Bästa 10-14 tums Asus för spel ?

Permalänk
Medlem

Bästa 10-14 tums Asus för spel ?

Söker bästa möjliga asus för spel med en skärm mellan 10-14tum, vill hålla mig till asus och inte handla från dell alienware eller acer timelineX. den jag hittat än så länge är:

Asus A42JA-VX068V
Egenskaper för Asus A42JA-VX068V
i7 processor och Mobility Radeon HD 5730
som jag ser det är den enda svagheten med denna batteritiden och värme.

nån som vet en lika liten eller mindre asus med bättre prestanda för spel?
eller har jag hittat den bäst lämpade?
jag vet att man egentligen ska spela på stationära datorer, men nu är det en bärbar jag söker.

spel jag vill kunna spela dugligt: Company of heroes, wow, kanske Starcraft 2 på low/medium?
är det möjligt med ovanstående förslag? tacksam för relevanta svar!

Permalänk
Medlem

Det är den bästa du kan hitta i den storleken. Ska du ha bättre får du gå upp till 15".

Permalänk

Skulle dock gå upp till 10000kr om jag vore du. kan tänka mig att en 10000krs laptop presterar som en 7000 stationär typ. Din dator lär klara WoW, vet inte om allt maxat, men på medium , troligt.

Permalänk

Annars finns u41jf som kanske är 5% långsammare men har bycket bättre batteritid.
Komplett.se - ASUS U41JF 14" HD Non Glossy

Permalänk
Medlem

i5 eller i7

Nu står det mellan :
Asus A42JA-VX068V med i7 processor 740QM
Asus A42JA-VX068V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

och
Asus A42JA-VX080V med i5 460M
Asus A42JA-VX080V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

och frågorna är väl om man tjänar mycket batteritid på att välja i5? och hur mycket prestanda man förlorar på att inte ta i7? värmen, lättare att hålla nere tempen på i5?

prisskillnaden är ju inte så stor så om batteri tiden är typ samma så finns väl ingen anleding att ta i5?

vilken hade ni valt? i5 eller i7? motivera!

Permalänk
Hjälpsam

Spontant skulle jag nog säga att GeForce Mobile grafikkortet är mer spelvänligt än nVidia Quadro kortet. i7/i5 är inte hela världen för spelet i sig utan båda är OK nog för en bärbar det mesta hänger på grafikkortet i detta fallet.

Fokusera på att hitta bench/recensioner på de olika grafikkorten i första hand.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Båda mina alternativ har Mobility Radeon HD 5730 och tror inte asus har något vassare kort i 14 tums storlek? eller misstar jag mig? men nu var ju frågan om processorn, om det fanns batteritid att tjäna på i5, och hur mycket sämre i5 är i jämförelse med i7.

Permalänk

Eftersom i7:an är en quadcore finns det inget intel grafikkort i processorn och jag vet inte om de har lagt till det vid sidan om. Risken är att du får kör med ATI-kortet nonstop med i7:an. Ska du sen spela så är det inte många spel som har nytta av fyra kärnor så den högre klockfrekvensen hos i5:an ger nog mer vid spel.

Permalänk
Medlem

ok då är jag lite klokare,
lutar åt den med i5 och en uppgradering av hdd till sdd :

Asus A42JA-VX080V
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=791454

om ingen annan har något superförslag på gång?

Permalänk
Hjälpsam

Skulle vara om du kunde överväga Acer TimelineX maskinen, totalt överlägset grafikkort. Men den hade du redan tackat nej till, men ändå

Bäst in test - Sweclockers
http://www.sweclockers.com/recension/13259-acer-3820tg-asus-u...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Skulle vara om du kunde överväga Acer TimelineX maskinen, totalt överlägset grafikkort. Men den hade du redan tackat nej till, men ändå

Bäst in test - Sweclockers
http://www.sweclockers.com/recension/13259-acer-3820tg-asus-u...

5730 som sitter i A42JA är bättre än 5650 som sitter i Acer 3820TG.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Andy Mcdee:

Eftersom i7:an är en quadcore finns det inget intel grafikkort i processorn och jag vet inte om de har lagt till det vid sidan om. Risken är att du får kör med ATI-kortet nonstop med i7:an. Ska du sen spela så är det inte många spel som har nytta av fyra kärnor så den högre klockfrekvensen hos i5:an ger nog mer vid spel.

Hej, i5 har högre lägstafrekvens men i7 har högre maxfrekvens vid TurboBoost. Har för mig att i7:an stänger av några kärnor för att nå 2,93GHz och den borde därmed bli snabbare än i5:an vid spel.

i5-460M
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50179

i7-740QM
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=49024

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

ok, tack för ditt inlägg, kanske får tänka om och köra på i7 modellen...fast sen är det vissa som har åsikter om att i5 har grafik i sig, och därför skulle lämpa sig mer för spel? eller är det bara att battteritiden blir bättre? eller skulle en i5 kunna prestera bättre än en i7 vid spelande verkligen?

Permalänk

Tack för rättningen Mumu

Turbo lägen i quad/dual/single = 1.86 / 2.53 / 2.93 GHz

i460M kär duals/single = 2.53/2.8 GHz

Att ha intel gpu hjälper inget vid spel utan den är till störst hjälp om du ska ha lång batteritid när du inte spelar