Permalänk

Dator i 10.000 klassen

Tjo, nu efter nyår har jag planerat att köpa en ny (spel)dator då den nuvarande börjar bli grå och tråkig.
Satt en personlig budget på cirka 10 tusen och har kollat runt en del på här på forumet och försökt sätta ihop något själv som jag tacksamt skulle ta emot lite åsikter om.

Har sen tidigare ett hd5830 kort och planerade att köpa ett till och köra i CF, vettigt?

Datorn:

Kundvagn - Inet.se

Okej, en bit på vägen iaf.. (ett hd5830 kort får jag köpa via dustin home verkar det som då inet inte verkar ha det)

Osäker på följande:

Nätagg? Ingen aning hur kraftigt jag behöver, kräver CF mycket? Några förslag?
Extra kylning?
Något jag missat?

Tacksam för svar!
God Jul

Edit, lite fel del av forumet här ja... Go me.. Hittar inget alternativ för radering av tråden så om någon mod skulle vilja vara vänlig att flytta till stationära sub forumet? :§

Permalänk
Medlem

måste ha ett am3 moderkort till amd cpu och dual channel ram inte triple channel ram.

Gigabyte GA-890GPA-UD3H - Inet.se moderkort

A-Data 4GB (2x2048MB) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 - Inet.se ram

Corsair TX 650W 80+ - Inet.se nätaggregat

hade hellre satsat på 6850 i cf.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd

bärbar köpråd ej stationära

Permalänk

Mjo som jag skrev i min tråd så klantade jag mig och startade den i fel forumsdel.
Fortsätter här så länge och ser om någon mod hittar den och har lust att flytta

Tack för svaret Joel, lite slarvigt med moderkortet av mig där...

Undringar:
Det moderkortet, stöder det 2x 5830 kort i cf bra? (Blir inget 6850 i cf då jag redan sitter på ett 5830 kort)

Är det värt att gå från 4gb 1600mhz minne till Corsair 8GB (2x4096MB) 1333MHz XMS3 - Inet.se för 500 lappen extra?

Sen har jag hört (från osäkra källor dock ) att för kort i CF bör man köra ett kraftigare nätagg, räcker 650w eller bör jag satsa på ett 750w?