Permalänk
Medlem

ASUS A42JA-VX068V i7

http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Vad tror Ni om den datorn? Jag kommer mest ha den för spel, Filmer/Web-TV och liknande. Spelen kanske inte är de allra mest krävande, men det skadar ju inte att ha möjlighet att spela dem ifall lusten faller sig på.

Klarar den datorn de senaste spelen och kommer den "hänga med" i några år tror ni?

Tacksam för snabb feedback då det är lite halvbrådskande...

Permalänk

JAH!! DEN ÄR GRYM!! KÖP KÖP!! Nej men seriöst ;D Den har en quad i7 och ett bra kapabelt grafikkort om du nu vill spela(Dock så är det svagt men bra kort), jag tycker att du ska köra på den!

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Tyckte också den verkar intressant!
Är inte specen väldigt bra för det priset?

Ingen kunnig som har något att säga?

Permalänk
Skrivet av newberg:

Tyckte också den verkar intressant!
Är inte specen väldigt bra för det priset?

Ingen kunnig som har något att säga?

jopp, ni kan fynda på den lika bra som jag fyndade på min Acer som jag köpte på mediamarkt

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Menar inte att dissa dig nu Dr.Pepper, men är det någon annan som har ett lite mur utförligt svar på om maskinen håller måttet och hur pass prosvärd den är osv?

Permalänk
Medlem

Hårddisken kanske är lite långsam, men resten ser bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GNR:

http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...

Vad tror Ni om den datorn? Jag kommer mest ha den för spel, Filmer/Web-TV och liknande. Spelen kanske inte är de allra mest krävande, men det skadar ju inte att ha möjlighet att spela dem ifall lusten faller sig på.

Klarar den datorn de senaste spelen och kommer den "hänga med" i några år tror ni?

Tacksam för snabb feedback då det är lite halvbrådskande...

Du hittar inget med lika mkt kräm för den prislappen!
Processorn ligger i toppklass, se:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist....

Graffekortet är mer än bra i den prisklassen, se:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Enjoy! Jag är skitnöjd med min. Dessutom som någon nämnde är inte HDn den bästa, men det e bara att köpa en SSD om du vill ha top of the noch.

För det du beskriver att du vill använda den till så kommer den lätt hänga mer några år.

Permalänk
Medlem

Hur är upplevelsen i övrigt?
Kvalitetskänsla, tangentbord, batteritid, skärmen osv?

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av att veta mer!

Ser väldigt plastig ut på bilderna, stämmer detta?
Hur mycket väsnas den vid surf/film?

Kan du kanske slänga upp några bilder med så hade det varit grymt!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Kollat på den i butik

chassi: Glossy! dom har lackat i stort sett hela datorn, dock syntes inga fingeravtryck i butik. annars kändes den rejäl och plasten kändes inte billig.

Batteritid: gissar vilt på mellan 2-3 timmar, i7:an saknar intel gpu så 5730 får jobba nonstop

skärmen: fick inte se den igång, men även den var glossy. fungerar utmärkt som spegel om skärmen är avstängd.

Permalänk
Medlem

Sitter med en i knät..

Har inte testat spela något på den ännu eller kört något tungt. Men kan säga att kvalitén är helt ok, hela datorn är som sagt glossy utom undersidan och lite av sidorna. Tycker det är snyggt och känns lite snyggare än en vanlig "jobb" pc där det mattsvarta är standard..

Facerecognizion programet var ett skämt och ett antal av dom andra programmen som kom med datorn men vad ska man förvänta sig.. bara att avinstallera och se glad ut.

Tangentbordet känns riktigt bra är inte van vid att skriva på laptops och brukar ofta skriva lite hastiga fel då jag gör det men det då dom brukar ha en annan layout men har klarat det fint med detta tangentbord. Det är också tysta och sköna tangenter att skriva på..

Batteritiden var runt 3 timmar då jag drog ner på allt och bara satt och surfade lite smått medan jag slötittade på TV..

Om någon har någon request på ett spel som jag kan testa så kan jag göra det om jag har det tillgängligt (Inte WoW orkar inte ladda ner det) eller köra någon test för att se vad det blir för score på det.

CPUn har en temp på 60C nu efter några timmar av idle och surfande. Så det är väl ganska normalt får se hur det blir då man spelar något krävande...

Så jätte tyst är den inte om jag jämför med min brors macbook men den låter knappt något så.. Men ett konstant surrande men betydligt lägre än en vanlig kontors burk.. Men man hör det definitivt, dock så blir den tyst då man slår på musik eller film!

Något annat någon vill veta?

Permalänk
Medlem

Bainshee:

Jag tolkar det som att Du är nöjd med datorn och kan rekommendera den?

Jag tror jag slår till på den, känns som att man får väldigt bra prestanda för pengarna i det här fallet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GNR:

Bainshee:

Jag tolkar det som att Du är nöjd med datorn och kan rekommendera den?

Jag tror jag slår till på den, känns som att man får väldigt bra prestanda för pengarna i det här fallet...

Idag har den varit skum...

Hängt sig då jag bara kollat lite på youtube videos.. Helt random black screen....

Funderar på att gå tillbaka med den.... Vet i faaan vad som är fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bainshee:

Idag har den varit skum...

Hängt sig då jag bara kollat lite på youtube videos.. Helt random black screen....

Funderar på att gå tillbaka med den.... Vet i faaan vad som är fel.

Meeen, när man äntligen hittat en bra dator så är det klart att det skall vara nåt strul

Det borde väl bara vara en tillfällighet ändå? Nån annan som haft liknande problem med denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bainshee:

Idag har den varit skum...

Hängt sig då jag bara kollat lite på youtube videos.. Helt random black screen....

Funderar på att gå tillbaka med den.... Vet i faaan vad som är fel.

Typiskt, när man är nära ett beslut så dyker detta upp... löste sig problemet? någon mer som haft problem med den här modellen?

Permalänk
Medlem

Hej

Även jag nyfiken på denna men tror att den har nåra "issues":
Ingen "2d Intel HD grafik" på CPU chippet = Kommer dra mer ström vid Batt.drift (Om det är viktigt)
"Långsam" HDD (5400, 7200 hade snabbat upp den vid vissa tillämpningar)
GPU tror jag är helt OK (beroende på vilka krav man har)
I7 4 cores proppen kommer alstra värme + dra mer ström än en I5:a

Så, jag är själv "velandes" atm, klurar på att köpa den å köpa till en 7200 disk direkt eller, helt enkelt ta denna ?:
http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=RXfyC1e6NnTQ9Rqm

Vad tror ni som "vet" lixom ?...tacksam för lite help

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk
Medlem

tycker den har funka bra. Har dock inte hunnit prova den så mycket men helt okey kvalitet på datorn.

Permalänk
Medlem

Har liknande problem fortfarande..

Kom hem nu och tänkte streama ett avsnitt av en serie funkar fint..

Men pausar och går och hämtar ett glas vatten och kommer tillbaka då har datorn låst sig..

Tvingas starta om... Nu ser den dock ut att funka bra, kanske är något med drivrutinerna snarare än själva hårdvaran???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bainshee:

Har liknande problem fortfarande..

Kom hem nu och tänkte streama ett avsnitt av en serie funkar fint..

Men pausar och går och hämtar ett glas vatten och kommer tillbaka då har datorn låst sig..

Tvingas starta om... Nu ser den dock ut att funka bra, kanske är något med drivrutinerna snarare än själva hårdvaran???

Testa:
Ny Grafikdrivrutin
Ny BIOS
Testa spela filmen i ex. VLC player (det kanske är nåt Codec tjafs me ex. WMP)

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk
Medlem

Det är inga fler som införskaffat denna datorn som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Förhoppningsvis för oss andra, har Bainshee haft otur och fått något av ett måndagsex...

Permalänk
Avstängd

Prova med att lägga in ett helt rent fräscht OS det som kommer med är full i små program/spel som segar ner datorn brutalt.

Permalänk
Medlem

Så där lagom kul att köpa något för 8000 sen direkt behöva installera om windows för att det buggar..

Bör jag gå tillbaka med datorn tycker ni och försöka få ut en ny??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bainshee:

Så där lagom kul att köpa något för 8000 sen direkt behöva installera om windows för att det buggar..

Bör jag gå tillbaka med datorn tycker ni och försöka få ut en ny??

Om problemet kvarstår så lämna tillbaka den... Kan inte tänka mig att felet gäller alla datorer av samma modell...

Permalänk

Har också köpt en sådan, lyckas till 95% inte kolla på youtube (an error has occured, please try again later) och sen helt plötsligt funkar ett klipp sen kaputt igen. Vissa sidor buggar med både IE 64 o 32bits... t.ex. facebook, hotmail... dena här sidan e t.ex. utan design i times new roman... Får meddelandet "webbsidan kan inte visas" med alternativet "diagnotisera anslutningsfelet", vilket sedan inte funkar.

Jag har kört mkt windows update och det står nu att datorn är färdig uppdaterad.. När jag läser inne i uppdateringshistoriken så har hälften av alla uppdateringar misslyckats..... (Mitt internet är det inget fel då jag kopplar min stationära med samma sladd)

Någonting är jävligt lurigt, och inte fan ska jag behöva installera om windows, har ingen cd ens... Fick ni andra med cd?

Permalänk
Medlem

Idag har jag lira lite spel från steam och datorn höll bra temp för en 14" dator blev inte mer än 55C på grafekortet och 50C på cpu:n
Ska prova imorgon att surfa inpå youtube och se om jag får samma fel. Har inte haft något probledm att surfa än så länge.
Ska köra lite test imorgon på allt och posta dem här så ni kan se om allt går bra

Permalänk
Medlem

superkennan du måste bränna ut en recovery dvd på 5 discar. sedan är det bara att köra detta borde din dator fråga dig om när du installera den från första början. Annars måste du starta recovery programet från asus.

Permalänk
Skrivet av Regant:

superkennan du måste bränna ut en recovery dvd på 5 discar. sedan är det bara att köra detta borde din dator fråga dig om när du installera den från första början. Annars måste du starta recovery programet från asus.

aa den gjorde ju det men hade ju inga tomma dvd skivor vid mig då så tänkte att jag gör de senare. Kanske låter lite amatör men en sån här recovery som du nämner är med andra ord en windows 7 64bits dvd? Och med denna kan jag göra en clean install...?

Funderar på o dra in till onoff o klaga och be om ett nytt exemplar, har provat allt förutom att göra en clean install, vilket jag inte anser ska behövas när man köper en dator för 8400kr...... Av märket Asus som jag hört av flera duktiga datorkillar ska ha minst tilläggsskit o mög i sig.

Permalänk
Medlem

Okey har kör en massa tester idag och den flytter på bra som f--. körde även resident eviel 5 testet låg den på 50 fps på native screen. Temp var 69c på 5730 och 75c på Cpu. Utan zalman notebook kylaren. Youtube fungerar perfect och allt annat med. Så för folk som vill ha en liten och kraftful dator så är det bara att köpa.

Permalänk

Ja då var man på ONOFF idag och efter 1 timmes snackade och massa testande kom vi fram till att något var fel på hårdvaran. Internet funkade helt enkelt inte som det skulle när man kör med sladd...(trådlösa funkar som det ska). Efter god service på Onoff vid mobilia i Malmö fick jag ett helt nytt exemplar.

För 2 timmar sen satt jag hos farsan och ivrig som jag var drog jag fram den, hooka nätverkskabeln och började pilla i datorn. Jag testar lite olika sidor och börjar märka att jag får upp exakt samma fel.... Tänkte att jag försöker dra lite windows update men såsom på förra datorn uppstår "ett okänt fel". Jag stänger av datorn konfunderat och tänker att jag testar väll mecka med den där hemma på min fiber lina istället för farsans ostabila 0.5 comhem.

Nu sitter jag alltså här i min lägenhet och upplever exakt samma fel som uppstod på förra datorn.

Jag skulle vilja uppmana alla som köpt en sån här att testa köra med nätverkskabeln i, får ni samma problem som jag nämner ovan (mer detaljerat i denna tråden --> http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/977065-... )

Kan det vara så att Asus massproducerat en kraftfull liten laptop som har ett nätverkskort som inte gillar sladdar? :S

Permalänk

Tja. Jag köpte samma dator igår. När jag skulle köra Skype så märkte jag att det inte fanns nåt uttag för mic'en till hörlurarna (det rosa uttaget).

När jag kollat upp instrutionsboken så står det att det är ett kombinerat uttag. Alltså, man ska typ kunna ha både hörlur(grön) och mic(rosa) i samma uttag.

Är det nån som vet hur ett sådant uttag fungerar?