Prince of persia: The forgotten sands

Permalänk
Medlem

Prince of persia: The forgotten sands

Köpte Prince of persia i går på steam, men när jag skulle spela det så blev det svart å jag såg spelets muspekare och sen står det bara att spelet har slutat fungera. Jag har ingen aning om vad jag ska göra och är riktigt sur nu när jag har väntat på att det ska bli klart, nu håller jag på och ominstallerar spelet men det dumma med steam är att när man ominstalerar spel så får man ladda ner hela skiten igen!!
Någon annan som har haft samma problem eller kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

och om jag inte får spelet att funka vad ska jag göra då? får jag helt enkelt stå ut med att ha slösat pengar på något som inte funkar från steam?

Permalänk

När jag får problem med ett spel jag har köpt på Steam så går jag alltid till deras forum, eftersom de har ett subforum för varje spel/franchise där användarna kan få hjälp med sina problem.

Här har du en länk till forumsdelen för Prince of Persia-serien. Om länken inte skulle funka så gå in på huvudsidan för forumet och leta upp subforumet där.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingdings:

När jag får problem med ett spel jag har köpt på Steam så går jag alltid till deras forum, eftersom de har ett subforum för varje spel/franchise där användarna kan få hjälp med sina problem.

Här har du en länk till forumsdelen för Prince of Persia-serien. Om länken inte skulle funka så gå in på huvudsidan för forumet och leta upp subforumet där.

kunde inte hitta nått som hjälpte mig, men skickade in en tråd...

Permalänk
Medlem

Det är knappast spelets instalation som det är fel på så en ominstallation gör nog inget, utan troligare är att du måste uppdatera DirectX eller drivrutiner. Spelet kräver också SM 3.0 om inte jag har fel, så du måste ha ett relativt nytt grafikkort.

Här har du även det officiella PoP forumet. Finns tekniskt hjälpforum där: Forums - Powered by Social Strata

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det är knappast spelets instalation som det är fel på så en ominstallation gör nog inget, utan troligare är att du måste uppdatera DirectX eller drivrutiner. Spelet kräver också SM 3.0 om inte jag har fel, så du måste ha ett relativt nytt grafikkort.

Här har du även det officiella PoP forumet. Finns tekniskt hjälpforum där: Forums - Powered by Social Strata

har relativt nytt grafikkort, har directx 11 så det borde väl räcka..

Permalänk
Medlem

Jo, det ska starta med det. testa att uppdatera DirectX till senaste

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jo, det ska starta med det. testa att uppdatera DirectX till senaste

gjort och funkar inte, skickade in ett meddelande till steam nu hoppas på att jag kan få pengarna tillbaks eller nått.