Permalänk
Medlem

PS3 överhettad

Heeej ! fick hem mitt Ps3 nu , Startar upp det och loggar in på PS3 store efter 4 min lyser det rött och står att det är överhettat men Konsolen är inte ens varm :S Vad är det för skit Någon som vet?

MVH
Erik

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "fick hem"? Betyder det att det är nytt som du nyss har köpt ska du returnera det direkt.
Betyder det att du haft den på lagning ska du returnera det direkt.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Haft det på lagning för att Optiska ingången var paj till ljud ... måste hänt nått på verkstaden , ska väl lämna in det igen så jävla drygt , Får nog inte spela GT5 på ett tag

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Avstängd

Låter som att det blivit något fel när den var inne på lagning..returera den!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ja får inte ska Ps3 bli överhettat på 3 min glömt nå kylningsgrejs inne i konsol kanske? hehe jadu jävla drygt får vänta 3 veckor till nu :/

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Fick ut ett nytt på garantin

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk

För dem med äldre ps3:or kan det vara bra att veta att kylpastan torkar ut, och behöver därför bytas till nåt bättre. Det är lika bra att göra det så fort garantin har gått ut! Gäller väl i första hand för "fat", vet inte hur det är med "slim". Det finns gott om "tutorials". Google är din vän!

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Medlem

Min fat ps3:a använder jag mycket och den har aldrig överhettats..
Den är tyst och fungerar som den ska, så finns ingen anledning att öppna den och sabba något.

Permalänk
Medlem

sa jag också ända tills jag fick en blinkande gul lampa en dag, speciellt dom fat ps3 går sönder efter lång tid oftast när garantin precis gått ut.

Permalänk
Medlem

mitt är 6 veckor gammalt , Lämnade in den för optiska ingången gick sönder sen fick ja tillbaka det funkar i 3 min sen blinkar det och låter illa överhettad sen läser den inte skivor / b-ray heller Undrar vad dom gjort med mitt ps3 :/
ska in och få ett nytt idag iaf

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Skrivet av Thxsen:

Min fat ps3:a använder jag mycket och den har aldrig överhettats..
Den är tyst och fungerar som den ska, så finns ingen anledning att öppna den och sabba något.

Dagens Top Gear top-tip: Googla "ps3 YLOD"!

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Medlem

Min har stått på 24/7 i flera veckor, sen jag fick GT5 faktiskt. En vanlig fat på 80Gb...

Det viktiga är väl att man inte stänger in den, utan låter den stå luftigt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

har haft min 60GB sen den släpptes och än idag fungerar den perfekt, som ovan sa, låt den stå "öppet" så ska de inte vara några problem

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Problemet är att du inte får någon förvarning, utan din ps3 som startade snällt igår, "blinkar gult" idag...

Personligen kommer jag byta kylpasta på min ps3 eftersom jag anser att finns en viss risk för överhettning, samtidigt som risken för att jag skulle fucka upp nåt, är obefintlig. Det är iofs en riskbedömmning, som man får göra efter sina egna förutsättningar.

(Men först måste jag göra "koppar-mod:en" på min Dell, eftersom det bara är en tidsfråga innan grafikchippet brinner upp igen...)

Visa signatur

Förvirrad...

Permalänk
Medlem

citat "laga inget som är helt"..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SS_Martha:

Dagens Top Gear top-tip: Googla "ps3 YLOD"!

Onödigt för mig att pilla på en fullt fungerande burk.
Jag har inget problem med ylod.
Om jag får problem, så kommer jag pilla på maskinen men inte så länge den fungerar utan problem.
Möjligt att jag kommer att få problem i framtiden, men den dagen den sorgen.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstånde.

Det är en stor fördel för konsolen att du låter den stå på egna fötter. Detta då interiören av PS3 är lite unik förhållandevis till fläktarna.