Permalänk

Legue of legends

Ja dem som kör det kanske också vet om att spelet i princip alltid har något problem med servrar, chat system, login error etc. är det någon som vet vad det beror på egentligen? De är ju inte ett sånt värst stort spel så jag förstpår inte riktigt vad som göra alla dessa problem:S

Permalänk
Medlem

skulle tippa på dåliga servrar

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk

jo kan va så, men nu vart jag fundersam när det sår att mitt konto inte existerar längre:S

Permalänk

har inte spelat på nån vecka men tycker det har fungerat mer bra än dåligt. bara några få gånger som jag stött på problem och då har det varit deras servrar som dem fixat väldigt snabbt

angående ditt konto vet jag inte faktiskt då du får kolla med dem om det inte är så att du känner på dig att du förtjänat en ban

Permalänk
Entusiast

Jag har spelat spelet en hel del och aldrig haft problem med det, Bara Någon spel-crash ibland 1 gång i månanden.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Mysko:s just nu så verkar det inte funka iaf eller så är det nåt fel med mitt konto...

Permalänk

De var jag som var bannad-.- roligt o vet när man bara köpt 3 dyra gubbar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

De var jag som var bannad-.- roligt o vet när man bara köpt 3 dyra gubbar....

Vad har du gjort för att förtjäna ban då?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Riot har haft stora problem med sina europeiska servrar sen mitten av december ungefär.
De har ju inte direkt gått ut med information om vad som exakt är orsaken till problemet men jag själv gissar på att det är så enkelt som att servrarna inte klarar av den ökande trafiken som blivit utav att folk kanske varit jullediga och haft tid att spela.
Själv så tröttnade jag av att varje kväll vid 20-tiden veta servarna går ner så att man inte kan spela som man vill, jag valde att avinstallera spelet. Tråkigt med tanke på att man hängt med i över ett år och stått ut med Goas regim.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Vad har du gjort för att förtjäna ban då?

sagt när jag inte tycker om att spelare killstealar för mig?... Tillräckligt för att bli bannad... hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

sagt när jag inte tycker om att spelare killstealar för mig?... Tillräckligt för att bli bannad... hm

Usch, klaga på killsteal :S
Visst, om en support börjar sno varenda kill från lagets carry så är det väl dags att säga till. Men vafan, det är ju ett lagspel och spela roll egentligen, så länge man dödar motståndarna så ska man väl vara glad för det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Måste varit många gånger folk snuvat dig på dina "kills"...
Det är väl iofs bra att folk börjar bannas, trodde mest det var "rök utan eld" när Riot pratade om att de hade bannat si och så många utan att ens publicera en lista över bannade spelare.
Men det är bra att de rensar bland spelarna.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

jo visst äre ett lagspel, men nu äre som så att de matcher som går "bra" så slutar dem med 5 kills och 20 assists....

Permalänk
Medlem

Går fortfarande att Stacka Mejeis och Sword of the occult på Assists

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

EZ fix, spela HoN istället!
Visst det kostar 30$ (vilket inte är mycket) men då får du hela spelet och måste inte hålla på som i LoL att antingen köpa heroes (champions) och runor och annat skit för att kunna vara i top. Det gör också att man inte ser folk som i LoL med över 50% games på en hero, är ytterst sällan man ser någon med över 15% på en hero till och med..
Sedan släpper de nytt (små balanseringsförbättringar och oftast en ny hero) varje 2-3 veckor och detta ingår självklart också utan extra kostnad. HoNs utvecklare har vid flertalet tillfällen sagt att de aldrig kommer ta betalt för något som inte är 100% kosmetiskt. Dvs du kan köpa nya skins (eller spela till dig) men alla heroes och items och liknande kommer alla som köpt spelet alltid få tillgång till. Skulle aldrig kunna tänka mig att spela ett spel där någon kan få en fördel över mig bara för han/hon har spederat mer pengar i spelet..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

EZ fix, spela HoN istället!
Visst det kostar 30$ (vilket inte är mycket) men då får du hela spelet och måste inte hålla på som i LoL att antingen köpa heroes (champions) och runor och annat skit för att kunna vara i top. Det gör också att man inte ser folk som i LoL med över 50% games på en hero, är ytterst sällan man ser någon med över 15% på en hero till och med..
Sedan släpper de nytt (små balanseringsförbättringar och oftast en ny hero) varje 2-3 veckor och detta ingår självklart också utan extra kostnad. HoNs utvecklare har vid flertalet tillfällen sagt att de aldrig kommer ta betalt för något som inte är 100% kosmetiskt. Dvs du kan köpa nya skins (eller spela till dig) men alla heroes och items och liknande kommer alla som köpt spelet alltid få tillgång till. Skulle aldrig kunna tänka mig att spela ett spel där någon kan få en fördel över mig bara för han/hon har spederat mer pengar i spelet..

Nu skojar du med oss

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Vad ska du köpa för riot points som ger dig en fördel i spelet som inte går att löpa för influence(?) points..