Djungelapa öppnar i SweClockers forum

Permalänk
Melding Plague

Djungelapa öppnar i SweClockers forum

Den nystartade webbutiken Djungelapa lovar att förse svenska moddare med strumpor och stöd i butiksforumet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

på tiden

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om :s
Men "the more the merrier"

Visa signatur

---

Permalänk

Men gud va nice! Bra jobbat!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Kanske lite OT men Arne-mohammeds sleeve är ju MDPC-X

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

jo ja kör ju me MDPC

kul att ni tog min bild

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Trevligt!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Härligt! Efterlyser lite mer detaljer om produkterna dock, de kabelstrumpor som finns ser bra ut men jag vill gärna veta vilka dimensioner på kablar de passar till, kan jag t.ex få en högtalarkabel i den (2,5 mm^2) i den?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langos:

Härligt! Efterlyser lite mer detaljer om produkterna dock, de kabelstrumpor som finns ser bra ut men jag vill gärna veta vilka dimensioner på kablar de passar till, kan jag t.ex få en högtalarkabel i den (2,5 mm^2) i den?

+1

Nu vet inte jag om herrn på sidan knippsar av längden själv, men vore annars bättre om man kunde välja längden själv på sin kabel och betala per meter.

Svart sleeve smal, Antal 7st = får man 7 meter kabel t.ex?

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Är det någon (typ djungelapa) som har försökt förhandla fram ett återförsäljare-avtal med MDPC (nils)? Vet att han tidigare har sagt något i stil med "Vår sleeve kommer aldrig distrubeteras, vill man köp den får man köpa den av mig.". Tycker dock att det låter konstigt, för "alla" är väl intresserade av tjäna pengar och exponering...

Permalänk

Konstigt val av bild när det finns ett galleri som faktiskt använder Stefans prylar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hirsch:

Trevligt!

Är det någon (typ djungelapa) som har försökt förhandla fram ett återförsäljare-avtal med MDPC (nils)? Vet att han tidigare har sagt något i stil med "Vår sleeve kommer aldrig distrubeteras, vill man köp den får man köpa den av mig.". Tycker dock att det låter konstigt, för "alla" är väl intresserade av tjäna pengar och exponering...

Nja vad jag har hört så har SteFFoo (djungelapa) någon annan leverantör. Han skrev innan i en tråd om att han hade bytt leverantör för den vita sleeven till någon mer gräddvit.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Konstigt val av bild när det finns ett galleri som faktiskt använder Stefans prylar

Vet du vilket galleri?

Permalänk

Shit vad nice nu vet jag vart jag ska handla inför nästa bygge.

Permalänk
Skrivet av Johannes 94:

Vet du vilket galleri?

http://www.sweclockers.com/galleri/6461-projekt-xl

Permalänk
Medlem

Buhululu känns väldigt ovant att se blått & rött istället för det alltmer traditionella färgerna svart & rött.

Sen tror jag att Arnes bilde användes då den, rent fotografmässigt, håller högre klass! Men visst det är ju missvisande att använda en bild med ett konkurrerande företags produkter.

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt missvisande bild som bör bytas asap. Gör en nyhet om phobya i forumet och använd bitspowers produkter som bild på en gång.

Men välkommen Stefan! Grymt att ha dig här.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Riktigt missvisande bild som bör bytas asap. Gör en nyhet om phobya i forumet och använd bitspowers produkter som bild på en gång.

Men välkommen Stefan! Grymt att ha dig här.

håller faktiskt med.

Men trevligt med en svensk butik

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Buhululu känns väldigt ovant att se blått & rött istället för det alltmer traditionella färgerna svart & rött.

Sen tror jag att Arnes bilde användes då den, rent fotografmässigt, håller högre klass! Men visst det är ju missvisande att använda en bild med ett konkurrerande företags produkter.

Sen finns det ju också bilder i de trådarna där Stefan gjort jämnförelser mellan MDPC-X och hans egen sleeve, så det är en bild som helt klart är missvisande och inte borde vara där.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Asheileon:

Sen finns det ju också bilder i de trådarna där Stefan gjort jämnförelser mellan MDPC-X och hans egen sleeve, så det är en bild som helt klart är missvisande och inte borde vara där.

Det var ju ändå sack http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Hm, kände inte igen den avataren sry, my bad.

Permalänk
Medlem

Riktigt gott med en svensk säljare , tror jag vet vad jag ska sysselsätta mig med nu under jullovet

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Trevligt!

Är det någon (typ djungelapa) som har försökt förhandla fram ett återförsäljare-avtal med MDPC (nils)? Vet att han tidigare har sagt något i stil med "Vår sleeve kommer aldrig distrubeteras, vill man köp den får man köpa den av mig.". Tycker dock att det låter konstigt, för "alla" är väl intresserade av tjäna pengar och exponering...

Detta butik har inget med MDPC-X eller Nils Papke att göra. Och det han säger stämmer till 100%.
Nils är en väldigt speciell person, för det handlar inte om pengar utan passion.

För övrigt är det MDPC-X sleeving på bilden.

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxxen#28:

Detta butik har inget med MDPC-X eller Nils Papke att göra. Och det han säger stämmer till 100%.
Nils är en väldigt speciell person, för det handlar inte om pengar utan passion.

För övrigt är det MDPC-X sleeving på bilden.

Jag är medveten om det, jag frågade ifall någon (ett företag) har försökt/har ett återförsäljare avtal med MDPC.

Passion eller inte, hur kan det påverka honom negativt att "någon" agerar återförsäljare för produkterna han tar fram?

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Jag är medveten om det, jag frågade ifall någon (ett företag) har försökt/har ett återförsäljare avtal med MDPC.

Passion eller inte, hur kan det påverka honom negativt att "någon" agerar återförsäljare för produkterna han tar fram?

Det är svårt att förklara exakt men här är ett stycke från hans hemsida:

Having said that, I welcome you to MDPC-X and I promise that you are going to be more than excited
- that's what really matters to me.
To make money for a living, I have my other jobs, but this here is invaluable - it's pure love

Nils | MDPC

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxxen#28:

Det är svårt att förklara exakt men här är ett stycke från hans hemsida:

Having said that, I welcome you to MDPC-X and I promise that you are going to be more than excited
- that's what really matters to me.
To make money for a living, I have my other jobs, but this here is invaluable - it's pure love

Nils | MDPC

Vi talar om kabelstrumpor. Det förklarar fortfarande inte varför? Visst han älskar det han gör och kabelstrumpor är hans livs passion, men varför inte distribuera och utveckla verksamheten? Finns det något konkret på vad han förlorar?

Permalänk
Skrivet av hirsch:

Vi talar om kabelstrumpor. Det förklarar fortfarande inte varför? Visst han älskar det han gör och kabelstrumpor är hans livs passion, men varför inte distribuera och utveckla verksamheten? Finns det något konkret på vad han förlorar?

För att det handlar fortfarande inte om att UTVECKLA och tjäna MER pengar så varför i hela friden skulle han vilja lägga ner sin tid på det?

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxxen#28:

För att det handlar fortfarande inte om att UTVECKLA och tjäna MER pengar så varför i hela friden skulle han vilja lägga ner sin tid på det?

I sådana fall kan det väl handla om att sprida hans passion? Igenom att den distribueras blir den samtidigt mer tillgänglig.

Permalänk
Medlem

Herregud hade helt missat denna nyhetsartikeln!
Det var snällt av sweclockers att uppmärksamma min lilla butik
Helt otroligt med positiva reaktioner man får, det ger mig ny energi för varje ny dag!

Skrivet av Langos:

Härligt! Efterlyser lite mer detaljer om produkterna dock, de kabelstrumpor som finns ser bra ut men jag vill gärna veta vilka dimensioner på kablar de passar till, kan jag t.ex få en högtalarkabel i den (2,5 mm^2) i den?

Hej!

Jag ska se till att skriva bättre dimensioner på sleeven, den är ganska flexibel så det är svårt att uppskatta exakt hur mycket som får plats i den men jag ska göra så gott jag kan

Skrivet av white_rabbit_:

+1

Nu vet inte jag om herrn på sidan knippsar av längden själv, men vore annars bättre om man kunde välja längden själv på sin kabel och betala per meter.

Svart sleeve smal, Antal 7st = får man 7 meter kabel t.ex?

Från en leverantör får jag det färdigkapat, en annan får jag det inte.
Det är helt klart smidigast att kapa, packa och lägga på lager för att få ut det så fort som möjligt till kunden.

Men jag kan självklart förstå att det blir ett problem när en kund vill ha en hellängd på 15 meter när jag säljer 10m-pack. Trodde inte hifigubbar skulle sniffa upp sidan men det är helt klart ett alternativ jag ska tänka på, merförsäljning tackar man ju inte nej till
Jag gissar på att det mestadels är svart, vitt och grått som passar högtalare bäst, just dessa färger får jag okapade.

Edit:
Jag ska se till att sleeva ett nätagg & ta ordentliga produktbilder på sleeven in action när jag har mer tid över!

/ Stefan Helgesson, djungelapa.se