AMD Phenom II x6 Problem hjälp krävs omgående!

Permalänk

AMD Phenom II x6 Problem hjälp krävs omgående!

Hej Fatalbert541 igen,
gjorde nyligen en tråd om AMD Phenom II X6 skulle passa med mitt system, hursomhelst.
Jag har nu inköpt en sådan processor och kopplat in denna,
startar upp den kommer in i windows, plötsligt så fryser datorn och jag bestämmer mig för att starta om.
och efter denna om start så vägrar den boota/ge bild.
någon som vet hur jag löser detta råder jag att svara fort som satan, sitter på ett lan med en dator som inte fungerar!
Tack på för hand.

Specs:
Moderkort: Asus M4A785-M
RAM: Kingston 4gb DDR2
Nätagg: Corsair(stavning?) 650W
Nuvarande processor: AMD Phenom II X6 1090

Permalänk
Medlem

Har moderkortet rätt bios version? Får minnena tillräckligt hög spänning? Bootar datorn utan att ge bild eller startar inte Windows alls? Lyser några fel-indikators dioder?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Har moderkortet rätt bios version? Får minnena tillräckligt hög spänning? Bootar datorn utan att ge bild eller startar inte Windows alls? Lyser några fel-indikators dioder?

Att bios har rätt version är jag säker på eftersom jag uppgraderade detta häromdan,
den kommer inte in i windows utom låter: tik, tik, tik
ger ingen bild alls.
inga dioder ger ut nån slags signal om att något är fel.

Permalänk
Skrivet av scoorch:

Har moderkortet rätt bios version? Får minnena tillräckligt hög spänning? Bootar datorn utan att ge bild eller startar inte Windows alls? Lyser några fel-indikators dioder?

okej något mystiskt hände just vi lade chassit ner(stod upp innna) och nu bootar den!

Permalänk
Medlem

Du har väl formaterat burken? På sistone värkar det vara ett ganska vanligt problem många gör, iaf vad jag läst på forum =P

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatalbert541:

okej något mystiskt hände just vi lade chassit ner(stod upp innna) och nu bootar den!

Skumt, Har du kollat att alla komponenter sitter? =S

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Medlem

en dator reagerar inte på vilket håll komponenterna är riktade, troligen något glapp som "fixas" om du lägger den ned.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Allting har löst sig nu iaf^^