Dragon Age: Orgins - Ultimate Edition! Hjälp med att aktivera!

Permalänk

Dragon Age: Orgins - Ultimate Edition! Hjälp med att aktivera!

Köpte nyss (läs:10 timmar sen) Dragon Age: Orgins - Ultimate Edition på steam och har nu installerat klart de. Som jag har fattat det så ska jag få med alla DLC grejjer, men jag får det inte att funka. Jag har skrivit in DLC Cd keyen på BioWares hemsida och där står det att jag äger alla DLC:er (18st) Men inne i spelet står det att jag inte är ''Unauthorized''. Jag är säker på att jag lagt in de på rätt acc då jag bara har ett. Har startat om Dragon Age flera gånger, och även steam. Har jag gjort något fel eller missat att läsa någonting?

Tacksam för svar!!!

PS. Expansionen funkar iaf

Permalänk

Är du inloggad i spelet? Står längst ner till vänster på startskärmen

Permalänk
Skrivet av EvilPuppy:

Är du inloggad i spelet? Står längst ner till vänster på startskärmen

Japp de är jag

Permalänk

prova logga ut och in igen

Permalänk
Skrivet av EvilPuppy:

prova logga ut och in igen

Gjort flera gånger Tror du det kan vara för att jag inte aktiverade själva spelet på sidan fören efter att jag aktiverade DLC:erna?

Permalänk

Nej det är fel från Steam, installationen missar att fixa DLCs ordentligt.

Gå till Steam\steamapps\common\dragon age ultimate edition\redist\

där kör du först DAOU_UpdateAddinsXML_Steam.exe och sen DAUServiceSetup_Steam.exe

Permalänk

Hade samma problem när jag köpte Ultimate från internet också.

Det jag fick göra: "Kör" skriv in "Services.msc" leta rätt på "Dragon Age" och öppna den. Sen ser du till att starta den och sen öppna spelet. Se till att du är inloggad i spelet så ska det gå sen.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Steam verkar ha problem med DLC i don flesta spel, vet inte riktigt varför..

Permalänk
Hjälpsam

Ta fram dina tjänster "sevices" starta daupdater manuellt, av någon anledning har den svårt att starta.
Logga in från DAO, då bör DLC:a laddas ned.
edit
Såg att Machiavelli hunnit före.

Skrivet av machivelli:

Hade samma problem när jag köpte Ultimate från internet också.

Det jag fick göra: "Kör" skriv in "Services.msc" leta rätt på "Dragon Age" och öppna den. Sen ser du till att starta den och sen öppna spelet. Se till att du är inloggad i spelet så ska det gå sen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Thxsen:

Steam verkar ha problem med DLC i don flesta spel, vet inte riktigt varför..

Det har jag inte märkt någonting av, och när det kommer till Dragon Age så har ju steam inte något med nedladdningen utav DLC överhuvudtaget då de finns på Biowares servrar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Det har jag inte märkt någonting av, och när det kommer till Dragon Age så har ju steam inte något med nedladdningen utav DLC överhuvudtaget då de finns på Biowares servrar.

Allt laddas fortfarande ner genom Steam

Permalänk
Entusiast
Skrivet av EvilPuppy:

Allt laddas fortfarande ner genom Steam

nej det gör det väl ändå inte? varenda gång jag laddat ner dragon age så finns inga av mina dlc nedladdade utan de går genom in-game download (biowares servrar, inte steam).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Har precis samma problem och läst/gjort det som står i tråden men varken eller funkar, När jag trycker på:

DAOU_UpdateAddinsXML_Steam så kommer det bara upp en ruta där det står:

---------------------------
Dragon Age Origins Ultimate Edition for Steam Setup
---------------------------
In order to play the expanded content for Dragon Age: Origins Ultimate Edition, it must first be activated.

You can find this DLC code in Steam on the 'CD Key' link or the 'View game CD key' option.

When you are finished, close this program to lauch Dragon Age: Origins Ultimate Edition.

If you are not able to view the web page at this time, please see the Dragon Age: Origins Ultimate Edition readme file for further instructions.
---------------------------

Har aktiverat både spelet och koden på Hemsidan med samma Epostadress o allt men kan inte hitta var felet är :S

Hoppas någon har svar på detta?

Permalänk
Skrivet av AssessedRain:

Har precis samma problem och läst/gjort det som står i tråden men varken eller funkar, När jag trycker på:

DAOU_UpdateAddinsXML_Steam så kommer det bara upp en ruta där det står:

---------------------------
Dragon Age Origins Ultimate Edition for Steam Setup
---------------------------
In order to play the expanded content for Dragon Age: Origins Ultimate Edition, it must first be activated.

You can find this DLC code in Steam on the 'CD Key' link or the 'View game CD key' option.

When you are finished, close this program to lauch Dragon Age: Origins Ultimate Edition.

If you are not able to view the web page at this time, please see the Dragon Age: Origins Ultimate Edition readme file for further instructions.
---------------------------

Har aktiverat både spelet och koden på Hemsidan med samma Epostadress o allt men kan inte hitta var felet är :S

Hoppas någon har svar på detta?

Samma, funkar inte för mej heller

Permalänk
Medlem

Jag har också det här problemet.
Fungerar inte att få DLC:t att aktivera.
Har försökt allt.
Tacksam för hjälp.

Permalänk

Problemet jag hade var att varje gång jag stängde av spelet stängdes också "Services" ner. Då var jag var gång tvungen att starta om services och sen starta spelet, låta det logga in automatiskt och sen fungerade det.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk

Mjo, jag har samma problem och hur jag löser det är genom att helt enkelt INTE logga in på mitt Bioware-konto i spelet. Om du känner att du verkligen måste ha tillgång till DLC-materialet när du är inloggad på ditt konto får du helt enkelt starta "Dragon Age - Content Updater" under Services.msc (windows + r -> "Services.msc" -> kör) manuellt varje gång du ska spela. Även då kan man behöva vänta i några sekunder innan man kan återuppta sin kampanj för att materialet måste få tid på sig att verifieras. Så jag rekommenderar att du spelar utloggad från ditt Bioware-konto helt enkelt.

*Du kan se att ditt DLC-material är tillgängligt genom att gå in under "Downloadable Content" i huvudmenyn.

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen fått det att funka, men inte tack vare EAs försök att hjälpa.

Jag följde vad som stod i den här tråden.
Having trouble authorizing your DLC Ultimate Edition users? Look no further

Följande saker gjorde jag i den tråden:

The easiest way to do it is to download the following script, and place it into your bin_ship folder under your ...Steam\steamapps\common\Dragon Age Origins Ultimate Edition

In there, the DAUpdaterSVC.Service 'service' file is located.

--Service Install (CMD File)--

(It is a clean file, no worries)

Don't run it outside the bin_ship folder. It's purpose is to install the Service within the folder it's in. After you copy it to that folder, double-click (run) it. It'll install the service.

Jag la alltså ovanstående fil i bin_ship folder och körde den.

Sedan så gjorde jag det här:
For everyone who is having problems with the DLC on the ultimate edition - I have the answer. I was told what to do by a friend of mine who had the same problem and his worked straight away, didn't thing the same would work for me but gave it a try anyway.

hopefully it will work for everyone else too.

find your dragon age folder, you may have saved it else where but this is how I find mine.

C:\Program Files \ Steam \ steamapps \ common \ dragon age ultimate edition

once your in there find the file that says REDIST should be near the bottom, once in there run the file that says DAOU_UpdateAddinsXML_Steam when that finishes run the other file called DAUServiceSetup_Steam, when both have finished start up your dragon age ultimate and hopefully everything should be working.

Sedan gjorde jag det här:
You need to start it through services.msc to get it to run.

For Vista/Win7, just type "services" in the search bar and click the gear icon. Then find the Dragon Age Updater and manually run the service.

Innan jag gjorde den här ordningen så fanns aldrig Dragon Age Updater i service-listan.
Jag vet inte om man behöver göra alla steg men genom det här så fick jag mitt att bli auktoriserat.

För att den ska köra hela tiden måste du ändra till att den ska köra automatiskt i service.
Annars verkar det som att den stoppar efter varje gång man avslutar spelet och du får gå in och starta den manuellt varje gång du ska spela.

Kort resumé:
1: Installera filen ovan i din bin_ship folder i Dragon Age. Kör den.
2: I REDIST foldern kör du sedan: DAOU_UpdateAddinsXML_Steam följt av DAUServiceSetup_Steam.
3: Därefter kör du Services.smc, antingen genom att skriva Services i sökfältet i startmenyn eller trycka Windowsknappen + R.
4: Leta reda på Dragon Age Updater och starta det. Välj Manuell start. Därefter bör du se att allt ska vara auktoriserat i DAO U.
5: Jag ändrade startmetod till Automatiskt så det är igång hela tiden, vilket gör att jag inte behöver gå in i Service.smc varje gång jag vill spela spelet.

Edit: Det här med automatiskt verkar inte fungera tror jag.
Jag blev tvungen att gå in i services igen för att aktivera det igen.
Så det fungerar men jag måste gå in i services ibland för att aktivera tjänsten verkar det som.