TIPS!! i5 450, GT540 och bluray för 5990:-

Permalänk
Medlem

TIPS!! i5 450, GT540 och bluray för 5990:-

Nej, jag jobbar inte på Mediamarkt (thank god...) men måste ändå tipsa om vad jag såg nu för några minuter sedan..
Från idag säljer de tydligen en Acer AS5742 med vad som för pengarna måste vara rätt grymma specar.
Core i5 450m, 4gb ram, 500gb HD, Geforce GT540m (så nytt att jag inte hittat tester men ska tydligen vara i paritet med HD5730), och bluray-läsare för 5990:-..
Känns som ett jäkligt bra pris för de specarna så alla som ska handla dator nu i mellandagarna har där i alla fall ett alternativ att kolla upp.
God fortsättning på er!

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Ta med dig termos och ett gott humör bara.

REA-BLUFFEN | Nyheter | Aftonbladet

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jo, jag läste det där...*s*
Men just därför känner man att de nu borde vara mer noga med att hålla vad de lovar, och man ska nog inte dra alla butiker över en kam..
Jag insåg just även att jag inte är säker på att just denna dator finns överallt då jag läste annonsen för kalmarbutiken. De kanske har möjlighet att själva styra priserna och att endast vissa grejer/erbjudanden är globala.
Så jag reviderar mitt inlägg: KALMAR säljer nämnda dator för 5990:-, om priset gäller överallt vet jag inte. Och även om det vore kommersiellt självmord att efter aftonbladets reportage strula så säger jag inte att kaffet ska stanna hemma....*s*

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk

Kan bekräfta att det fanns 5-10 ex på mediamarkt i växjö för en stund sen. Ni som köpt får gärna rapportera hur den är och vilken batteritid ni tror ni kan få ut.

Hittade en review: Google Translate

Verkar klara 4-5 timmar med intel grafiken, skärmen är inte den bästa med 170 nits och 167:1 i kontrast. Men för de pengarna är det fortfarande ett bra köp.

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag passade på att köpa den här idag, så långt allt väl. Jag är väl ingen riktig gamer nuförtiden men jag körde starcraft II en sväng på den och det gick perfekt på medium, ska testa på hög senare.

I övrigt är den tyst, ganska sval och byggkvalitén känns bra, tangentbordet sviktar lite grann dock.

Den verkade vara populär när jag var vid Mediamarkt i Barkarby, 5-6 personer stod och diskuterade den med en stackars stressad expedit.

Jag kan varna lite för att de hade en nästan identisk variant av samma modell men med ett sämre ATI-grafikkort med 512 mb (kommer inte ihåg exakt vad den hette) och denna kostade också 5990:- så det kan vara en idé att dubbelkolla så att man får med sig rätt variant hem.

Permalänk
Medlem

Jag köpte också en, och nöjd så här långt. Tyst och sval, och far cry 2 på high är inga problem. Ska testa crysis i morgon. I Kalmar fanns i alla fall ett tiotal framställda. Har inget att anmärka på skärmen, den är i paritet med de andra datorerna jag har. Bang for the buck som heter duga. Surt bara att det finns dåligt med info om gt540-trafiken. Såvitt jag förstått ska den vara jämförbar med hd5730.. Någon som vet mer?

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

producent varenr

Nån som vet vad producentens varenr är för denna pc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stdk82:

Nån som vet vad producentens varenr är för denna pc?

Aspire 5742G-454G50Bnkk står det på min förpackning.

Permalänk
Medlem

Tack Kunde dock inte hitta nånting på den :S

Permalänk
Medlem

Hej

jag var på mediamarket när dom hade 20% och köpte en dator som är nästan identisk som den här skillnaden är bara att den jag köpte inte har bluray, men har bättre processor i5 460 dock är det sämre grafikkort gt420.

vilken skulle ni ha valt den med bättre processor/utan bluray eller den med bättre grafi kort? är det stor skillnad?

Vet inte om jag ska byta....

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Ta med dig termos och ett gott humör bara.

REA-BLUFFEN | Nyheter | Aftonbladet

Rätt fail dock, snubbarna som intervjuades skulle köpa en Macbook Air, produkten som visas i tidningen är ju en vanlig Macbook.

Förutsatt att tidningen som visades är den som var relevant för rea.

Permalänk
Skrivet av flammer:

Hej

jag var på mediamarket när dom hade 20% och köpte en dator som är nästan identisk som den här skillnaden är bara att den jag köpte inte har bluray, men har bättre processor i5 460 dock är det sämre grafikkort gt420.

vilken skulle ni ha valt den med bättre processor/utan bluray eller den med bättre grafi kort? är det stor skillnad?

Vet inte om jag ska byta....

Jag hade bytt dator, processorn är det knappt skillnad på men grafiken är det och bluray är väldigt ovanligt i denna prisklass.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Rätt fail dock, snubbarna som intervjuades skulle köpa en Macbook Air, produkten som visas i tidningen är ju en vanlig Macbook.

Förutsatt att tidningen som visades är den som var relevant för rea.

Grejen var väl den att i helgen hade MM 20 % på ALLT i butiken men apple produkter och lite annat hade dom tagit bort och ställt in på lagret för att sen säga att dom var slut. Det är ju inte speciellt schysst antar jag?

Permalänk
Medlem

Hej
min lilla syster har köp Acer men jag undrar den med Led och Hdmi ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbb:

Grejen var väl den att i helgen hade MM 20 % på ALLT i butiken men apple produkter och lite annat hade dom tagit bort och ställt in på lagret för att sen säga att dom var slut. Det är ju inte speciellt schysst antar jag?

Mjoo, det är ju inte så juste, dock har de inte nämnt eller angett att de ens har Macbook Air i butiken, såg inga i deras tidning online eller den hemskickade heller för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Rätt fail dock, snubbarna som intervjuades skulle köpa en Macbook Air, produkten som visas i tidningen är ju en vanlig Macbook.

Förutsatt att tidningen som visades är den som var relevant för rea.

Jo, det låter ganska typiskt aftonbladet iofs Men jag har jobbat i elektronikhandeln och av egen erfarenhet vet jag att man bör kolla lockvaror över telefon innan man åker dit, särskilt vid mellandagsrea. Nu verkar det ju dock ha gått bra så det är bara att gratulera.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbb:

Grejen var väl den att i helgen hade MM 20 % på ALLT i butiken men apple produkter och lite annat hade dom tagit bort och ställt in på lagret för att sen säga att dom var slut. Det är ju inte speciellt schysst antar jag?

Alltså det där reagerade jag över. En butik som mediamarkt ligger under 20% i rörelsemarginal, vilket gör just det där marknadsföringsknepet lite konstigt. Någon som vet om dom höjde priserna precis innan erbjudandet?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Mjoo, det är ju inte så juste, dock har de inte nämnt eller angett att de ens har Macbook Air i butiken, såg inga i deras tidning online eller den hemskickade heller för den delen.

Dom har alltid ett gäng av varje - dock magiskt nog inga just då

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Dom har alltid ett gäng av varje - dock magiskt nog inga just då

Jo, men det sägs ju att julen är magisk, hah :D. Att dem var slut innan butiken ens öppnade är lite skumt, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMJ:

Aspire 5742G-454G50Bnkk står det på min förpackning.

Ja de gör de även på min. På kvittot står de dock AS5742G-374G50. Samma modell eller fått med mig fel?

Permalänk
Medlem

Jag köpte också en sådan laptop idag. Märke att det visas bara 3 Gb RAM minne istället för 4Gb. Hur kan man fixa så att visar 4 Gb(utan att installera en annan version av windows) ?