Permalänk

Hacker ger igen!

Vet inte var jag skulle placera tråden, admin får flytta om fel..?

En hacker fick sin datorn stulen i Boston, titta hur han lyckas få tag på datorn efter en del letande.
detta klippet måste bara ses helt enkelt =D

http://feber.se/pryl/art/197564/sno_inte_en_dator_frn_en_hack...

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Haha

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Det klippet är underbart!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Rätt skoj.. Dock så tycker jag att han borde kunnat hitta han mycket tidigare även avsaknaden av gatunummer.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Rätt skoj.. Dock så tycker jag att han borde kunnat hitta han mycket tidigare även avsaknaden av gatunummer.

Förklara snälla

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Förklara snälla

Bara att googla "vem snodde min data?" jueöh!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av nmc:

Förklara snälla

Skrivet av Ilja:

Bara att googla "vem snodde min data?" jueöh!

liksom iaf här i Sverige så har vi ju hitta.se ratsit mm har man ett par uppgifter på en person så är det väldigt lätt att få ut massa annan information tex vad man bor mm.

visste han gatan så borde de inte vara ett större problem att hitta vilket hus.
Fast de har väl inga såna tjänster där kanske.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ja jag tänkte precis posta den här filmen så såg jag din tråd, jäkligt skön historia !

Visa signatur

Dan B ...

Permalänk
Medlem

HAhaha orka bli uthängt sådär.... särskild med en sån där webhistorik och bilder på sig själv

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Har man inte råd att gå och köpa en egen dator, då ska man ingen dator ha heller

Skrivet av Tomas_88:

HAhaha orka bli uthängt sådär.... särskild med en sån där webhistorik och bilder på sig själv

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Härligt att se en brottsling bli så fullständigt ägd !
Gillar presentationen av honom med alla hans sökningar efter elephant asses och dylikt

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Låna hans bankkonto och köp ny dator haha

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Han kanske köpt en stulen dator o blir uthängd, skaplig otur i så fall

men klippet är ganska intressant att se på

Permalänk
Skrivet av jycken:

Såg nu att jag postade samma MEN i rätt forumsdel---> #10657332 FYI

Duktig du! Men inte vet jag om jag var så ute och cyklade.
Men orkar man bry sig så gör man.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

liksom iaf här i Sverige så har vi ju hitta.se ratsit mm har man ett par uppgifter på en person så är det väldigt lätt att få ut massa annan information tex vad man bor mm.

visste han gatan så borde de inte vara ett större problem att hitta vilket hus.
Fast de har väl inga såna tjänster där kanske.

dom har lite annan inställning i usa till folkregister, och vi kan nog utgå att han kikade i telefonkatalogen eller motsvarande

/Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det är ju olagligt ellerhur?

Haha, det är ju hämnd iallafall

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Han kanske köpt en stulen dator o blir uthängd, skaplig otur i så fall

men klippet är ganska intressant att se på

Man är ju bra blåst om man köper en begagnad dator som inte ens går att installera program på eftersom man inte har admin-lösenordet

Permalänk
Medlem

Någon från MIT gör något mediokert och får en massa uppmärksamhet för det? Vad mer är nytt?

Taget ur munnen på någon i kafferummet: "MIT guys carry out the ideas we get when we're drunk, and the media is all fucking over it."

Uppblåst ego, kaxig när motparten inte kan försvara sig, nördig humor som han borde växt ur för länge sen. Nej, jag gillar inte den där snubben. (och ja, jag är bitter )

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Tur för hackern att han inte bodde i sverige, då lär han ha åkt dit rejält och fått betala ett saftigt skadestånd till tjuven. Då han bl.a. gjorde dataintrång i sin egen dator, samt tjuven paypal-konton etc och hängde ut tjuven på internet.
Annars så är hämnden ljuv och den som väntar på något gött väntar aldrig för länge, syftade alltså på tjuven som satt och väntade på det goda.

Jag är dock fundersam på hur det kommer sig att så många som har skapliga liv vågar hänga ut folk som inte har det bra och absolut inte det efter uthängningen. Liksom brottet skedde i usa, inte Thailand/kina där de kan hugga av händer av tjuvar m.m. Personen som blev uthängd lär ju bli förbannad och vill ge igen, kanske inte direkt efter utan han kan vänta en bra stund. (ordspråket den som väntar på något gott.. gäller fortfarande)

Något att tänka på är att ju mindre en person har, ju mindre har den att förlora på om det går åt h-lvete. Därför ska man inte jävlas med personer som inte har något att förlora. I detta fall så skulle jag i personens fall bara skicka dit polisen, struntat i uthängningen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bud_bundy:

Tur för hackern att han inte bodde i sverige, då lär han ha åkt dit rejält och fått betala ett saftigt skadestånd till tjuven. Då han bl.a. gjorde dataintrång i sin egen dator, samt tjuven paypal-konton etc och hängde ut tjuven på internet.
Annars så är hämnden ljuv och den som väntar på något gött väntar aldrig för länge, syftade alltså på tjuven som satt och väntade på det goda.

Jag är dock fundersam på hur det kommer sig att så många som har skapliga liv vågar hänga ut folk som inte har det bra och absolut inte det efter uthängningen. Liksom brottet skedde i usa, inte Thailand/kina där de kan hugga av händer av tjuvar m.m. Personen som blev uthängd lär ju bli förbannad och vill ge igen, kanske inte direkt efter utan han kan vänta en bra stund. (ordspråket den som väntar på något gott.. gäller fortfarande)

Något att tänka på är att ju mindre en person har, ju mindre har den att förlora på om det går åt h-lvete. Därför ska man inte jävlas med personer som inte har något att förlora. I detta fall så skulle jag i personens fall bara skicka dit polisen, struntat i uthängningen.

Fast det var ju hanns egen dator och han gjorde ju inga riktiga hack direkt. Att köra SSH och VNC till sin egen dator är ju på inget sätt intrång. Att plocka bilder hade dock varit tveksamt rent juridiskt i Sverige men i USA fungerar inte upphovsrätten på samma sätt. Sen hackade han inga konton. Han använde bara information som tjuven själv skrev in på datorn. Kvar är då uthängningen som han kan få skit för.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det finns en del fina "hack" som presenteras på defcon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast det var ju hanns egen dator och han gjorde ju inga riktiga hack direkt. Att köra SSH och VNC till sin egen dator är ju på inget sätt intrång. Att plocka bilder hade dock varit tveksamt rent juridiskt i Sverige men i USA fungerar inte upphovsrätten på samma sätt. Sen hackade han inga konton. Han använde bara information som tjuven själv skrev in på datorn. Kvar är då uthängningen som han kan få skit för.

Nja i Sverige hade det nog varit olagligt. Att det är hans dator tror jag kvittar faktiskt. Om din bil blir stulen och du ser den på grannens uppfart dan efter får du inte gå och ta tillbaks den trots att du använder din egna nyckel tex.

Sen att bara använda information som personen skriver in själv... då skulle det inte vara olagligt att stå bakom nån i bankomatkön, sno kortet och sen ta ut deras pengar eftersom man bara skrev in samma kod som personen själv? Samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silvr:

Nja i Sverige hade det nog varit olagligt. Att det är hans dator tror jag kvittar faktiskt. Om din bil blir stulen och du ser den på grannens uppfart dan efter får du inte gå och ta tillbaks den trots att du använder din egna nyckel tex.

Vad blir det för brott då? Stöld igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Vad blir det för brott då? Stöld igen?

Självtäkt.

Intressant story, underhållande. Jag hörde samma historia från min morbrors fru för ganska länge sen och fick då intrycket av att det var en svensk det handlade om. Kanske har det även hänt här i Sverige eller så var det en något förvrängd version jag hörde.

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av silvr:

Nja i Sverige hade det nog varit olagligt ..

Mjo, Sverige är fantastiskt.

(Some offtopic:) Jag har hört att man kan bli skadeståndsskyldig om en inbrottstjuv t.ex.
halkar på en matta hemma hos dig (medan han gör inbrott, alltså) - om du inte har halksäkrat
alla mattor & därmed indirekt "orsakar" att tjuven ramlar & slår sig medan han snor din platt-TV.
(Kan vara en skröna dock, jag har inte kollat alls.))

Ang. Hackerns hämnd så tycker jag att själva grejen att kunna både hämnas & få tillbaka sin
förlorade egendom & säkert oersättliga foton/annat på ett så pass "sofistikerat" sätt
i sig gör hela filmen. (Själv hade jag inte haft en aning om hur/var ifall någon hade snott mina datorer.)

Håller däremot med om att det verkar en smula korkat att häckla "tjuven" (imo troligare hälare/godtrosköpare)
online & därmed eventuellt riskera sin egen (nuvarande & bättre än förut) personliga säkerhet.
Väldigt roligt & underhållande föredrag (får man väl kalla det?), om än lite våghalsigt - möjligen. Tackar.

Permalänk

Hoppa febers site, här är det de länkar till utan reklam etc: http://www.youtube.com/watch?v=U4oB28ksiIo&feature=player_emb...

Blir lite allergisk på siter som feber som bara länkar material och sen har mage att lägga på reklam på det.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Så jävla bra!

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|