Köpråd; SONY VAIO EA2S1E CI3 2.26 4GB/500 14"

Permalänk
Medlem

Köpråd; SONY VAIO EA2S1E CI3 2.26 4GB/500 14"

Är som sagt ute efter en ny bärbar. Storlek mellan 13.3-14 tum. Ska funka som alldaglig dator, hålla som dator i 2-3år utan släpa efter för mkt och kanske kunna spela ett eller annat lättare spel.

Ser nu att Dustin har denna modell för 2000 billigare än övriga återförsäljare. Är den värd pengarna? 5990kr?

Här har ni länken; SONY VAIO EA2S1E CI3 2.26 4GB/500 14" W7HP BLACK - Utmärkt prestanda i ett stilfullt yttre - Produktinformation
&
Sony Vaio VPC-EA2S1E - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Om denna nu inte skulle duga, vad finns det för andra datorer i denna storlek jag letar efter och prisklass som är prisvärda? Har kikat länge på TimelineX men de är fruktansvärt dyra fortfarande..

Eller är det värt de där extra tusenlappen o kolla efter en dator i denna storlek med i5;an istället? Stor skillnad?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Jag går själv och tittar på Asus U35JC, den testades nyss av SweC tillsammans med Acer TimelineX och ett par andra datorer. Den kostar strax under 7000kr men är enligt min uppfattning (inte köpt den men läst mycket) en stabil dator. Beprövade komponenter och bra kvalitet om jag förstått det rätt.

Permalänk
Medlem

Nån som kan kommentera Sonyn ja länkade?

Permalänk
Medlem

Har inte testat Vaion, men är på jakt efter en liknande laptop som dig och den verkar intressant!

Har även kikat på HP Pavilion DM4 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=717355)
Två tusen dyrare men med aluchassi, snabbare processor och snabbare hårddisk.

Permalänk
Medlem

22st i lager imorse. Nu 0st. Vi kan låsa o kasta tråden nu tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meswe:

22st i lager imorse. Nu 0st. Vi kan låsa o kasta tråden nu tack.

http://www.dustinhome.se/pd_5010447976.aspx

Åter i lager för samma pris, är det värt pengarna eller ska man betala de där lilla extra för en TimelineX?

Permalänk
Medlem

Nu har produkten utgått hos Dustinhome och går inte att beställa...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Scottet:

Nu har produkten utgått hos Dustinhome och går inte att beställa...

Omg igen.. haha
jaja, tydligen ska ja inte kolla efter en Sony tycker Dustin..