Permalänk
Medlem

Behövs optisk enhet?

Tjena,

Letar ny laptop för fullt och kollar man på lite mindre modeller så saknar en del optisk enhet(CD/DVD/Bluray).

Ni som kör utan, saknar man det? Lätt att få över en kopia av Windows på USB?

Tänkter jag efter använder jag inte DVD-läsaren särskilt ofta på min nuvarande laptop, men då och då är den ju bra att ha.

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa en extern enhet utifall du behöver installera om windows eller liknande.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

W7 är inga problem att lägga på usb. Optisk enhet är väl ett mer eller mindre nödvändigt ont som beror på dina vanor. Jag köper nästan alla spel via steam (köper gamla spel jag redan har billigt hellre än att leta upp skivorna ). I bland behövs det dock för installationer från skiva eller om man ska kopiera nått/bränna ut nått. Men du klarar dig bra med en extern enhet för det fåtalet gånger (eller om du har en annan maskin med brännare?).

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)