Permalänk
Medlem

Vad betyder detta?

Tjenare, håller på att kolla på ett nytt moderkort till mitt uppgraderingspaket.
(Kommer troligen att bestå av Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC, AMD Phenom 2 x4 965, ModXStream-PRO 500w. RAM och moderkort är inte bestämt)

Hur som helst, mitt chassi är ett packard bell mATX, och eftersom jag har ett Gigabyte grafikkort kollade jag lite på Gigabytes moderkort.

Gigabyte GA-880GM-UD2H - Inet.se

Till frågan:
Om man scrollar ner lite står det "Grafikkort" och så står det ATI Radeon HD 4350 eller något sådant. Vad betyder det? Är det integrerat grafikkort eller?

PS. rekommendera gärna ett annat mATX moderkort som passar bra till mina komponenter, helst under tusenlappen
PS2. är det värt att köpa nytt chassi för att kunna ha ATX?

Tack på förhand!
/Gnawk

Permalänk
Medlem

Ja det är integrerat, skulle rekomendera att köpa ett nytt chassi tex. Cooler Master Elite 430 - Inet.se eller Silverstone PS05B Precision Svart - Inet.se är två allternativ under 500kr.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Fråga 1; ja det finns integrerat. Om du tittar på bilden där dem visar bakpanelen så ser du att det finns dvi/vga/hdmi utgång

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem

är inga problem att sätta i ett vanligt grafikkort i morderkortet när dom har integrerade grafikkort så du vet, men du måste gå in i bios och stänga av det integrerade grafikkortet dock.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Okej, men det känns väl lite ovärt att betala för ett integrerat grafikkort? Då kan man väl få ett bättre moderkort för samma pris, utan grafikkort?

Btw, om jag köper ett nytt chassi, är det någon som kan krångla/inte passa då? Inte superbra på det här så jag vill bara kolla, hehe

Permalänk
Medlem

nedå dimensionerna för dvd, hdd och nätagg m.m är standardmått i chassin.
får ju onekligen ett större utbud av moderkort att välja på med ett atx chasssi, satsa på nåt som har usb 3.0 och sata 6gb/s så det är framtidssäkert

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

mig veterligen är det snarare så att du måste betala mer för ett moderkort utan integrerad grafik. Anses nog som att folk som lägger så mycket pengar på sitt system tänker köpa bättre grafikkort än vad som existerar integrerat.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

MSI 870A-G54 AM3 - Inet.se
bättre moderkort

usb 3.0
sata 6gb/s
crossfire m.m

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

MSI 870A-G54 AM3 - Inet.se
bättre moderkort

usb 3.0
sata 6gb/s
crossfire m.m

Det kortet är mycket bra kan jag garantera. så vidare du inte fått en defekt
Värt varenda krona.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Om man jämför:
MSI 870A-G54 AM3 - Inet.se
med
Asus M4N75TD - Inet.se

1. MSI-kortet har ju USB 3.0 och SATA 6, vilket jag egentligen inte riktigt vet vad det är.

2. ASUS har SLI istället för crossfire, och eftersom jag har ett GTX 460 är det ju en fördel. Dock är chansen att jag kör dubbla gtx460 kanske inte jättestor, vet inte när det kommer att bli nödvändigt?

3. ASUS har snabbare minneshastighet, men behövs det? Funderar kanske på att köpa 8 gig RAM till.

Tackar för svar