Datorkunniga eftersökes, val av bärbar

Permalänk
Medlem

Datorkunniga eftersökes, val av bärbar

Tjenare,
Jag står i valet av att köpa en ny bärbar dator och har problem med val, kollat på dell xps, nya hp etc. Hade hp pavillion dv9791 innan och var allmänt nöjd men fläkten gjorde mig rätt galen samt att nya cod black ops inte funkade. haha..
Mina preferenser är väl främst att kunna spela spel med hög kvalitet utan lagg (vet att då bör jag köpa stationär men har bara råd att köpa en och bärbar dator är oerhört viktigt då jag ska på utlandstermin ), spel bör vara COD black ops, BC 2 etc. den stuken på spel.

Sedan är 1080p uppspel viktigt, inte främst på datorn själv men hdmi upp på tv;n och då vill man ju inte veta av lagg pga datorprestanda, vilket jag upplevde med min hp innan..

Har problem i djungeln av i5, i7, grafikkort etc. Skulle uppskatta oerhört mkt om jag kunde få lite tips på datorer, vad som krävs för spel, egna erfarenheter av spelen nämnda ovan, explicita tips (länk) får jättegärna bifogas. Jag tänker mig en prisnivå mellan 10000-15000 give or take..
Tackar ödmjukast för hjälp allihopa..

Permalänk
Permalänk
Medlem

Eller denna
Egenskaper för Asus G73JW-TZ130V
Vad hade du tänkt dig för storlek på skärmen?

Permalänk
Medlem

vet du vilken osm är bäst att köra typ cod balck ops på?
såg att en var i5 och den adnra i7, vad är bäst att lira på??? såg nämligena tt grafikkortet var detsamma..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hikolo:

Eller denna
Egenskaper för Asus G73JW-TZ130V
Vad hade du tänkt dig för storlek på skärmen?

tänkte mig typ 15 tum.. runt där.. men vaf tänker ud om spel och så? vilket är bäst att spela typ cod BO på.. i5 eller i7??

Permalänk
Medlem

i7:n kör ju på 4 kärnor vilket jag tror COD stödjer, men kör man lite äldre spel så fungerar nog i5:an bättre då den har högre clockfrekvens.