Permalänk

Half Life: Source

Hej! Köpte nyss complete valve pack på steam. Ville spela hl:source. Till min förvåning gick det att starta utan att jag laddat ner något. Har en Hl 2 mapp och HL orginal bland annat sedan tidigare.

När jag startar spelet märker jag att det är orginal half- life jag spelar. Avinstallerade därför hl:source och laddade ner på nytt.

Funkar fortfarande inte. Någon som vet vad som orsakar detta? Hjälp tack!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Av vad jag har förstått så är det bara vatten som ser snyggare ut i hl source än i vanliga

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Testat döda någonting? Tror ragdolls ska fungera, är dock inte säker.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Testpilot

Skyboxarna (himlen) och ljuset är även snyggare men det är inget som märks så mycket. Här finns en lista samt några bilder på skillnaderna: Half-Life and Half-Life: Source Buying guide - Steam Users' Forums

De har helt enkelt bara bytt spelmotorn men inte texturerna eller modellerna.

Vill du ha ett över lag snyggare Half-Life får du vänta på Black Mesa: Source som är en fan-mod som har varit i utveckling ett bra tag: Black Mesa: A Half-Life 2 modification

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

vad är det du förväntar dig?

efterföljaren heter half-life 2 , om det är den du är ute efter.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Jag hade förväntat mig allmän uppfräschning. Nya texturer åtminstonde. Jag är besviken på denna "remake" har läst runt lite och jag Hittade Black Mesa: A Half-Life 2 modification vilket nog var det jag hade förväxlat det för. Bara att vänta på Half Life 2: Black mesa

Hunden: Oj, läste inte så noga allt du skrev

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Sötast
Skrivet av KalleKulspruta:

Bara att vänta på Half Life 2: Black mesa

Då gör du som oss andra då!

Permalänk
Medlem

Tänkte uppmuntra alla här inne och påminna er om att även HL2: Ep3 är på gång så tillfälle för att någonting intressant släpps ut ökar ytterligare

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Ärligt talat så börjar det lukta lite Duke Nukem Forever över Black Mesa Source, det var ju år sen jag slutade hoppas på en release..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Tänkte uppmuntra alla här inne och påminna er om att även HL2: Ep3 är på gång så tillfälle för att någonting intressant släpps ut ökar ytterligare

jaså? har inte hört någonting om det på väldigt länge, känns som dom skippat EP3 men skulle vara kul om du kunde länka där man kan läsa lite om det då det borde finnas någon info?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det har varit väldigt dött om HL2:EP3 tyvär vilket är ett spel jag definitivt ser framemot och hoppas dyker upp snarast

En länk med mer info vore trevligt!