Permalänk
Medlem

Lysrör i takt med musik?

Tja, Det jag söker är lysrör som blinkar i takt med musiken skulle föredra basen=) Någon som kan hjälpa mig hur man antigen kopplar själv eller köper fardiga.
Jag har kollat runt en massa i olika affärer och onlinebutiker men kan inte hitta någon som säljer:/

Visa signatur

C'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Vill inte vara petig med det finns en sök-fuktion:p
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sucrame:

Vill inte vara petig med det finns en sök-fuktion:p
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Hehe, jag sökte på flera olika saker ang just detta men kunde faktisk inte hitta någon tråd om det :/

Visa signatur

C'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

du har helt enkelt inte kollat på rätt ställe Lamptron Sound Activated Module for ANY CCFL Kit | MaxFPS.se i den kan man koppla in lysrör och fläktar och så vidare och sedan så är det lilla som tar in ljudet så att ljuset blinkar i takt till musiken om du inte tycker att den reagerar på den tonart du vill så kan du öppna upp modulen och sedan skruva lite med en skruvmejsel på en sak så att du kan sställa in känsligheten själv en cool sak du kan göra är att köpa 2-4st moduler och sedan koppla in olika färger till olika toner tex grönt för bas . blått för mellanregister och sedan kan du ta vitt till diskant . det du ska se till om du ska göra något sånt är att du placerar rören rätt så att det inte ser ut som en ful färgbomb

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk

Om du får det att blinka till basen borde du lyssna på Speed Metal @ Despised Icon - MVP! =D

Visa signatur

Gigabyte Radeon HD 6850 | AMD Phenom II x4 955 BE | Cooler Master Hyper 212 plus | MSI 870a-G54 | Corsair 4GB 1333 MHz | Corsair 600w | 500GB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master Elite 334 | BenQ TFT 21.5" LED..

Permalänk
Medlem

Hhahaha nu vet jag inte vad det är för låt men med tanke på din glädje när du skrev så är det nog MYCKET BAAAAAASSS?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Ja antagligen har ni rätt har nog missat rätt tråd xD
Tackar så mycket för all hjälp och det du säger att koppla olika ska jag nog göra, det kommer bli grymt :D:D

Visa signatur

C'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att göra ett galleri sen om hur du har gjort!

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Skrivet av SVP:

Hhahaha nu vet jag inte vad det är för låt men med tanke på din glädje när du skrev så är det nog MYCKET BAAAAAASSS?

Nja, trummisen kör dubbeltramp och spelar i typ 200bpm. Ingen direkt bra musik, men det lär blinka som f*n

Visa signatur

Gigabyte Radeon HD 6850 | AMD Phenom II x4 955 BE | Cooler Master Hyper 212 plus | MSI 870a-G54 | Corsair 4GB 1333 MHz | Corsair 600w | 500GB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master Elite 334 | BenQ TFT 21.5" LED..

Permalänk
Medlem

haha undra om man vågar testa det då, kanske tar sönder lysrören direkt xD

en fråga till kan man koppla in dessa lysrör till ett gammalt nätagg utan att det sitter i en dator dvs helt brevid och få det till att funka?

Visa signatur

C'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noexile:

haha undra om man vågar testa det då, kanske tar sönder lysrören direkt xD

en fråga till kan man koppla in dessa lysrör till ett gammalt nätagg utan att det sitter i en dator dvs helt brevid och få det till att funka?

haha ja det funkar men frågan är väll hur praktiskt det är egentligen

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

hur blir det då när man ska starta det? :s

Visa signatur

C'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noexile:

hur blir det då när man ska starta det? :s

du får ju starta lysrören helt vanligt och sedan sätta på kontrollerna om man nu gör det den enda skillnaden i ekvationen är ju att du har kopplat det till ett annat nätagg

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk

Du måste tjuvkoppla nätagget. Minns inte exakt hur man gör, men frågan har kommit upp flera gånger innan. Sök, vet jag.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Du måste tjuvkoppla nätagget. Minns inte exakt hur man gör, men frågan har kommit upp flera gånger innan. Sök, vet jag.

Vadå tjuvkoppla nätagget han ska ju bara koppla in fläktar och lysrör och sound controllern

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

finns o köpa sådana som kopplas till usb! Helt färdigt o bara plugga in. Finns bl.a. på pcpunkten.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Skrivet av SVP:

Vadå tjuvkoppla nätagget han ska ju bara koppla in fläktar och lysrör och sound controllern

Jaså, jag trodde att han ville ha ström till dem också.
Det som händer när man trycker på startknappen i en vanlig dator är att man kortsluter en pin i ATX24-kontakten (tror att den är grön) mot jord. När det händer startar resten av nätagget och datorn får ström.

Ibland rekommenderas det att man kopplar in en hdd i nätagget också eftersom de inte mår bra av för låg belastning. Sök och läs på lite mer, folk har gjort det förr.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

ah okej låter ganska enkelt ändå.
kan man inte bara lägga en "jumper" på 24 pins kontakten då?

Visa signatur

C'est en faisant n'importe quoi qu'on devient n'importe qui

Citera för svar.