Permalänk

Halo Reach

Har spelat Call of duty ett tag nu, börjat tröttna lite på det atm. Därför känner jag för att prova något nytt och det första som poppade upp i huvudet var Halo Reach! Har varit en sån hype för det ett tag nu, både innan och efter releasen.

Tänkte höra med er som har Reach eller bara vet saker om spelet. Finns det ett rank system i Reach? Isånnafall hur fungerar det gentemot Call of Duty? Jag är väldigt mycket med att ha mål i online spel, som att nå en viss level eller rank och så. Hade varit kul om det hade varit ett rank system i Halo också.

Och ur ert personliga perspektiv, hur tycker ni att spelet är (ni som har spelet alltså), är det värt ett försök eller?

Tack!

Permalänk
Medlem

det är typ samma sak som halo 3

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

det är typ samma sak som halo 3

Har inte lirat det heller så.

Permalänk
Medlem

För varje match du spelar online så tjänar du pengar (credits) som kan användas till att låsa upp nya delar till din rustning eller t.ex. ett färggrannt visir på din hjälm. Ingenting som påverkar spelet såsom perks gör i CoD alltså. Sen går man förstås upp i grader och får nya militära beteckningar, precis som i Battlefield och de flesta andra onlinespel nuförtiden. Liknande CoD så finns det speciella uppdrag som att få ett visst antal headshots på en dag, om du klarar dessa uppdrag får du bonus credits.

Jag lånade spelet i två veckor och spelade det ordentligt, och kan rekommendera det varmt. Både single- och multiplayer håller hög klass och man tröttnar inte i första taget. Jämfört med Halo 3 så finns det nya egenskaper man kan välja när man spawnar, som t.ex. jetpack, sköld, osynlighet, hologram som alla gör spelet roligare och mer varierat. Definitivt ett av de roligaste spelen som finns till 360, och en av de allra bästa konsolshooters som finns.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3