Adapter: Ps3 -> datorskärm?

Permalänk

Adapter: Ps3 -> datorskärm?

Hade tänkt att fråga om någon här vet ifall de finns en adapter man kan köpa till ps3 så jag kan koppla in ps3 till datorskärm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte säker men en DVI - HDMI adapter skulle nog fungera. Se http://www.dustinhome.se/pd_5010135636.aspx

Permalänk
Medlem

ligger dustin nere för tillfället? har haft problem att koma in där tidigare idag.

Permalänk
Medlem

Har din skärm DVI-D så är det bara att köpa en HDMI-DVI-D adapter. Tycär förlorar du allt ljud på köpet
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3947965

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Inte om man kör ljudet via det optiska till nån förstärkare typ

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Skrivet av ultima:

Inte om man kör ljudet via det optiska till nån förstärkare typ

Det analoga 2.0 via rca finns alltid....;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Det analoga 2.0 via rca finns alltid....;)

Det har då inte min PS3:a iaf..

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk

Jag hade också det problemet, på Clas Ohlsson finns en omvandlare som ger komponent -> VGA + 3.5mm hörlur.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Är det skillnad mellan portarna på senaste slim-varianten och de tidigare? Har för mig att usb skiljer och minneskortläsare har tagits bort.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Det har då inte min PS3:a iaf..

Multi-AV porten och använd kabeln som följer med ps3an.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Det har då inte min PS3:a iaf..

Jo då det har den allt. Du har A/V-utgången att använda för det ändamålet.
Du kan ställa in i menyn om du vill ha ljudet ut från antingen A/V, HDMI eller optisk utgång.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Hmm där ser man, kanske var lite för snabb att svara då Måste jag nog ha en sådan kabel skräpandes någonstans i sin orginalplast

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Skrivet av Langelus:

Hmm där ser man, kanske var lite för snabb att svara då Måste jag nog ha en sådan kabel skräpandes någonstans i sin orginalplast

Säg till vad du köper för adapter sen och om det fungerar

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

Tack alla för svar!, stor hjälp :=), de vart en http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135146943

Permalänk

Sry menar att jag ska köpa en http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=135146943 inte att de vart en :=) säger till ifall de fungerar

Permalänk
Avstängd

Måste inte skärmen vara hdcp? för att det ska gå köra ps3:a på den?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

ingen anning vad du menar med hdcp. funkar kalas på min 20" samsung skärm o lira ps3 på. 1680x1050 som största upplösning.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

ingen anning vad du menar med hdcp. funkar kalas på min 20" samsung skärm o lira ps3 på. 1680x1050 som största upplösning.

att skärmen måste ha hdcp för kunna ta emot signal från ps3:an!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av judge:

att skärmen måste ha hdcp för kunna ta emot signal från ps3:an!

då jag inte vet vad hdcp är vart ditt svar till ingen nytta fortfarande:P men har kollat upp på egen hand på google. men då är frågan.. det står alltså på skärmen/tvn att den har detta?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

då jag inte vet vad hdcp är vart ditt svar till ingen nytta fortfarande:P men har kollat upp på egen hand på google. men då är frågan.. det står alltså på skärmen/tvn att den har detta?

å är det igna problem om skärm/tv har det! hdcp är--->

"HDCP står för High bandwidth Digital Content Protection och är en specifikation framtagen av Intel Corporation för att skydda digitalt lagrat programinnehåll (som överförs via gränssnitten DVI och HDMI) från otillåten kopiering. En HDCP-kompatibel sändare kan bara kommunicera med en HDCP-kompatibel mottagare medan en icke HDCP-kompatibel sändare kan kommunicera både med en HDCP-kompatibel och en icke HDCP-kompatibel mottagare."

källa:http://www.prisjakt.nu/question.php?qid=171

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Har du löst det med att få bild och ljud än och i sådant fall hur?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

tyvärr har inte haft några pengar än för att köpa en adapter.. men jag kommer snart, hoppas jag

Permalänk
Skrivet av Skruvarpojk:

tyvärr har inte haft några pengar än för att köpa en adapter.. men jag kommer snart, hoppas jag

Glöm inte att återkomma om du hittat någon lösning

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

Har hittar en lösning, nu när jag hade pengar så for jag och köpte en adapter, http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=145717447

De var verkligen precis att de gick in men de gick till slut, de ända som vara dåligt var att när man skulle skruva så var skruvarna för korta, men de gick ändå så sitter och spelar mycket mycket mer nu än förut

Permalänk
Skrivet av Skruvarpojk:

Har hittar en lösning, nu när jag hade pengar så for jag och köpte en adapter, http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=145717447

De var verkligen precis att de gick in men de gick till slut, de ända som vara dåligt var att när man skulle skruva så var skruvarna för korta, men de gick ändå så sitter och spelar mycket mycket mer nu än förut

Hur gjorde du med ljudet?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

Det är de som är problemet för mig, jag får inte ut något ljud, vet inte hur eller vad jag ska göra..:), är de det som är problem för dig med eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skruvarpojk:

Det är de som är problemet för mig, jag får inte ut något ljud, vet inte hur eller vad jag ska göra..:), är de det som är problem för dig med eller?

Du kan välja i audio-menyn om ljudet ska komma från antingen den optiska utgången eller via A/V-utgången (använd den kabel med vit/röd/gul kontakt som medföljer).
Kopplas sedan vidare till förstärkare med passande ingång.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Tack så hemskt mycket för hjälpen!, de hjälpte verkligen! :):)