Permalänk
Medlem

LIAN LI Datorn

Jag tröttnade på mitt gamla moderkort och mitt klumpiga HAF 922.

Bestämde mig för att köpa ett moderkort av storleken mindre och ett chassi som va lite mindre det också.
Hittade ett Lian Li PC-V354B och ett MSI 890GXM-G65, köpte även till 4gig ddr3 minne från Corsair.

Detta är mitt resultat efter byte av chassi, bräda minne och kylning.

Processorkylaren byttes ut för att den inte fick plats så blev en Xigmatek Achillies (tror jag) istället för min Noctua D14. Men den kyler på ganska bra, prollen går inte lika snabbt längre men går nästan lika kallt.

Chassi: Lian Li PC-V354B
Moderkort: MSI 890GXM-G65
Processor: AMD Phenom II 720 X3, upplåst till X4 @ 3,2ghz
Minne: Corsair DDR3 @ 1600
Grafikkort: XFX HD5870
Nätagg: Chieftec 650w, modulärt
HDD: 1st Samsung F3 500gig, 1st Samsung F3 1tb
ODD: Samsung Blu-ray läsare
Kylning: Xigmatek Achillies
Arctic Cooling 5870 extreme kylare
5 gröna Coolermaster fläktar

Tillbehör:
26" Fujitsu
Logitech G15 v2
Steelseries Ikari Laser
Creative 5.1 Högtalare
Razer Carcharias 7.1 Headset

Rösta gärna när ni tittar förbi

LIAN LI Datorn

Permalänk
Avstängd

Slimmat och snyggt! 5p!

Permalänk
Medlem

3pts:
- Det står blue-ray på en av dina bilder -.- (om du inte förstår vad jag syftar på heter det blu-ray)
- Jag är trött
+ I övrigt fint

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

3pts:
- Det står blue-ray på en av dina bilder -.- (om du inte förstår vad jag syftar på heter det blu-ray)
- Jag är trött
+ I övrigt fint

Tack för att du röstade och skrev att jag skrivit fel, tänkte inte på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Slimmat och snyggt! 5p!

Tack för rösten

Permalänk
Hedersmedlem

För mycket gröna dioder i mitt tycke, man får iallafall lite "julbelysnings-känsla"

I övrigt tufft att man kan packa in de där grejerna i ett så litet chassi.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

inte kosntigt att du har ganska hög temp på din processor när du har en kylare på din grafik som trycker ut varmluften in i chassit, istället för att ha en referens kylare som trycker ut den bakåt.

är dock väldigt sugen på att köpa det chassit, dock vill jag få min h50 att passa, enda tänkbara vore ju fläkten i toppen men endå osäkert om det skulle fungera.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Häftig låda, antar att du alltid kör med öppen sida fast det står mot "väggen" på den andra möbeln? Bra prestanda i en mATX-låda, soft att du lyckades med processorn. Innanmätet var väl inte så fint arrangerat men bjuder på en 4

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

För mycket gröna dioder i mitt tycke, man får iallafall lite "julbelysnings-känsla"

I övrigt tufft att man kan packa in de där grejerna i ett så litet chassi.

jag tycker också att de gröna dioderna lyser lite för mycket, hade varit skönare med ett svagt grönt ljus

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

inte kosntigt att du har ganska hög temp på din processor när du har en kylare på din grafik som trycker ut varmluften in i chassit, istället för att ha en referens kylare som trycker ut den bakåt.

är dock väldigt sugen på att köpa det chassit, dock vill jag få min h50 att passa, enda tänkbara vore ju fläkten i toppen men endå osäkert om det skulle fungera.

Det är inte lätt att ha referenskylare när man har den andra kylaren av XFX, har dock lite tankar om att byta till originalkylaren ändå. Men som sagt inte referensdesign.

Att få in en H50 tror jag inte ska vara några problem, bara sätta den i topppen. Är ju hål för 140mm fläkt där så plats finns det troligtvis. Fast det kan vara lite tight mot moderkortet men då kan man bara slipa lite på distanserna. Bakkant hade kanske också fungerat, vet inte måtten på H50n för tillfället, kan mäta lite om du orkar posta mått med fläktar här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Häftig låda, antar att du alltid kör med öppen sida fast det står mot "väggen" på den andra möbeln? Bra prestanda i en mATX-låda, soft att du lyckades med processorn. Innanmätet var väl inte så fint arrangerat men bjuder på en 4

Brukar köra med öppen sida, ja. Vad tycker du kunde ha förbättrats inuti? Vill gärna ha kritik och förslag till förbättring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boblish:

Brukar köra med öppen sida, ja. Vad tycker du kunde ha förbättrats inuti? Vill gärna ha kritik och förslag till förbättring.

Skulle vara kabeldragning men det går ju inte, kanske sleeva om du ska vara överseriös med det gör ju inget bättre. Tycker det ser lite för öppet ut på framsidan men du kan ju inte direkt göra om hela den, dessutom är lådan fin överlag.

Om du hade gett mig datorn skulle jag byta ut processorkylarfläkten till en Scythe Gentle Typhoon 1450 RPM Tror den mår bättre av det, kan inte tänka mig att fläktar med gröna LED:s presterar bra eller är tysta vid högsta varv.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Skulle vara kabeldragning men det går ju inte, kanske sleeva om du ska vara överseriös med det gör ju inget bättre. Tycker det ser lite för öppet ut på framsidan men du kan ju inte direkt göra om hela den, dessutom är lådan fin överlag.

Om du hade gett mig datorn skulle jag byta ut processorkylarfläkten till en Scythe Gentle Typhoon 1450 RPM Tror den mår bättre av det, kan inte tänka mig att fläktar med gröna LED:s presterar bra eller är tysta vid högsta varv.

Bra tips allting, har funderat på sleeve men det ligger inte riktigt i min budget för tillfället. Ja det är svårt att göra något åt kabeldragningen, är inte helt nöjd med hur jag har fått till den. Men som sagt svårt att göra bättre

Byta fläkt hade säkert hjälpt men det är svårt att få tag på dom fläktarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av boblish:

Bra tips allting, har funderat på sleeve men det ligger inte riktigt i min budget för tillfället. Ja det är svårt att göra något åt kabeldragningen, är inte helt nöjd med hur jag har fått till den. Men som sagt svårt att göra bättre

Byta fläkt hade säkert hjälpt men det är svårt att få tag på dom fläktarna...

Scythe 120mm Gentle Typhoon, 500rpm - Inet.se

skit i motståndet och kör fläktkontroller

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Scythe 120mm Gentle Typhoon, 500rpm - Inet.se

skit i motståndet och kör fläktkontroller

du menar tvärtom ? skit i fläktkontroller och kör motstånd när du visar länk på 500rpm fläktarn som mest troligt har motstånd i sig ?

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

du menar tvärtom ? skit i fläktkontroller och kör motstånd när du visar länk på 500rpm fläktarn som mest troligt har motstånd i sig ?

Nope, använder du motståndet som följer med snurrar den i 500, använder du inte det snurrar den max, oavsett om det står 500, 1100 eller 1850 på kartongen. Därför du vill ha fläktkontroller.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Nope, använder du motståndet som följer med snurrar den i 500, använder du inte det snurrar den max, oavsett om det står 500, 1100 eller 1850 på kartongen. Därför du vill ha fläktkontroller.

Menar du att alla Sychte GT fläktar snurrar i 1850 rpm, men att man får med ett "externt" motstånd som man ska använda? Men Utan så snurrar den i 1850? Blir förvirrad nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av boblish:

Menar du att alla Sychte GT fläktar snurrar i 1850 rpm, men att man får med ett "externt" motstånd som man ska använda? Men Utan så snurrar den i 1850? Blir förvirrad nu...

jag använder Noctua NF-S12B FLX 120mm - Inet.se
med den medföljer 2 motstånd, utan motstånd rullar den i 1200rpm, sen två olika motstånd vilket att den åker runt i 900 eller 600 rpm.

Givetvis om du köper ett billigt potentialmätare typ som Fan Mate 2, Varvtalsregulator - Inet.se den här så kan du ändra dens varvtal väldigt enkelt. men vill du ha display & saker så tror jag inte kommer vara så lyckat med det här chassit då du inte kommer ha någon plats för den när man bara har plats för en 5.25 enhet.

jag använde den här fan mate 2, på mitt gamla chassi då jag hade typ fläktar som spann 3000rpm så jag kunde ändra ner dem till typ 240rpm som lägst.

"edit" sen med lite enkel kabeldragning kan ju självklart använda samma fanmate till flera fläktar så länge det inte överstiger något visst Ah annars går det ju klart sönder.
(tror det var typ 2 eller 3, medans fläktarna sa att dem förbrukade 0.3 eller något.)

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

jag använder Noctua NF-S12B FLX 120mm - Inet.se
med den medföljer 2 motstånd, utan motstånd rullar den i 1200rpm, sen två olika motstånd vilket att den åker runt i 900 eller 600 rpm.

Givetvis om du köper ett billigt potentialmätare typ som Fan Mate 2, Varvtalsregulator - Inet.se den här så kan du ändra dens varvtal väldigt enkelt. men vill du ha display & saker så tror jag inte kommer vara så lyckat med det här chassit då du inte kommer ha någon plats för den när man bara har plats för en 5.25 enhet.

jag använde den här fan mate 2, på mitt gamla chassi då jag hade typ fläktar som spann 3000rpm så jag kunde ändra ner dem till typ 240rpm som lägst.

"edit" sen med lite enkel kabeldragning kan ju självklart använda samma fanmate till flera fläktar så länge det inte överstiger något visst Ah annars går det ju klart sönder.
(tror det var typ 2 eller 3, medans fläktarna sa att dem förbrukade 0.3 eller något.)

Jag vet hur motstånd och fläktkontroller fungerar, har en inbyggd i chassit original. Det var inte det jag menade. Och Noctua fläktarna fungerar så ja, de kommer med olika motstånd. Men nu undrade om Schyte GT fläktarna har inbyggda motstånd som begränsar t.ex. 500rpm versionen till 500rpm med full styrka på ingången. Vilket jag tror att den är. Så jag köper nog inte 500rpm versionen som är en av de få som går att få tag i, i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boblish:

Jag vet hur motstånd och fläktkontroller fungerar, har en inbyggd i chassit original. Det var inte det jag menade. Och Noctua fläktarna fungerar så ja, de kommer med olika motstånd. Men nu undrade om Schyte GT fläktarna har inbyggda motstånd som begränsar t.ex. 500rpm versionen till 500rpm med full styrka på ingången. Vilket jag tror att den är. Så jag köper nog inte 500rpm versionen som är en av de få som går att få tag i, i Sverige.

Jag har 1100 RPM versionen, kör den rakt in i moderkortet och har den som CPU-fläkt, den har enligt mitt BIOS rullat i 1600 RPM några gånger så :/

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Skrivet av hurrai:

Givetvis om du köper en billig potentiometer typ som Fan Mate 2, Varvtalsregulator - Inet.se den här så kan du ändra dens varvtal väldigt enkelt.

Fix'd

Annars ser det bra ut, gillar dom där lådorna starkt, kanske inget jag skulle stoppa led's i men det är ju en smaksak. 3p!

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Innan du gjorde en egen sida hade du 4p, nu är du tillbaka på 1. Hoppas du inte använder den sidan?:o

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Innan du gjorde en egen sida hade du 4p, nu är du tillbaka på 1. Hoppas du inte använder den sidan?:o

Har redan tagit bort den, det var bara en simpel prototyp. Jag hade väldigt tråkigt och tycker själv inte att den är något att ha i detta skicket. Skrev som sagt att jag funderar på att göra en "riktig" sida av denna designen. Då menar jag av antingen aluminium eller stål och att jag gör den seriöst. Läs gärna texterna till bilderna, dom är där av en anledning.

Permalänk
Medlem

Sätt fläktarna längre bak då annars drar du bara ut luften igen som kommer in där framme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPot:

Sätt fläktarna längre bak då annars drar du bara ut luften igen som kommer in där framme.

De är dock placerade som insugsfläktar, om det är dom på den fula sidan du menar. Använder inte den längre. Har inte tid att göra något seriöst av heller på grund av skolan.