Permalänk
Medlem

Köp av bärbar gaming dator.

Tjena det har blivit dags att köpa en ny dator . Eftersom att jag kommer att behöva flytta datorn mycket så tänker jag köpa en bärbar. Det jag ska använda datorn till är att spela black ops och dom tidigare cod spelen.

Frågan är kommer datorn att palla cod och finns det någon bättre i samma prisklass jag borde satsa på ?

PACKARD BELL IPOWER GXQ550 C2Q 2.0 4GB/320 9800M BLU-RAY 17" VHP - Spelmaskin med 4 kärning processor och Blu-Ray till kanonpris! - Specifikationer

MVH

Permalänk
Avstängd

gammal dator det där!

Gammal teknik osv kanske duger till dom äldre spelen men icke dom nya.

Var inte dumsnål i ditt val av spellaptop mannen...

Permalänk
Medlem

Okej , Vad är det som har utvecklats på ca 3 år ? Så den klarar alltså inte black ops ? Komponenterna verkar ju vara ganska bra.

Permalänk
Avstängd

9800M GTS är inget jättebra kort.
Förvänta dig mediokre inställningar ifall det ska vara spelbart.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

Vad är din budget?
Bor du nära någon Media Markt butik? Kolla in sista sidan på deras annons, mycket, MYCKET, bra laptop för priset(5990kr).

Permalänk
Medlem

Min budget är på runt 6000 och ja jag bor nära mediamarkt.

Edit : Är det en Acer ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jaha så Packard Bellen klarar alltså av black ops. Hur är det med acern då klarar den också av det ?

Vilken är helt enkelt bäst av dom två ?

Permalänk
Medlem

Vilken Acer?

Edit: Såg nu. Kör på Packard Bellen du, bra för det priset.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Enligt denna tabellen så är grafikkortet i Acern GT540M 2% sämre än 9800M GTS kortet.
NVIDIA GeForce GT 540M - Notebookcheck.net Tech

Och enligt passmark så är även processorn i PB 25% bättre än Acern.
Intel Core i5 450M @ 2.40GHz Poäng 2478
Intel Core2 Quad Q9000 @ 2.00GHz Poäng 3023
Källa: PassMark - CPU Benchmarks - List of Benchmarked CPUs

PB ser dessutom snyggare ut också, så hade nog kört på den. Gillade att den hade lite mönster, standard laptops ser så tråkiga ut. Räcker att man ser dem på jobbet.

Permalänk
Medlem

Äntligen en som kommer med ren fakta, tack! Men tror du att jag kommer att kunna lira black ops på den utan problem ?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Den klarar ju dessa ganska bra,
Enemy Territory: Quake Wars: 1600x1200: 76 fps -> fluently playable
Half Life 2 - Episode 2: 1600x1200: 64 fps -> fluently playable
Supreme Commander: 1600x1200: 53 fps -> fluently playable

Så det gör den nog. Cod brukar inte kräva så bra prestanda, men tror dock inte du kan maxa det. Utan medium-high skulle jag tippa på.