Permalänk
Medlem

on/off reboot knapp kit?

Så jag håller på och planerar ett chassibygge och kom på att on/off och restart knapp vorre bra att ha, och då lödning inte är min starka sida. Har letat runt lite men inte hittat något så jag undrar om det finns några bra färdiga "kitt" med sladdar och knappar att köpa?

Permalänk

Du kan inte få tag från ett gammalt chassi? Alt. elektronikskrot?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

har r du inget gammalt schassi du kan slakta så löp ett billigt NoName chassi du kan slakta på knappar du kommer ju ändå behöva en moderkortsplåt såvida du inte tänkt bygga i plast eller trä eller nått annat material som inte gör nått om moderkortet ligger mot på baksidan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

nix men jag får väll göra en räd i grovsoprummet. tänkte bara att det kanske fans nåra snygga färdiga paneler med typ on/off restart å hdd lampa som va enkla att bygga in. Det som sitter på dom flesta burkar brukar ju vara tråkiga plastbitar.

Permalänk

vet inte riktigt hur du menade nu för nu lät det som att du ville ha en knapp med inbyggd hdd led

http://www.kjell.com/?item=36143&path=304000000,322000000,324...
du får nog inhandla ett relä eller något om du vill ha lyset som hdd led då det drivs med 12v och moderkortet brukar bara leverera 3.3v på hdd leden tror jag

eller menade du ett kit med hdd led power led och reset/power mickrobrytare som chassin brukar vara utrustade med bakom plastbiten som är knappen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Precis ett kitt med allt det nödvändiga som bara e att skruva fast och koppla in. hdd-lampan struntar jag blankt i (har aldrig förstått poängen med den) tänkte bara att det e ju det som finns på alla chassin så det kanske ingick i ett eventuellt kitt.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

lite offtopic men silikon i olika former köper du nog lättast från kinn.se (bara ett tipps)