Permalänk
Medlem

Klen kylning av laptop

Min Acer Aspire 5520 blir för lätt varm, inte bara lite utan väldigt varm. Den la av helt efter exakt ett år efter jag köpt den. Skickade in den och de fick byta moderkortet på den. När jag fick den tillbaks så bestämde jag mig för att göra något åt den dåliga kylning.
Bestämde mig för att sätta en fläkt under datorn där den står o limma ditt några extra flänsar med värmeledande lim.

Slutresultatet blev bra. Över förväntan. Ordinarie kylfläkt snurrar knappt alls vid normalt användande och nu går det att spela på den utan att det börjar lagga och man slipper vara orolig för att den ska bli överhettat.

Klen kylning av laptop

Permalänk
Medlem

Hoppas det går att få bort dina flänsar om den dör igen

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Dax att städa hörnan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hörnan är städad idagsläget o dör datoraset igen så slänger jag skiten.

Permalänk
Avstängd

Laptops suger, blir så varma! Men med lite modd som kylning blir det bättre :D! 5p för kreativitet och blev riktigt bra :O.

Permalänk
Hedersmedlem

Sjukligt att de gör laptops med så dålig kylning att de överhettas och stängs av.

Smidig modd, hoppas det löser problemen!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Sjukligt att de gör laptops med så dålig kylning att de överhettas och stängs av.

Smidig modd, hoppas det löser problemen!

Likadant med stationära

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ASUSG15:

Likadant med stationära

Har aldrig suttit på en stationär som gör detta, så kan inte svara för det. Däremot verkar det hända var och varannan laptop, och det är fanimej inte bra.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Har aldrig suttit på en stationär som gör detta, så kan inte svara för det. Däremot verkar det hända var och varannan laptop, och det är fanimej inte bra.

Instämmer, fan kylningen är ju underdimensionerad (nästan alltid!).

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb