Permalänk
Medlem

Mx 518 mod

Hej!
Första galleriet här på sweclockers för mig
Fick iden idag att jag skulle ta och lackera om "skalet" på min mx 518. Blev ganska nöjd med resultatet men det blev en del problem med den svarta färgen vilket gjorde att jag fick använda mig av en nödlösning. kommer kanske att göra om det när jag får lust igen

Bilderna är tagna med mobilkamera så det kommer inte vara systemkvalitet på dom men dom duger nog
Tack för mig och glöm inte att betygsätta!

Mx 518 mod

Permalänk

va snyggare innan. För dåligt lackat. 2p för bra försök.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Funderat på att höra exakt dem färgerna snyggt förutom logitech märket :S 4p

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Tålamod tänk på det färg behöver tid på sig att torka. och lägg ner mycket tid på maskering!. Gör om gör rätt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har en sån mus också. Min har börjat bli väldigt sunkig nu, så funderar på att måla om den, dock helt i vitt. Är det möjligt att plocka ut knapparna (känslighet och bak och fram)?

Blev lite fail där med färgen bara, men annars snyggt

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

blev ett lyft på den elnligt min mening fula musen.. (:
mycket bättre faktiskt

synd bara med loggan.. men de är ju inget värlldsligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Har en sån mus också. Min har börjat bli väldigt sunkig nu, så funderar på att måla om den, dock helt i vitt. Är det möjligt att plocka ut knapparna (känslighet och bak och fram)?

Blev lite fail där med färgen bara, men annars snyggt

Joo färgen blev inte så bra, jo det gick så det borde funka

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med. Bra tanke, men lite sämre finish.

Permalänk
Medlem

om man kollar på bilden där jag har tagit av maskeringen för logiteckmärket så ser det ut som om det har runnit ut i "kanaler" verkar som om det fanns några rester av något. hade nämligen samma problem med den vita färgen där också. någon som har nån idé hur man fixar det`? tvättade ju som sagt av med lacknafta för att få bort allt smuts etc

Permalänk
Musikälskare

Som sagt ta din tid på dig när du maskerar

Bra försök iaf och att du är nöjd är huvudsaken

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

joo den ser ju lite roligare ut nu tycker jag iaf. hade ju inget att förlora, köpte den beganad av en kompis för en hundring

Permalänk
Medlem

Det var uruselt :).... du borde inte lacka något mer

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Det var uruselt :).... du borde inte lacka något mer

Sen när man maskerar så maskerar man inte i 100 olika riktningar. lod eller vågrätt sen blandar man inte riktningar

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Jag tycker det blev snyggt iaf.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReDoZz:

Det var uruselt :).... du borde inte lacka något mer

Sen när man maskerar så maskerar man inte i 100 olika riktningar. lod eller vågrätt sen blandar man inte riktningar

lod eller vågrätt sen blandar man inte riktningar? Hur gör man när man ska maskera en cirkel? Master please teach me!