Permalänk
Medlem

Frågor angående MacBook Pro.

Tjena, Har på senare tid blivit sjukt sugen på att testa en MacBook Pro "13. Hittade en på Mediamarkt för 11,400kr. Tänkte ha den till musik, surfa och titta film.

Fick idag reda på att nya generationens MacBook Pro kommer i Feb-Mar någongång, Så jqg tänkte höra ifall någon här vet vad som kommer bli skillnaden med nästa generationens MacBook Pro? Eller ska man köpa dom som finns ute nu? Kan tillägga att jag ska köpa datorn den 25e Januari då lönen kommer.

Ellet ska man helt enkelt skita i MacBook Pro och köpa ek vanoig PC istället?

Ordet är fritt kom gärna med råd/synpunkter!

Permalänk

Tycker du gör det bättre att vänta 1 månad efter du fått lönen.

Permalänk
Medlem

Lullebulle: Kommer priset ligga som de gör nu på dom nya? Med hur många års kommer nya generationerna? Är de som Iphone varje år? Då känns de rätt ovärt att vänta..

Permalänk
Skrivet av Micke754:

Lullebulle: Kommer priset ligga som de gör nu på dom nya? Med hur många års kommer nya generationerna? Är de som Iphone varje år? Då känns de rätt ovärt att vänta..

Dom brukar inte ändra priset speciellt mycket. Uppdateringar kommer typ en gång var 200:e dag i genomsnitt men det brukar röra sig om små uppgraderingar. Jag hade väntat tills en månad efter lönen och kollat vad som händer, som sagt. Eller köp en vanlig PC, men personligen tycker jag det hade varit ett jävla nerköp bara för att du är otålig.

Sen är det ju absolut inget fel på dom MPB som finns ute nu och om dom är på väg att uppgraderas så är dom ju "stabila" iaf, i avseendet att nysläpp brukar betyda leveranstid och eventuellt barnsjukdomar.

Permalänk

Vänta du tills du ser vad det är för processor och skärmupplösning de har på de nya mbp som kommer - det är väl i min mening det som är troligast kommer att uppgraderas. Och hdmi, förstås (trots att adaptrar finns redan nu).

Men som sagt, har du ingen direkt anledning att köpa en mac (ex. om du programmerar för iphone/ipad, vilket är ENDA anledningen till att jag har en mac) så spendera pengarna på en fet pc laptop istället med tredubbla prestandan och ofantligt mycket större programutbud.

Tja, om du inte är en tjej förstås (vilket ditt nick verkar motsäga) och tycker att mac är så söööta och du bara måååste ha en, för då har ju inte rationella tankegångar avseende pris/prestanda någon chans

Visa signatur

Bro!