PS3 Slim 320GB går varm!

Permalänk
Medlem

PS3 Slim 320GB går varm!

Fick min PS3 onsdag förra veckan. Köpte den tillsammans med GT5.

Ibland när jag spelar så börjar det tjuta under ca 5s för att sedan försvinna, detta återkommer men med ojämna mellanrum, kan gå 1 timme eller mer men även bara 10 min ibland. När det tjuter så försvinner ingame ljudet och ersätts då av denna höga ton. Så det kommer alltså i högtalarna inte direkt från PS3:an.

Kan detta vara en varning för att den går varm?

Jag har testat spela med öppen dörr så jag har ~20-22C å då låter den aldrig men så fort jag stänger dörren å tempen stiger i rummet upp mot ~25C då börjar det, å ju varmare det blir desto tätare kommer tjutandet.

När jag känner på konsollen så är den rätt varm. Under är den riktigt varm. Vad tror ni kan det vara ett garantiärende eller blir Slim 320GB verkligen så varm att man måste ha max 22C för att kunna spela? :/

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Låter som felmonterad kylare/kylpasta, om du byter det själv ryker väll garantin så jag hade skickat tillbaka

Men lita inte på mig aldrig ägt en PS3a

Vänta på fler svar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Låter som ett måndags exemplar.
Använd garantin och få en som fungerar..

Min PS3:a har aldrig låtit på det sättet..

Permalänk
Medlem

Spela tills den går sönder, det är inget garantiärende så länge den fungerar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Spela tills den går sönder, det är inget garantiärende så länge den fungerar.

Den fungerar ju uppenbarligen inte tillfredsställande, då är det klart att det går att göra något åt det på garantin.

Har du konsolen liggandes ner? Jag har min (fat modellen) ståendes för när den låg ner blev den varmare och fläkten gick på högre varv.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Den fungerar ju uppenbarligen inte tillfredsställande, då är det klart att det går att göra något åt det på garantin.

Du bestämmer ju inte vad som är tillfredsställande. Lite ljud får man nog faktiskt tåla. Om den däremot inte klarar av att utföra vissa funktioner som den ska är det ett garantiärende.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Testpilot

Men tjutet ersätter ju spelets ljud, självklart är det inget man ska tåla.

Lämna in den på reparation eller kräv att få den utbytt eftersom den är så pass ny.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Så länge jag håller rumstemp under 22C så verkar den funka. Har inte tjutit nåt idag.

Jag har den liggandes å den blir rätt varm. Fast det lustiga är att fläkten verkar inte tokvarva i alla fall eller ja jag vet ju inte hur mycket den ska låta men högljudd e den då inte

EDIT: Attans där skrev jag lite för tidigt nu tjöt den nyss till igen

Får ringa webhallen efter helgerna :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Du bestämmer ju inte vad som är tillfredsställande. Lite ljud får man nog faktiskt tåla. Om den däremot inte klarar av att utföra vissa funktioner som den ska är det ett garantiärende.

Håller med, hade varit onödigt om den funkade smärtfritt när man skickat in den. Extra kostnader.

Skrivet av krrjon:

Så länge jag håller rumstemp under 22C så verkar den funka. Har inte tjutit nåt idag.

Jag har den liggandes å den blir rätt varm. Fast det lustiga är att fläkten verkar inte tokvarva i alla fall eller ja jag vet ju inte hur mycket den ska låta men högljudd e den då inte

EDIT: Attans där skrev jag lite för tidigt nu tjöt den nyss till igen

Får ringa webhallen efter helgerna :/

Hör med dem först, så tar det säkert på sig att fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Den fungerar ju uppenbarligen inte tillfredsställande, då är det klart att det går att göra något åt det på garantin.

Har du konsolen liggandes ner? Jag har min (fat modellen) ståendes för när den låg ner blev den varmare och fläkten gick på högre varv.

Ställde upp min slim idag å den känns betydligt "kallare" men har redan tjutit en gång. Jag börjar undra om det kanske inte är värmen utan kan det vara i GT5 som musiken failar eller om det är min billiga HDMI-kabel eller min DMTECH 23,6" kanske inte lirar 100% med ps3:an........
Måste testa med AV-kabeln å se om det blir bättre å även testa nåt annat spel efter jul.......

Trodde förresten inte att den skulle stå så pass stabilt utan stöd men den verkar stå riktigt stadigt

Visa signatur