Xbox 360 Vga: Skit dåligt kvalite på ljud

Permalänk

Xbox 360 Vga: Skit dåligt kvalite på ljud

Hej. Igår fick jag en Philips 241E skärm jag tänkte ha till Xboxet, och en Xbox Vga kabel.
Det följde med en splitter med Vga kabeln se bild:

Jag tänkte koppla in ljudet på Vga kabeln till mina dator högtalare som har 3.5 mm, men då var den fel ände på kabeln. Men nu har jag ljudkabeln (ut) på xboxet till en liten skärm sen ifrån den till högtalare och ljudet är as dåligt.

Video: YouTube - vga kabel

Ljud: http://jarsenoobsen.webs.com/xbox%20musik.wav

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Kan ju vara skärmens fel. Skaffa en 3.5mm Hona-Hona och se om du får bättre ljud utan att koppla genom skärmen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Kan ju vara skärmens fel. Skaffa en 3.5mm Hona-Hona och se om du får bättre ljud utan att koppla genom skärmen.

Okej tack, kan du länka till någon som säljer hona hona? Har letat men har inte hittat..

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Okej tack, kan du länka till någon som säljer hona hona? Har letat men har inte hittat..

Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik kanske?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Okej tack, kommer det bli bra kvalite nu då?
Och nu har jag märkt att med tvn i mellan så blir det bara ljud i vänstra högtalaren och basen...
Jag har Creative a200

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Okej tack, kommer det bli bra kvalite nu då?
Och nu har jag märkt att med tvn i mellan så blir det bara ljud i vänstra högtalaren och basen...
Jag har Creative a200

Det lär ju inte bli sämre Du har ju bara ljud i en högtalare nu

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Okej tack, kommer det bli bra kvalite nu då?
Och nu har jag märkt att med tvn i mellan så blir det bara ljud i vänstra högtalaren och basen...
Jag har Creative a200
http://www.tulipcomputer.lk/images/casse_creative_a200.jpg

Är svårt att säga men nu behöver ju inte TVn fiffla med ljudet så det borde bli bättre.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.