Bra bärbar för max 6000 kr (för att kolla film, surfa, skriva word osv)

Permalänk
Medlem

Bra bärbar för max 6000 kr (för att kolla film, surfa, skriva word osv)

Tjenare.
Skall ha en dator omgående till min syster då jag lovat henne i år att jag ska fixa en till henne och betala halva beloppet.
Hon vill ha en bra dator, bra grafik osv som man nödvändigt vis har, och så vill hon kunna kolla på film på datorn med bra upplösning (ja ni fattar) och för att surfa, skriva word osv.
Helst ska det vara bra funktioner på datorn som kanske t.ex hdmi intag (verkar finnas på dom flesta datorer nu) och batteritiden får gärna vara bra, helst över 3h som på nästan de flesta datorer är ett "standard".

Alltså, det är enkla behov men samtidigt ska det vara en bra bärbar dator.

Ska helst gå att köpa i butik i göteborgstrakerna (tänker köpa den imorgon!)
Tacksam för svar.

Och ja, jag har kollat andra trådar, men alla är ju olika och olika krav osv..

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jo, jag tycker om den också, ser väll ganska fräsch ut, bra delar, blu ray osv.
2 saker är jag osäker på.

Batteri tiden och tagentbordet.
Batteritiden hittar jag inget om, och tagentbordet ser lite konstigt ut, alldeles för stor mellanrum med knapparna (hon vill ha ngn som helst sitter ihop) - fråga mig inte varför, smaken är som baken

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xkurdi:

Jo, jag tycker om den också, ser väll ganska fräsch ut, bra delar, blu ray osv.
2 saker är jag osäker på.

Batteri tiden och tagentbordet.
Batteritiden hittar jag inget om, och tagentbordet ser lite konstigt ut, alldeles för stor mellanrum med knapparna (hon vill ha ngn som helst sitter ihop) - fråga mig inte varför, smaken är som baken

Du lär inte hitta något prisvärdare!