Tips på tysk film önskas!

Permalänk
Medlem

Tips på tysk film önskas!

Jag skulle vilja ha lite tips på bra filmer på tyska producerade i Tyskland, inget dubbat alltså.

Den enda film jag kommer på som verkligen varit bra är Good bye Lenin från 2003.

Men det måste ha gjorts mycket mer!

Kom med tips!

MVH/ Dava

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Hörde jag Das Boot?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Hörde jag Das Boot?

Att du gjorde!
Das Boot var det första jag tänkte på, kolla uncut versionen

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns många bra tyska krigsfilmer, Das Boot nämndes, Stalingrad och Cross of Iron (Järnkorset) är också riktigt bra. Fitzcarraldo är en klassiker som man måste se (ingen krigsfilm) med galningarna Herzog och Kinski.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Das Leben der Anderen

Fan vad bra den är!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Att du gjorde!
Das Boot var det första jag tänkte på, kolla uncut versionen

du menar dc versionen, inte uncut... om du inte menar att tvserien på 6h är uncut versionen

/Daniel

Permalänk
Medlem

Kondom des Grauens

Permalänk

Der Baader-Meinhof Komplex

Riktigt bra film + att du får en eller två meningar på dålig svenska.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Das Experiment.
http://www.imdb.com/title/tt0250258/
Det har nyss kommit en Hollywood remake på den, har inte sett Hollywood kopian men den ska tydligen vara blek jämfört med den tyska.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusvmt:

Kondom des Grauens

Fyfan dat plot alltså.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Die Blechtrommel... inte direkt bra, men åtminstone tysk

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

nordwand, tysk film som utspelar sig under 1936, ingen har klarat av att bestiga nordsidan på berget Eiger, nazi propaganda och "tysk stolthet" gör att de bästa eller de som vill vara de bästa vallfärdar dit,

mycket bra film

/Daniel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyriak:

Finns många bra tyska krigsfilmer, Das Boot nämndes, Stalingrad och Cross of Iron (Järnkorset) är också riktigt bra. Fitzcarraldo är en klassiker som man måste se (ingen krigsfilm) med galningarna Herzog och Kinski.

Cross of Iron är ju ingen tysk film. Det är ju en Peckinpah-film med James Coburn.

Skrivet av k4rl:

Jepp!

ParaZide: En annan tysk film inspelad under nazitiden är "Kolberg" från 45. Antagligen den dyraste tyska filmproduktion någonsin, rentav ett vansinnigt projekt där tusentals välbehövliga soldater på östfronten sägs ha dragits tillbaka för att användas som statister i en krigsfilm som utspelar sig under napoleonkrigen...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."