Permalänk

Uppgradering till I7

Ja nu när man gått ett tag med lite pengar i näven så tänkte jag att varför inte uppgradera min dator? Så jag började titta på lite olika ställen och hittade vad jag ville ha. Så tillslut blev det

Processor: Intel I7 870 2.93 GHz
Internminnen: 8 Gb corsair xms3
Moderkort: ASUS p7p55d
Nätaggregat: Antec high current gamer 620W (Som jag vann på DH innan det hade släppts ordentligt)

Här nedan kommer lite bilder på bygget

Uppgradering till I7

Visa signatur

Processor: Intel I7 870 2.93 Ghz | Moderkort: Asus P7P55D EVO | Minne: 8Gb Corsair XMS 3 | Grafikkort: Gigabyte Geforce 460GTX 1 GB OC SLI | Nätaggregat: Antec High Current Gamer 620W | Chassi: Fractal Design R3 | Skärmar: Benq M2700HD och Packard Bell Viseo 220DX | Mobil: Huawei Honor | Tablett: Maxtab | Laptop: ASUS ROG G75VW |

Permalänk
Medlem

men du har ju inte gett mig ngn cred alls .. fy dig

Visa signatur

/i am ZoMeOnE

Permalänk

Fan vad Dålig och Ful Kabeldragning -.- 1/5 p

Permalänk
Hedersmedlem

Nej nej nej...

Måste bara fråga, la du kablarna sådär kaoz-igt med mening, eller bara hamnade dem så?

Har man plexisida ska man fasen se till att det är bra kabeldragning och snyggt o rent inne i chassit, annars är det ju ingen poäng alls..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd

Precis som leifson sa, kaoz kabeldragning, måste fixas :P! Vad har du för grafikkort och har du på nått sätt missat de nya intel processorerna sandy bridge som kommer i början av januari ?

Permalänk

Jag har ett ati 5670

och jag kan lova er att kablarna var så styva så att det inte gick att böja dem så nej jag gjorde det ej med vilje men kunde heller inget göra.

Ja jag vet om att sandy bridge kommer i januari men den måste få komma igenom sin bebisperiod innan det är intressant och bebisperioden är ca 3 månader och så länge ville jag inte vänta.

Visa signatur

Processor: Intel I7 870 2.93 Ghz | Moderkort: Asus P7P55D EVO | Minne: 8Gb Corsair XMS 3 | Grafikkort: Gigabyte Geforce 460GTX 1 GB OC SLI | Nätaggregat: Antec High Current Gamer 620W | Chassi: Fractal Design R3 | Skärmar: Benq M2700HD och Packard Bell Viseo 220DX | Mobil: Huawei Honor | Tablett: Maxtab | Laptop: ASUS ROG G75VW |

Permalänk
Proffsmoddare

Nog tror jag att man kan göra lite finare kabeldragning än de där iallafall.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Lägg ner lite tid på kabeldragningen ska du se att det blir bättre

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Folk verkar redan ah påpekat den fullkomliga idioterna bakom plexi skivan, annars okej.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

extremt uselt val av chassi... om du har råd med allt det där måste du överväga nytt chassi

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

ny i7 dator en knapp vecka innan Sandy bridge? vad tänkte du på där?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Jag vet faktiskt inte om det är någon vidare med mening att ens lägga ut ett galleri här på sweclockers om du ändå inte tänker lägga ner någon tid på att göra det överhuvud taget snyggt. Förstår inte varför bara. Man vill ju visa upp sin snygga kabeldragning och sin coola dator, men detta vettefan om det spelar roll. Finns liksom inget intresse att se på. Bara lite konstruktiv kritik till ditt nästa bygge... Och som tidigare sas, i7 precis innan sandybridge? Du hade kunnat spara en peng på att vänta.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.