Tillverkare tror på högre marknadsandelar för AMD i 2011

Permalänk
Melding Plague

Tillverkare tror på högre marknadsandelar för AMD i 2011

Trots tuff konkurrens från Intel och den kommande lanseringen av Sandy Bridge har AMD ett gyllene tillfälle att vinna tillbaka marknadsandelar under 2011.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså handlar det inte om prestanda utan om vad som kommer att finnas att köpa? Jag är inte så säker på att det kommer att fungera för risken är att försäljningen helt enkelt går ner istället när kunderna inte kan köpa det de vill.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hahahahahaha
Känns bra, dem ger fördel till AMD, och inte för att dem är bättre utan för att dem vill ge tbx på Intel. Ett gäng 10 åringar!
Få tummen ur röven AMD, och gör 2011 till ett riktigt bra år, och inte genom "hjälp från polarna"!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ge intel en känga.... =D
Njaaaa men intel tycker jag har gjort bra i från sig och förtjänar sin nuvarande plats på marknaden. Men jag vill naturligtvis att AMd ska kämpa på och se till att intel måste gå ner lite i pris.

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Tycker att några kommentaren ovanför här är något löjliga. Jag tror att det är mycket troligt att AMD Fusion kommer prestera bättre än intel Atom vilken enligt mig är en riktig skit processor på alla plan, prestanda, pris, och hela köret.

AMDs stationära plattformar är mycket gamla och det därför inte konstigt att dom inte hänger med i prestanda, dock så kompenserar AMD bra med att matcha priset efter vad man får. Tycker att en Phenom II x4 be för ca 1200 kr är svårtslaget. Och som AMD användare så tycker jag att det är konstigt att det finns nya intel moderkort där inte alla SATA portar är SATA 6 Gb/s...

Dock så är det ett faktum att AMD inte hänger med i prestanda. Men det ska bli intressant att se vad som händer där med bulldozer...

Jag tror nog att kombinationen av att AMD levererar bra prestanda till ett billigare pris + Fusion och bulldozer + att AMDs moderkort är billigare och i många aspekter bättre kan leda till att 2011 kommer bli jämnare än på länga när det kommer till AMD vs Intel

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk

Jag tror starkt på AMDs APU:er.
Tänker själv skaffa en, dom verkar intressanta.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonrift:

Tycker att några kommentaren ovanför här är något löjliga. Jag tror att det är mycket troligt att AMD Fusion kommer prestera bättre än intel Atom vilken enligt mig är en riktig skit processor på alla plan, prestanda, pris, och hela köret.

AMDs stationära plattformar är mycket gamla och det därför inte konstigt att dom inte hänger med i prestanda, dock så kompenserar AMD bra med att matcha priset efter vad man får. Tycker att en Phenom II x4 be för ca 1200 kr är svårtslaget. Och som AMD användare så tycker jag att det är konstigt att det finns nya intel moderkort där inte alla SATA portar är SATA 6 Gb/s...

Dock så är det ett faktum att AMD inte hänger med i prestanda. Men det ska bli intressant att se vad som händer där med bulldozer...

Jag tror nog att kombinationen av att AMD levererar bra prestanda till ett billigare pris + Fusion och bulldozer + att AMDs moderkort är billigare och i många aspekter bättre kan leda till att 2011 kommer bli jämnare än på länga när det kommer till AMD vs Intel

Du har faktiskt en poäng där.
Håller med till fullo, Atom är piss
Men jag har inte helt förstått Bulldozer, det snackas om ett "prestanda" system?
Performance on a chip så att säg Men jag hänger inte riktigt med, är inte dem systemen gjorda för att vara kraftfulla, men fortfarande dra så lite som möjligt?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonrift:

Tycker att några kommentaren ovanför här är något löjliga. Jag tror att det är mycket troligt att AMD Fusion kommer prestera bättre än intel Atom vilken enligt mig är en riktig skit processor på alla plan, prestanda, pris, och hela köret.

AMDs stationära plattformar är mycket gamla och det därför inte konstigt att dom inte hänger med i prestanda, dock så kompenserar AMD bra med att matcha priset efter vad man får. Tycker att en Phenom II x4 be för ca 1200 kr är svårtslaget. Och som AMD användare så tycker jag att det är konstigt att det finns nya intel moderkort där inte alla SATA portar är SATA 6 Gb/s...

Dock så är det ett faktum att AMD inte hänger med i prestanda. Men det ska bli intressant att se vad som händer där med bulldozer...

Jag tror nog att kombinationen av att AMD levererar bra prestanda till ett billigare pris + Fusion och bulldozer + att AMDs moderkort är billigare och i många aspekter bättre kan leda till att 2011 kommer bli jämnare än på länga när det kommer till AMD vs Intel

Håller med dig.. som sagt.. De pågår just nu en Höst fylld av grafikkort.. så man passar på att uppgradera.. men de väntar en vår av processorer.. så då får man passa på att uppgradera sig från ddr2 också! sen om de blir amd eller intel återstå att se.. handlar mycket om prestanda per krona vilket AMD brukar har fördel.. Men man vet aldrig! hoppas på ett riktigt priskrig då AMD släpper bulldozer!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DVD-ai:

Ge intel en känga.... =D
Njaaaa men intel tycker jag har gjort bra i från sig och förtjänar sin nuvarande plats på marknaden.

Intel gör bra produkter så sett, men de blev ju fällda i en tvist med AMD kring osjyssta affärsmetoder... bl.a. SweC skrev en artikel kring det.

Kör själv AMD med tanke på prestanda per krona.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skäggig legend

Jag har alltid hållit mig till AMD och det ska jag fortsätta med. Intel är ju som alla vet kungar i prestanda men också mycket dyrare vilket inte faller mig i smaken. Jag tycker min Phenom II 965 c3 på 4.1ghz håller sig otroligt bra än och tills Bulldozer kommer ska jag inte byta.

XHI

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av LoTex94:

Du har faktiskt en poäng där.
Håller med till fullo, Atom är piss
Men jag har inte helt förstått Bulldozer, det snackas om ett "prestanda" system?
Performance on a chip så att säg Men jag hänger inte riktigt med, är inte dem systemen gjorda för att vara kraftfulla, men fortfarande dra så lite som möjligt?

Bulldozer kommer att vara snäppet vassare än Phenom II, men samtidigt kommer det att vara ett riktigt litet chip. Det har ju redan räknats på, där tex. 1 bulldozer modul bestående av 2 kärnor är mindre än 2 Llano kärnor och snäppet större än 1 sandy bridge kärna. Det ska bli väldigt intressant då bulldozer är byggd för att gå i riktigt höga hastigheter och använda L2 cachen för data prefetch som intel kört med sedan core 2 duo

Fusion är för övrigt ett solklart koncept och jag kommer köpa en zacate och bygga en liten mini-itx HTPC direkt med detta chassi.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Du har faktiskt en poäng där.
Håller med till fullo, Atom är piss
Men jag har inte helt förstått Bulldozer, det snackas om ett "prestanda" system?
Performance on a chip så att säg Men jag hänger inte riktigt med, är inte dem systemen gjorda för att vara kraftfulla, men fortfarande dra så lite som möjligt?

Fusion = enkla, små, billiga, strömsnåla processorer med integrerad grafik. Motsvarar Intel Atom, men med Out-of-order och bättre grafikdel.

Bulldozer = Ny arkitektur, men samma användningsområde som dagens Phenom och Athlon, eller intels i3, i5, och i7. Starka, oftast stationära system där prestanda är viktigare än strömförbrukning.

Folk i början av diskussionen borde få en historielektion inom datorer. Intel har inte fått sin position enbart med att göra bättre produkter (vilket de inte alltid har, men de har sålt bättre ändå), utan även genom att muta återförsäljare etc. vilket har gett dem orättvisa fördelar.

Jag tycker att det är riktigt bra att moderkortstillverkare hjälper AMD lite på vägen, någon måste konkurrera med Intel, och gör inte AMD det så gör ingen.

Edit: Kristers bensin hann visst före, med lite bättre förklaring

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Skrivet av LoTex94:

Hahahahahaha
Känns bra, dem ger fördel till AMD, och inte för att dem är bättre utan för att dem vill ge tbx på Intel. Ett gäng 10 åringar!
Få tummen ur röven AMD, och gör 2011 till ett riktigt bra år, och inte genom "hjälp från polarna"!

Att dom hjälper AMD gynnar oss konsumenter, Vad tror du händer när AMD går bättre?
SVAR: Både Intel och AMD kommer i sånna fall sänka sina priser. Och vad tror du händer om AMD ger sig och kastar in handuken.. Intel kommer höja sina priser... Förstår du?

Permalänk
Medlem

Är bara att hoppas på att de lanserar något riktigt kick-ass nu nästa år... Är grymt sugen på att uppgradera men Intels cpu priser som de ser ut idag avskräcker en totalt.

Permalänk
Skrivet av hakuni:

Fusion = enkla, små, billiga, strömsnåla processorer med integrerad grafik. Motsvarar Intel Atom, men med Out-of-order och bättre grafikdel.

Bulldozer = Ny arkitektur, men samma användningsområde som dagens Phenom och Athlon, eller intels i3, i5, och i7. Starka, oftast stationära system där prestanda är viktigare än strömförbrukning.

Folk i början av diskussionen borde få en historielektion inom datorer. Intel har inte fått sin position enbart med att göra bättre produkter (vilket de inte alltid har, men de har sålt bättre ändå), utan även genom att muta återförsäljare etc. vilket har gett dem orättvisa fördelar.

Jag tycker att det är riktigt bra att moderkortstillverkare hjälper AMD lite på vägen, någon måste konkurrera med Intel, och gör inte AMD det så gör ingen.

Edit: Kristers bensin hann visst före, med lite bättre förklaring

Men du glömde skriva att bulldozer och fusion blir ett 2012. Då ska de första fusion APUerna med bulldozer arkitekturen komma

Skrivet av m0rk:

Är bara att hoppas på att de lanserar något riktigt kick-ass nu nästa år... Är grymt sugen på att uppgradera men Intels cpu priser som de ser ut idag avskräcker en totalt.

Bulldozer kommer förhoppningsvis bli väldigt billig då den är så liten i jämförelse med dagens processorer, och därför billigare att tillverka.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Hahahahahaha
Känns bra, dem ger fördel till AMD, och inte för att dem är bättre utan för att dem vill ge tbx på Intel. Ett gäng 10 åringar!
Få tummen ur röven AMD, och gör 2011 till ett riktigt bra år, och inte genom "hjälp från polarna"!

Snarare handlar det om att andra tillverkare vågar göra produkter till konkurrenter med tanke på de böter mm intel åkt på. Intel kan inte längre pressa tillverkare med rabatter och annat., därav gör man produkter som man tror kan sälja bättre

Permalänk
Avstängd

Skulle bli kul om dom lyckades, Har inte kört med AMD på ett tag men får hem min nya 1090T på måndag med lite tur så då ska det ändras och se om den står sig mott min gamla 750.

Bättre om INTEL kunde få ner sina priser lite då det kostar lite att köpa INTEL...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Bulldozer kommer att vara snäppet vassare än Phenom II, men samtidigt kommer det att vara ett riktigt litet chip. Det har ju redan räknats på, där tex. 1 bulldozer modul bestående av 2 kärnor är mindre än 1 Llano kärna och snäppet större än 1 sandy bridge kärna. Det ska bli väldigt intressant då bulldozer är byggd för att gå i riktigt höga hastigheter och använda L2 cachen för data prefetch som intel kört med sedan core 2 duo

Fusion är för övrigt ett solklart koncept och jag kommer köpa en zacate och bygga en liten mini-itx HTPC direkt med detta chassi.

Ser riktigt trevligt ut, inte helt omöjligt att jag gör detsamma om man bara hittar ett trevligt itxkort med hdmi och dubbla nätverkskort

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Du har faktiskt en poäng där.
Håller med till fullo, Atom är piss

Atom D525 är rätt trevlig.

AMD Geode, där kan man tala om piss.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av DVD-ai:

Ge intel en känga.... =D
Njaaaa men intel tycker jag har gjort bra i från sig och förtjänar sin nuvarande plats på marknaden. Men jag vill naturligtvis att AMd ska kämpa på och se till att intel måste gå ner lite i pris.

Nu vet jag inte hur gammal du är? Men hade amd fått sälja processorer utan att intel hade satt käppar i hjulen för dem när amd hade en helt överlägsen arkitektur så hade amd haft mer klirr i kassan o hade haft större möjlighet till att utveckla konkurrenskraftiga processorer. O det är då möjligt att intel idag inte skulle varit "herre på teppan", så förtjänat sin plats vet jag inte om jag håller med om till 100%.

Även om intel fått betala ett skadestånd för detta så kan det inte mäta sig med marknadsandelar år efter år.

Att ett mindre företag som amd faktiskt kan stå sig bra mot en sådan jätte som intel som dessutom kör med fulspel tycker jag är beundransvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Skulle bli kul om dom lyckades, Har inte kört med AMD på ett tag men får hem min nya 1090T på måndag med lite tur så då ska det ändras och se om den står sig mott min gamla 750.

Bättre om INTEL kunde få ner sina priser lite då det kostar lite att köpa INTEL...

Är du galen?=) Intel kan inte dra ner på sina priser, att säga så är nästan som att du vill ha bort AMD från marknaden. Dock tror jag inte det eftersom du har köpt ett AMD system nyligen, du lär inte bli besviken.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

Inte konstigt att man förustpår detta. AMD Fusion koncept slår Intel på fingrarna rejält. Och 2011 lär GPGPU bli riktigt stort. Med tanke på att Intels grafik är minst sagt riktigt dålig lär Intel få det tufft nästa år.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

*tråd rensad*

Två inlägg som inte förde diskussionen vidare har tagits bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av storsnusaren:

Hade amd fått sälja processorer utan att intel hade satt käppar i hjulen för dem när amd hade en helt överlägsen arkitektur så hade amd haft mer klirr i kassan o hade haft större möjlighet till att utveckla konkurrenskraftiga processorer. O det är då möjligt att intel idag inte skulle varit "herre på teppan", så förtjänat sin plats vet jag inte om jag håller med om till 100%.

Även om intel fått betala ett skadestånd för detta så kan det inte mäta sig med marknadsandelar år efter år.

Att ett mindre företag som amd faktiskt kan stå sig bra mot en sådan jätte som intel som dessutom kör med fulspel tycker jag är beundransvärt.

+1
Trevligt, kan mycket väl bli en kontors- eller HTPC-rigg med Fusion.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mfm:

Atom D525 är rätt trevlig.

AMD Geode, där kan man tala om piss.

Då har du dålig koll på vad den kan användas till. AMD Geode är en ypperlig produkt och används bl a för nätverkslösningar. Ett Alix moderkort drar t ex ca 5W i drift.

...

Oavsett vem som är prestandakungen borde AMDs strategi om ett helhetskoncept löna sig. Utbudet av moderkort för Intel är större, men AMD alternativen har ofta bättre specifikationer för billigare peng. AMD har fler kompletta lösningar än Intel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Då har du dålig koll på vad den kan användas till. AMD Geode är en ypperlig produkt och används bl a för nätverkslösningar. Ett Alix moderkort drar t ex ca 5W i drift.

Jag har bra koll på nätverkslösningar, och det finns många bättre lösningar än Geode, både över och under 5W.

För övrigt har de sämsta och buggigaste produkterna/moderkorten jag sett har varit byggda med Geode.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

jag tycker det är häftigt att amd hänger på intel såpass bra i trots att de ligger 1-2 topografier (heter de så med storleken?) efter. Jag menar om amd kunnat bygga 32nm när intel kunde så kan man ju undra vem som varit prestanda kung

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mfm:

Jag har bra koll på nätverkslösningar, och det finns många bättre lösningar än Geode, både över och under 5W.

För övrigt har de sämsta och buggigaste produkterna/moderkorten jag sett har varit byggda med Geode.

Ge gärna exempel på vilka som är bättre, och på vilket sätt de är bättre än Geode och samtidigt drar mindre än 5W. Jag påstår samtidigt inte att det finns bättre, men ställer mig mycket tveksam till att skillnaden försvarar betyget "skit" för Geode, och undrar också om det finns någon annan produkt som är så pass lättillgänglig för både privata och företagslösningar. Använder PC Engines ALIX moderkort och har aldrig stött på några buggigheter. Eller vilka moderkort hade du i åtanke?

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Då har du dålig koll på vad den kan användas till. AMD Geode är en ypperlig produkt och används bl a för nätverkslösningar. Ett Alix moderkort drar t ex ca 5W i drift.

...

Oavsett vem som är prestandakungen borde AMDs strategi om ett helhetskoncept löna sig. Utbudet av moderkort för Intel är större, men AMD alternativen har ofta bättre specifikationer för billigare peng. AMD har fler kompletta lösningar än Intel.

Ja, ett AM3 kort med PCI-express samt integrerad grafik med DVI-port för runt 400:- känns extremt prisvärt. Lätt att bygga ihop en billig PC med det som grund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Hahahahahaha
Känns bra, dem ger fördel till AMD, och inte för att dem är bättre utan för att dem vill ge tbx på Intel. Ett gäng 10 åringar!
Få tummen ur röven AMD, och gör 2011 till ett riktigt bra år, och inte genom "hjälp från polarna"!

[QUOTE="DVD-ai;10634368"]Ge intel en känga.... =D
Njaaaa men intel tycker jag har gjort bra i från sig och förtjänar sin nuvarande plats på marknaden. Men jag vill naturligtvis att AMd ska kämpa på och se till att intel måste gå ner lite i pris/QUOTE]

Intel förtjänar verkligen inte den plats de har nu. När amd hade ganska bra övertag över intel (athlon 64 vs pentium 4), så mutade intel många stora OEM tillverkare (vilket är typ 99% av marknaden) att välja intel, trotts att amd var bättre och billigare. Så amd fick inte sålt alls så många processorer som de borde = mindre pengar till utveckling. Hade intel inte spelat fult så hade förmodligen amd haft råd att utveckla bättre processorer och ledigt eller i alla fall legat jämt med intel idag.

Intel fick betala skadestånd på grund av detta, men detta skadestånd täcker förmodligen inte på långa vägar alla pengar amd förlorade på intels fusk.

Att tillverkare stöttar amd anser jag vara helt rätt, och gynanr dessutom marknaden.

Hur skulle du reagera om amd mutade alla att inte köpa intel, så att intel gick ner så in i hellvete, trotts att de har bättre produkter? Nu skulle dock inte detta kunna hända eftersom intel redan sänkt amd så lågt.

Klart att intel i dagsläget förtjänar att leda med sina bättre produkter (iof är amd billigare, vilket passar 99% av alla användare), men hade de inte stoppat amds försäljning när amd ledde, så hade det nog varit omvända roller nu, dvs intel hade legat lite efter.

Hoppas bulldozer verkligen lyckas och att tillverkarna verkligen stödjer amd, det tjänar vi alla på (utom intels vd som inte kan köpa lika många Lamborghinis då så klart;) )

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg