TFT skärm som blinkar när någon elprodukt startas/stängs av?

Permalänk

TFT skärm som blinkar när någon elprodukt startas/stängs av?

Tja.

Har en Gammal Dell 17" TFT skärm som visar lite info från en annan burk signalen hämtar jag passivt över vga genom en tp kabel utan någon som helst utrustning.

Dock så stör jag mig lite på att den fasen och proppen all min utrustning ligger på verkar störa denna skärm då den blinkar till när man tex slår på taklampan i rummet brevid. man slår på förstärkaren men min tv (ja jag har tv hemma) klagar den inte på.

Någon som har en teori varför den gör detta?

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Spännings dippar/spikar, ligger i sakens natur, inte mycket att göra åt med rimliga medel.
Enkla grejer som kan fungera, flytta skärmen till en annan fas, UPS, byt skärm till en mindre känslig

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

HF-störningar som just denna skärmen råkar vara extra känslig mot?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Testa att säkra upp till 13A, så får du lite mera mos i ledningarna.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Skrivet av frankof:

Spännings dippar/spikar, ligger i sakens natur, inte mycket att göra åt med rimliga medel.
Enkla grejer som kan fungera, flytta skärmen till en annan fas, UPS, byt skärm till en mindre känslig

Haft ups innan men då den avger ett svagt irriterande ljud så går det inte sova med den inkopplad. Hade ju jämnar ut en del små spikar troligen.

Skrivet av anton_mjor:

HF-störningar som just denna skärmen råkar vara extra känslig mot?

Jag vet inte redigt. skärmen är inte redigt frisk då den visar lite för gul nyans. man blir spyfärdig om man tittar på en bit bakgrund och det är mer gult än vitt

Skrivet av akka:

Testa att säkra upp till 13A, så får du lite mera mos i ledningarna.

Naa. tror inte det hjälper. på säkringsgruppen ligger bara 2 rum. mitt och vardagsrummet. dvs ett par lampor och en tv.
sen det jag har anslutet är en ctr 17" och en tft 17" och en förstärkare.
Sen då jag har gänga 2 säkringar på 10A så är de rätt tröga när man kan överbelasta de närmare 15-16 A i en halvtimme med svag stigande förbrukning så är det inte där felet ligger. tror snarare det är skärmen som är boven i dramat

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Svag nätdel i skärmen skulle jag säga ? Kanske en konding som inte mår så bra.. så orkar det inte redigt när spänningen dippar.

Eller så har du lyckats bygga en antennkabel istället för en skärmkabel

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.