CoD, modern warfare vs modern warfare 2 vs black ops

Permalänk
Medlem

CoD, modern warfare vs modern warfare 2 vs black ops

Börjar bli dags att köpa nytt.
Kör nu modern warfare så vad är egentligen skillnaden mellan dessa 3 med avseende på online-delarna, krav på grafikkort mm?

Vilket är bäst, 2:an eller black-ops?

/Dea

Visa signatur

Antec P182, Asus P8Z77-I Deluxe, I5-3570K, 8GB DDR3-1600, 120GB SSD, GTX260 Black Edition, Corsair HX520
FC8-Evo, Gigabyte GA-Z77N-WIFI, I3-3225, 8GB DDR3-1600, 120GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Du spelar ju redan CoD4, så då behöver jag inte dra hur det ser ut. MW2 är i stort sett ospelbart online enligt mig tack vare avsaknaden av dedikerade servrar. Istället körs MP P2P, vilket gör att det ofta blir laggigt och att spelet pausas titt som tätt när man ska hitta ny host. Black Ops har dedikerade servrar, men kartorna är riktigt dåliga (högst personlig åsikt), det råder poänghets (vilket gör att massor av servrar kör en karta som motsvaras av shipment i CoD4) och väldigt många har prestandaproblem.

Varken MW2 eller BO har i nuläget moddstöd. Det är dock på gång till BO enligt utvecklarna (officiellt).

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att Moder Warfare 2 är bäst, sen klarar min dator inte av Black Ops (lite synd då jag ska ha en tillräckligt stark dator för att klara av det) men det lilla jag har testat har inte alls varit lika bra som MW2. Problemet som finns i MW2 är att det finns så många som springer runt och leker duktiga med OMA (One Man Army) och Noobtubes + Danger Close, G18 m.m.

Jag tror att MW2 kräver mest av grafikkortet, men Black Ops kräver mer utav din processor, rätta mig om jag har fel

Ett annat problem som finns i MW2 är att det ibland blir kassa hosts (som rätt ofta bytar efter lite whinande), men det är bara att välja, dåliga hosts eller att bli kickad då man är "för bra".

Permalänk
Medlem

klarar du att köra MW så borde de gå fint att spela resten, black ops kan bli lite svårt men de är som de är.
men jag tycker du ska spara pengarna, finns inge bättre spel av dem tre än de första, CoD: MW de andra kommer inte ens nära till att vara lika bra

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Du spelar ju det bästa cod spelet som sagt. Men 2:a borde BO komma tycker jag ( så länge du inte har prestanda problem, vilket jag INTE har. :3). Det är banorna som är det tråkiga I spelet som widL redan har sagt.

Permalänk
Medlem

Man kan väl också säga såhär, att MW satte en slags standard för hur onlinespelet för CoD ska se ut och att sen MW2 tog det ett steg längre och jag tycker dom lyckades riktigt bra med det. Sen att folk utnyttjar de perks och vapen osv som finns för att få en massa "cheap kills" är en annan femma. BO tycker jag har det hittills bästa systemet för multiplayer, men jag personligen tycker inte att Treyarch har samma känsla för de små sakerna och annat som jag tycker Infinity Ward lyckas bättre med. MW2 har roligare maps och bättre grafik tycker jag. BO har bättre onlinesystem (om man bortser från det faktum att man måste tjäna virtuella pengar för att sen köpa saker istället för att förtjäna dem) men sämre maps.

Det blev lite långt, sorry.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Hmmm, nu blev det svårare.... kör ju bara online och hade hoppats dom nya skulle ha bättre online-varianter

Datorn är en E6600 överklockad till 3,2G och ett överklockat GTX260, tror ni det räcker till BO?
Har 91fps i MW (tror inte den visar högre eftersom den alltid står på 90--91)??

/Dea

Visa signatur

Antec P182, Asus P8Z77-I Deluxe, I5-3570K, 8GB DDR3-1600, 120GB SSD, GTX260 Black Edition, Corsair HX520
FC8-Evo, Gigabyte GA-Z77N-WIFI, I3-3225, 8GB DDR3-1600, 120GB SSD

Permalänk

Hejsan! Det skiljer en hel del mellan dessa 3 spel, har ett antal timmar bakom varje så jag vet!

MW2 - Spelet är asbra förutom att det saknar dedikerade servrar, och det förstör allt! Sämre känsla i vapen jämfört med MW dock. Bra SP (värt att tillägga)

BO - Mycket bättre känsla i spelet jämnfört med de andra 2. Underbart med dedikerat igen efter att ha lirat mw2 i ett par år. Lite sämre med köp av grejer osv, smaksak i guess. Dålig SP.

Enligt mig skulle jag satsa på Black Ops om du inte vill sitta och svära för att spelet pausas pga. host-byte. Mw2 är dock jävligt kul när det fungerar som det ska. Köp båda