Permalänk
Medlem

Ny kamera efter Pentax K10D??

Hej, sitter idag med en Pentax K10D och det är en ganska bra kamera, dock ger den en del att önska. Högre iso hade varit trevligt, bättre autofokus(har dock bara en AF glugg), högre upplöst skärm, m.m. Dock är det ju svårt att gå ifrån ett vädertätat hus, två rattar m.m. dvs lite mer "premium hus". Men då kommer man upp i ganska bra summor som jag kanske inte är beredd att lägga upp. Sitter idag med en 18-55 AF glugg, sen har jag en del fasta bländarautomatiska gluggar 28mm 2.8f, 50mm 1,4f och 135mm 2.8f och till sist ett manuellt 200mm. Så vad har ni för idéer?

Mvh Marcus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

K-7 brusar rätt mycket den med tyvärr utan K-r är i så fall ett bättre val men då blir det ett enklare hus förstås. K-7 är annars ganska bra placerad i pris och ett bättre hus får man inte för pengarna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Okej, får läsa mer om kamerorna för att sedan åka till MM och klämma.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nmc:

Okej, får läsa mer om kamerorna för att sedan åka till MM och klämma.

Om inte K-7 finns så kan du klämma på K-5 då husen är samma.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

K-7 helt klart, bortsett att det brusar rätt mycket vid högre iso. Har själv K-7 och är mer än nöjd. Köpte den vid release. Helt klart värd sina kronor.

Om du kan sträcka dig högre hade jag satsat på K-5 faktiskt i dagsläget. Videofunktionen är ju lite fattig, men förövrigt en jävlig grym kamera.

Visa signatur

Eeeeeeh.