Permalänk

Frågor inför köp

Hej!

Här kommer min lista över datorkomponenter som jag har valt ut, säg gärna till om det finns något som kan förbättras (inom rimligt pris). Hade tänkt mig runt 7500kr.

Moderkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H
Processor: AMD Phenom2 X6 1090T 3,2GHz BE
Internminne: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 XMS3
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
Dvd-läsare: Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM
Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Nätaggregat: Corsair TX 650W 80+
Chassi: vet inte

Skulle uppskatta tips om hur jag kan förbättra min lista.

Jens

Permalänk
Proffsmoddare

*låst*

En tråd räcker.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Hedersmedlem

TS andra tråd bröt mot fler regler så jag öppnar denna igen...

* tråd öppen *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videfix:

TS andra tråd bröt mot fler regler så jag öppnar denna igen...

* tråd öppen *

Roligt att se att moderatorerna är vakna!

Skrivet av Pistolmannen:

Hej!

Här kommer min lista över datorkomponenter som jag har valt ut, säg gärna till om det finns något som kan förbättras (inom rimligt pris). Hade tänkt mig runt 7500kr.

Moderkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H
Processor: AMD Phenom2 X6 1090T 3,2GHz BE
Internminne: Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 XMS3
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
Dvd-läsare: Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM
Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Nätaggregat: Corsair TX 650W 80+
Chassi: vet inte

Skulle uppskatta tips om hur jag kan förbättra min lista.

Jens

Tycker det ser bra ut förutom minnena, kör med 2x2GB eller 2x4Gb eftersom det är dual channel!
Moderkortet du valt har inte stöd för SLI så du kan inte komplettera med ytterligare ett GTX 460 ifall det fanns i din planering!

jag gillar Fractal Design R3 som chassi, stilrent, ljuddämpat med sjysst luftflöde.

Permalänk
Hedersmedlem

Helt vaken var jag inte. Denna borde legat i 'Stationära datorer- köpråd' men då TS med dessa 2 trådar lyckats bryta mot halva reglementet får han tyvärr klara sig utan mer hjälp från SweC i dett ärende.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.