Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Kan ju säga redan nu att det inte kmr gå att klocka i bios du kan ladda hem program att klocka med via windows, men det startar om varje gång du stänger av datorn

Varför går det inte att klocka i bios på den? Är dom låst på nått sätt? Har ett gäng andra delar också, men jag är inte riktigt 100 på om dom funkar som dom ska. Blir väl till att jaga ny hårdvara om den totalt strejkar.

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

Varför går det inte att klocka i bios på den? Är dom låst på nått sätt? Har ett gäng andra delar också, men jag är inte riktigt 100 på om dom funkar som dom ska. Blir väl till att jaga ny hårdvara om den totalt strejkar.

Finns absolut inga inställningar för det har också en liten p4 dell brevid mig här

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

Varför går det inte att klocka i bios på den? Är dom låst på nått sätt? Har ett gäng andra delar också, men jag är inte riktigt 100 på om dom funkar som dom ska. Blir väl till att jaga ny hårdvara om den totalt strejkar.

Skrivet av zekkexavior:

Finns absolut inga inställningar för det har också en liten p4 dell brevid mig här

Säg inte att det inte går att klocka innan du har kollat i hans bios, det är stor chans att det är låst, men chansen finns att det går, och spenderar man lite tid framför google lär man sig hur man ska göra

Jag trodde inte att jag kunde överklocka på mitt gigabyte/HP moderkort men efter lite sökning så visade det sig att man behövde klicka på ctrl + F1 för att få fram lite gömda inställningar

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Säg inte att det inte går att klocka innan du har kollat i hans bios, det är stor chans att det är låst, men chansen finns att det går, och spenderar man lite tid framför google lär man sig hur man ska göra

Jag trodde inte att jag kunde överklocka på mitt gigabyte/HP moderkort men efter lite sökning så visade det sig att man behövde klicka på ctrl + F1 för att få fram lite gömda inställningar

ah, man kanske skulle tagit o googla lite då synd bara att jag inte vet vad modellen heter. Det värkar heller inte stå nånstans. En klassiskt platt svart dell, man brukar se dom stå lite här och var på företag med skärmar på dom. Självklart finns det ju olika modeller med samma chassie... Hmm, får ta o kika på det nån dag

Permalänk
Skrivet av cAWPer:

ah, man kanske skulle tagit o googla lite då synd bara att jag inte vet vad modellen heter. Det värkar heller inte stå nånstans. En klassiskt platt svart dell, man brukar se dom stå lite här och var på företag med skärmar på dom. Självklart finns det ju olika modeller med samma chassie... Hmm, får ta o kika på det nån dag

Låter som en bra idé

Men kolla efter moderkortets modell nummer/namn, på så sätt får du info som "passar" dit moderkort

Lycka till med kylningen o hoppas det blir lite klock i slut ändan

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk

Läckage ?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Det här var riktigt roligt att se Hur mycket låter pumpen i förhållande till hur stark den är? Är det den här?: Pentrypump, 12 V - Biltema

Funderar på att göra likadant fast med den utgåvan som är dränkbar, just för att vatten är världens bästa ljudisolering

Full pott från mig

edit: förresten, hur gjorde du blocken? Vart skaffade du material?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddechr:

Läckage ?

Japp, men det vart när vi bytte slangar undertiden då allt var igång! ingen skada skedd dock

Skrivet av Deathdancer:

Det här var riktigt roligt att se Hur mycket låter pumpen i förhållande till hur stark den är? Är det den här?: Pentrypump, 12 V - Biltema

Funderar på att göra likadant fast med den utgåvan som är dränkbar, just för att vatten är världens bästa ljudisolering

Full pott från mig

edit: förresten, hur gjorde du blocken? Vart skaffade du material?

Pumpen låter väl mer än vad man står ut med om det skulle vara till en riktig dator, altså ingen man vill ha direkt. Pumpen klarar att pumpa bra, men inte suga så bra så det är viktigt att vattnet rinner bra ner till pumpen.

Blocken är bara klippta aluminium bitar som bror hade tagit från jobbet. inte så svåra att göra, klipp dom rätt längd och borra två hål i topp delen av blocket och sätt dit två nipplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Testa lägga en o-ring direkt på CPUn och använd bara överdelen av blocket

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Testa lägga en o-ring direkt på CPUn och använd bara överdelen av blocket

Skulle tippa på att det finns risk för att den kan smälta då tyvärr

Permalänk

Har en sådan dator liggande hemma med den visar inte heller temps:/

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimpBizkit:

Har en sådan dator liggande hemma med den visar inte heller temps:/

Njäe då får jag nog ta fram mina tempmätar sladd. *SUCK* hoppades att jag skulle få slippa detta.

Permalänk

vilken pump är det? kan du länka?

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem

På Everest ska du gå in på dator/sensor. Inte moderkort/CPU

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

vilken pump är det? kan du länka?

Pentrypump, 12 V - Biltema Där är pumpen

Skrivet av InCyBoy:

På Everest ska du gå in på dator/sensor. Inte moderkort/CPU

Ah jag kollade där förut men den hittar ingen temp alls, + att jag försökt med en hel del andra program också... Ser ut som att jag får byta moderkort.

Permalänk

Vill se lite aktivitet i galleriet!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Vill se lite aktivitet i galleriet!

Ja, eftersom att dell:en inte ville visa temps så har jag nu ordnat fram ett nytt moderkort och en processor. Men saknar fortfarande ett minne till den, så fort jag får tag på ett minne till den så kommer projektet vara i full gång igen.

Permalänk
Medlem

Appropå det du skrev om att du inte hade råd med raddar, jag läste någon annanstans på detta underbara forum att man kunde få oljekylare till nån opelmodell för en väldigt billig peng på skroten.

Dock så vet jag inte om de passar din dimession (stavning?) på slang xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av misiler:

Appropå det du skrev om att du inte hade råd med raddar, jag läste någon annanstans på detta underbara forum att man kunde få oljekylare till nån opelmodell för en väldigt billig peng på skroten.

Dock så vet jag inte om de passar din dimession (stavning?) på slang xD

Mjo, har redan hört mig för med en massa polare efter gamla oljekylare men ingen verkar ha nån, får kika på skroten som ligger i närheten någon dag :). Goda nyheter är iaf att jag ordnat fram en ny dator som denna gång visar temps så förmodligen så kommer detta projekt vara klart om nån vecka. Har bara haft lite för lite ork de senaste veckorna till att hålla på :).

Permalänk
Medlem

Kul projekt xD

Permalänk
Medlem

ska du inte ha någon radiator?

Permalänk

Har du provat att titta temperaturerna med detta program?
HWiNFO32 Download

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racso:

Kul projekt xD

Ja, det är nog kul om allt går som det ska, vilket det inte har gjort på senare tid! Men nu så blir det andra bullar!

Skrivet av roskai:

ska du inte ha någon radiator?

Har ordnat en kylare nu

Skrivet av AntiSmidig:

Har du provat att titta temperaturerna med detta program?
HWiNFO32 Download

Har inte provat det, tycker att datorn borde hitta med Everest och Cpu-z, men jag ska ta mig en till på programmet och se om det kan vara till nytta tack!

Permalänk
Medlem

Mer bilder !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blatteking95:

hej
vet du vart jag kan köp en sån kylare(radiator) som din?

Närmaste bilskrot Olje kylare är det du vill ha.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kul att se lite updates! Hur går det? Som sagt, intressant projekt! Blir ju sugen på att leta upp mina vattenkylningsdelar som bara ligger och skrotar nånstans och för en gångs skull göra något av dem.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

Kul att se lite updates! Hur går det? Som sagt, intressant projekt! Blir ju sugen på att leta upp mina vattenkylningsdelar som bara ligger och skrotar nånstans och för en gångs skull göra något av dem.

Ja, alla delar är ju klar nu, har allt som behövs. Det enda som saknas är en riktig burk. Och jag ska byta chassi på min snart och då kommer allt köras på den under en kortare period. Har precis införskaffat mig en extern hdd så att jag kan börja lagra det som ska vara kvar innan jag formaterar och sedan byter chassi. Det blir väl snart fram över kan jag tro Håll utkik!

Permalänk

Om jag hade varit du så hade jag nog kört med lite silikon runt gummi slangen