Letar efter ett lite äldre "oseriöst" bilspel

Permalänk
Medlem

Letar efter ett lite äldre "oseriöst" bilspel

Hej!

Jag letar efter ett lite äldre bilspel. Det var inget seriöst racingspel, utan mer lite åt det oseriösa hållet - man kunde t.ex. köra en skolbuss och sen minns jag att det fanns någon annan bil som hette någonting i stil med "bug" eller "beetle".

På vissa banor kunde det hända olika grejer som att man på en t.ex. kunde bli träffad av blixten, så att man föll ner i en spricka i berget och på en annan kunde det komma en lavin osv.

Vyn var inte den att man sitter inne i bilen, utan ovanifrån (längre ovanifrån än t.ex. Need For Speed osv.).

Någon som vet vilket spel jag menar?'

Tack!

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är riktigt det spelet du menar, men det du beskriver låter lite som Microsoft Midtown Madness eller Midtown Madness 2.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

håller med låter precis som midtown madness.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare

Ignition FTW! Bästa liret någonsin!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Death Rally är det du letar efter, oavsett vad du -trodde- att du letade efter! Grymt bra. Verklighetstroget och allt.

Death Rally

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

Tack!

Ignition är det jag letade efter!

Permalänk
Medlem

Ignition var det som sagt. När jag testat det i emulator/vmware på senare dagar har det tyvärr visat sig vara extremt buggigt och kraschar titt som tätt.

Permalänk
Medlem

Ignition var/är grymt roligt, funkade iaf i Windows XP har inte testat i Windows 7, har för mig det fanns en dos och en windows version.