Hjälp! Få bort pins på kablar för sleave!

Permalänk

Hjälp! Få bort pins på kablar för sleave!

Hej!

Jag har tankar på att sleeva men undrar hur man kan få bort pinsen i kablarna UTAN riktiga verktyg från Nils etc.

Det finns lite olika sätt men vad tycker ni är bäst? Sen har jag ett gammalt nätagg som jag testar på så fort jag får svar.

Tack!

Visa signatur
Permalänk

Du kan testa varianten med häftklammer. Bara böja till och sticka ner i kontakten.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Hm.. okej. Men jag testade på en fläkt nu och där vet jag hur man gör men när jag ska sätta tillbaka pinsen så sitter de inte. De liksom ramlar bort. Hur ska jag sätta så de sitter stenhårt?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Du får böja tillbaka flärparna som du trycker in när du använder häftstift eller gemet eller vad det nu kan vara. Då kommer de sitta som förr när du sätter in dem i kontakten igen. Alltså, även det här har väl tagits upp 1000 gånger?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Mycket möjligt att det har, men det kan ibland vara krångligt att hitta då sweclockers sökmotor söker på ord som finns i tråden, söker man på sleeve atx ta bort pin så finns ju de orden i de flesta trådarna, De borde antingen göra en klistrad tråd eller en riktigt bra tutorial.

Visa signatur
Permalänk

Du söker väl bara på sleeve och så går du in i passande gallerier. Kollar kommentarerna för detaljer. Förvånad nästan att ingen använder sökverktyget som funkar alldeles utomordentligt.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7