varför gör min ps3 så?

Permalänk
Medlem

varför gör min ps3 så?

när man stänger av den så att den står i standby så slutar aldrig hårdisken att snurra. Det spelar ingen roll hur länge den står oanvänd. Hårdisken fortsätter att snurra och ps3ans hårdisk lampa lyser konstant. Det försvinner om jag stänger av den helt och startar den igen.

Permalänk
Medlem

kan inte se vad för modell det är men är det den gamla 40, 60, 80 gb varianterna och inte PS3 slim modellerna så är det kanske ett YLOD problem (dvs överhettning på GPU och CPU) finns guider om hur du löser det på youtube.

Permalänk
Medlem

Det är 80Gb Har haft problemet sen jag köpte den. Men den har aldrig överhettats

Permalänk
Medlem

Är inte det där när nätverket är aktiverat i standby? För att exempelvis kunna starta upp PS3 med PSP. Och det är bara fläkten som går och inte hårddisken?

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

jag har inte en aning. Men har förtillfället bara nät på en mobil sticka och det finns inte några trådlösa nätverksanslutningar att ansluta till.

Permalänk
Medlem

Ja hårddisken är väl den gula lampan?
Den där ser ut att vara grön.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk

Prova att gå in i inställningar och stäng av fjärrstart funktionen.

Inställningar > inställningar för fjärrspel > fjärrstart (av/på) Kolla så den inte är "på".

Permalänk
Medlem

Gå in på inställningar/inställningar för fjärrspel/fjärrstart och ändra till av om det är på.

Edit: någon hann före

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! både till SuperRetard och Igelkotte!