Kopiera sparad data spel osv från 360 till 360 slim

Permalänk
Medlem

Kopiera sparad data spel osv från 360 till 360 slim

Nu är de så att mitt 360 har kraschat och ja ska köpa ett slim men jag har en hel del som jag kört som jag vill ska följa med.
Hur kan man fixa de om det nu går?
Har en hårddisk i men den passar ju inte i nya slim utan att modda lite.

Någon som har några bra tips?

Permalänk
Medlem

Köp en transfer cable för 199 eller vad den kostar. Du kopplar in hårddisken i den och kabeln kopplar du in via usb i xboxen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Men måste man köra på samma live-id förresten? körde på brorsans konto hemhemma nämligen

Skrivet av P-NILZ:

Köp en transfer cable för 199 eller vad den kostar. Du kopplar in hårddisken i den och kabeln kopplar du in via usb i xboxen.

Permalänk
Medlem

Är bara att använda ett usb-minne.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av harden:

Men måste man köra på samma live-id förresten? körde på brorsans konto hemhemma nämligen

Om det är uppkopplat mot live är det bara logga in på samma konto på den nya boxen så laddar den ner profilen med achievements osv... Sparade spel måste dock överföras på annat sätt, exempelvis USB minnen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

okej men de är så att ja ska köra på ett eget live-konto och inte de ja körde på då.
funkar de ändå att göra så ? för den sparas väl bara till ett live-konto .
dom har ju sån där licensöverföring men kan man göra de mellan olika konton?
Har kört skit mycke forza och skulle gärna behålla de jag gjort.

Skrivet av ToJa92:

Om det är uppkopplat mot live är det bara logga in på samma konto på den nya boxen så laddar den ner profilen med achievements osv... Sparade spel måste dock överföras på annat sätt, exempelvis USB minnen.