Permalänk

ATI-kort på Asus M4N98TD EVO SLI

Hej. Min brorsa ska beställa en ny dator och han vill att den ska vara framtidssäker, därför vill han kunna köra crossfire på den. Alla billigare crossfiremoderkort på inet är slut och Asus M4N98TD EVO SLI är det enda som kommer in i lager snart. Eftersom kortet har Nvidiakrets så undrar jag hur bra det funkar att köra ATI-kort på det?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem

Ska han köra crossfire, skulle jag rekommendera ett kort med 890GX chip, om han vill komma någorlunda billigt undan.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk

Nope du kan inte köra CF på detta kort, men det går säkert bra med ETT AMD-kort. Så du menar att SLI inte är framtidssäkert, vad har jag missat?

Permalänk
Medlem

bättre att köra med ett starkare kort än 2 svagare. det kmr dra mindre ström (du behölver inte lika stort nätagg) och du kan sedan uppgradera med ett till likadant.
En nackdel med CF och SLI är att i vissa spel så skalar de inte alls bra. det kan vara som natt och dag i olika speltitlar.

Så kör på ett starkare kort som tex GTX 570 eller 6950/6970 (man kan uppgradera firmwaren på ett 6950 så det blir ett 6970.)

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.