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Create kanske?

Ser trevligt ut, tankar demot nu.

Skrivet av superst4r:

Äntligen? Han är ju bara 10! ... Mini Ninjas ... Pure och Lego Indiana Jones

Haha! Ja, jo, men Nattmannen gissade helt rätt. Mini Ninjas och LEGO Indiana Jones är två riktigt bra barnvänliga spel som han tyvärr redan spelat, annars hade Mini Ninjas varit förstavalet. Pure är också schysst men tror inte han tycker om det.

Skrivet av Mordarosten:

Tycker du ska köpa LEGO Tecknik

Bortskämd som han är så sitter han ju redan på ett berg som han ärvt av mig och vår mellanbror. =D

Skrivet av Nattmannen:

Tror nog att äntligen beror en del på att trådskaparen fått sin dator kidnappad i tid och otid av sin lillebror.

...gåvocheck och följa med ut och köpa spel i mellandagsrean.

Hahaha, mitt i prick, personliga erfarenheter? =D Gåvocheck är ju väldigt smart men lite tråkigt.

Skrivet av Pannkakspajjas:

Nu vet jag inte hur bra dator din bror ska få men i julklapp men själv ska jag ge bort [MASSA BRA SPEL] till min lillebror som fyller 8

Obligatoriska för alla aspirerande gamers.

Tack för alla svar, nu har jag lite mer att utgå ifrån.

Det som gör det så svårt är att de flesta recensioner är skrivna ur en vuxen/äldre erfaren spelares perspektiv som sågar alla barnspel.

Permalänk

Ett till bra racingspel, som kräver lite mer dator, är ju Blur. Mariokart med koeningsegg = epicwin.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Ett till bra racingspel, som kräver lite mer dator, är ju Blur. Mariokart med koeningsegg = epicwin.

Bra tips, tror nog att alla pojkar i den åldern gillar det spelet

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

På så sett, han får sitta och klura ut egna byggen då?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Okej, men Spore då?

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Skrivet av superst4r:

Okej, men Spore då?

Spore må se ut som ett gulligt småbarnslir men det är komplicerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Spore må se ut som ett gulligt småbarnslir men det är komplicerat.

Det är väl inte något dagens 10 åringar inte klarar av?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Det är väl inte något dagens 10 åringar inte klarar av?

Förvisso, jag tyckte i alla fall att spore var ganska komplicerat men jag lirade det inte så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Spore må se ut som ett gulligt småbarnslir men det är komplicerat.

Nja jag uppfatta det inte som komplicerat iaf. Men de kanske blev svårare ju längre man kom in i de. Körde de inte mer än ett par timmar.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!