Permalänk
Medlem

Bärbar i juletid

Hallå!

Letar efter en bärbar för ungefär 6-7k. Främsta användningsområden kommer troligtvis vara filmtittande (dels på datorn, men också kopplad till tv:n), surfande, men också lite programmering, ordbehandling samt Football Manager.

Högsta prioritet blir då processorn och internminnet, men ett hyfsat grafikkort vore inte helt fel, om det nu kan fås utan att spräcka budgeten helt dvs. Eftersom datorn oftast kommer släpas med till skolan ser jag helst att skärmen inte är större än 16 tum.

Vill också ha en pålitlig dator som håller ihop någorlunda, och inte börjar falla isär om ett halvår. Den ska vara skön att använda och inte helt plastig.

Sammanfattningsvis:

Hög prio

♦ Priset, helst mellan 6-7000 kronor
♦ Bra processor och internminne
♦ Bra skärm
♦ Skön att använda och av någorlunda bra byggkvalité

Inte högsta prio

♦ < 16 tum
♦ Bra grafikkort
♦ Bruksanvisning på mandarin

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Komplett.se - ASUS N61DA 16" HD LED

kan du tänka dig spara lite mer så denna
Acer Aspire 7745G - Inet.se

acern är väldigt mycket bättre.. extremt mycket kraftigare grafik och processor

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Har tittat lite på Asus:en, men processorn verkar vara i snålaste laget, eller? Acern såg riktigt fin ut, men lite över min budget, tyvärr...

Permalänk
Medlem

Har tittat lite på Asus U35JC, och den verkar som en vettig liten maskin, men hur står den sig prestandamässig mot N61DA? Är N61DA det bästa man kan få i den prisklass jag letar i, eller finns det nåt som passar mina behov bättre där ute?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oddsod:

Har tittat lite på Asus U35JC, och den verkar som en vettig liten maskin, men hur står den sig prestandamässig mot N61DA? Är N61DA det bästa man kan få i den prisklass jag letar i, eller finns det nåt som passar mina behov bättre där ute?

U35JC har bättre processor, men grafikkortet är bra mycket sämre! Om du inte spelar mkt och klarar dig utan optisk enhet är den helt ok!
Har själv U35, köpte den pga av att den är portabel och ser bra ut! Om man nu vill spela nåt, så klarar den av lite äldre spel galant, så som Cs:source och Diablo 2 som jag själv lirar. ( OBS! inte för att Cs:source och diablo 2 spelar i samma liga grafikmässigt)