Permalänk
Avstängd

Lian Li PC-V354

Hej!

Sitter och lurar på att köpa ovan nämnda chassie sen när Intel Sandy Bridge släpps och bygga nån typ av HTPC.
Undrar om det går att vrida hddburen ett kvarts varv utan några ingrepp i lådan?
Får för mig att kylningen blir bättre om frontfläkten blåser rakt igenom buren och inte igenom sidan av den?

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Nja, dom förs in i chassit med skenor, så utan att borra och dola kommer det inte gå och ifall man är villig att göra det kan man ju göra nya borrhål på undersidan av chassit och fästa hårddiskarna direkt där, om du inte har jättmånga hårddiskar.

Jag har tagit bort burarna helt för bästa luftflöde, då 140cm-fläkten inte rymdes för min c12P, så jag kör på silverstones halvpatenterade "positive air pressure", vilket funkar riktigt bra.

Men nej, utan att modda chassit går det inte att vända burarna.

Permalänk
Medlem

Har chassit riktigt trevligt. Du kan inte vrida buren och det finns absolut ingen behov av att göra det. Ta bort den undre delen om du klarar dig utan dessa platser.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Nja, dom förs in i chassit med skenor, så utan att borra och dola kommer det inte gå och ifall man är villig att göra det kan man ju göra nya borrhål på undersidan av chassit och fästa hårddiskarna direkt där, om du inte har jättmånga hårddiskar.

Jag har tagit bort burarna helt för bästa luftflöde, då 140cm-fläkten inte rymdes för min c12P, så jag kör på silverstones halvpatenterade "positive air pressure", vilket funkar riktigt bra.

Men nej, utan att modda chassit går det inte att vända burarna.

Skrivet av SmOOthy:

Har chassit riktigt trevligt. Du kan inte vrida buren och det finns absolut ingen behov av att göra det. Ta bort den undre delen om du klarar dig utan dessa platser.

Ni som äger PC-V354, skulle ni vilja posta bilder eller lägga upp galleri på era byggen så att man kan få en uppfattning om storlek och hur trångt det blir inuti. Är den lätt att jobba med? Är kabel dragning något bekymmer etc?

Ser att ni båda har ganska rejäla grafikkort i lådorna, vad tror ni om 570 sli, kan det bli för trångt/varmt?

Permalänk
Medlem

Jag sitter och jobbar med att få in vattenkylning i mitt så det kommer att komma upp ett galleri så småningom. Det kommer att sitta 1x120, 1x240 samt en 200 radiator totalt och en 930 samt ett 5970 kommer att kylas.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Det finns som fickor med plats, eller vad man ska säga, så det är inte riktigt trångt. Det enda som var drygt, var att jag använde samma sata-ström till dvd:n (i toppen av chassit) som till den främre 2,5"-disken, vilket gick bra tills man skulle dit med grafikkortet, men annars är det lätt att hålla rent för fläktarna. Man har ju några cm på vardera sida att fästa kablarna på.

Angående temperaturer så håller jag tempsen nere riktigt bra och ifall man ska köra något tyngre är det bara att skruva upp fläktarna lite grann. Jag har kontrollern på ca 1/4 i vanliga fall, men ifall grafikkortet spinner igång brukar jag dra upp till typ 50% så ligger det kring 80-85 grader i metro 2033/3dmark11.

Så kylning är inget jätteproblem för mig, i alla fall. Ska vaddera chassit med beQuiets mattor nästa vecka, så får vi se ifall det blir några förändringar i temps och ljud (främst).

Edit: Ovanför nätagget finns det hur mycket plats som helst om man inte har tornkylare (min c12p lämnar mycket plats på yttersidan av chassit)

Permalänk
Avstängd

Ok,tusen tack för era svar.
Då följer jag rådet att ta bort den undre buren,eftersom jag inte kommer att använda den i det tänkta bygget.

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Jag sitter och jobbar med att få in vattenkylning i mitt så det kommer att komma upp ett galleri så småningom. Det kommer att sitta 1x120, 1x240 samt en 200 radiator totalt och en 930 samt ett 5970 kommer att kylas.

Skrivet av Hundkex:

Edit: Ovanför nätagget finns det hur mycket plats som helst om man inte har tornkylare (min c12p lämnar mycket plats på yttersidan av chassit)

Hur är det med Nätagget, vänder ni det med fläktinsuget mot grafikkorten eller mot väggen?
Har sätt att man kan sätta fläkten mot väggen på grund av att ett smalt mellanrum låter luft sugas in men antingen det eller att den suger in varm luft från grafikkorten.

Jag fundera också om man skulle sätta en H50 kylare monterad i ena frontinsuget för att få ett bättre luftflöde. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Jag har mitt mot chassits sida, är väll kanske 1 centimeter emellan tycker inte att det ska vara några problem jämfört med att suga värme från grafikkortet.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.