Permalänk
Medlem

Pier Solar är här!

Äntligen! Efter år av väntan fick jag till slut hem mitt Pier Solar.

Vi snackar om ett tvättäkta splitternytt rollspel till Megan!

Extremt begränsad (800 ex, jag fick nr 65) samlarupplaga där vi som förhandsbetalade fick lite extra lullull samt namnet med i spelets credits:)

Spelets hemsida: http://www.piersolar.com/

Framsida:

Baksida:

Soundtrack som även ger förbättrat ljud/musik om den sitter i MegaCD:n medans man spelar!

Manual i färg:

Det viktigaste av allt, spelet:

Hela klabbet med böcker och reklam för kommande spel:

Nu skall det testas!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Har du spelat ut det?
Var spelet bra?
Vad kostade spelet?

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

Ett år!? Skulle aldrig beställa ifrån den butiken igen!

Permalänk
Medlem

Så du fick va med i credsen för att du köpte det? Right.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Svar på lite frågor:

Jag har inte hunnit spela det särskilt mycket då SCART-kabeln till min multi-mega glappar, väntar på en ny.

Men av det jag spelat så är musiken helt underbar och grafiken likaså. Spelet känns som en blandning av Phantasy Star och dom gamla Final Fantasy liren.

Jag betalade 50 dollar för samlarutgåvan "Posterity Edition" 2008.

Ish: Suck... Gå in på deras hemsida och kolla forumet, där kan du se att vi som var villiga att förhandsbeställa samlarutgåvan alla fick våra namn med i spelets credits.

Edit: Hmm jag såg att alla forumposter från tiden innan spelet släpptes har arkiverats... Men snäll som jag är så har jag letat upp den gamla Q&A:n

Se den andra frågan... http://www.piersolar.com/board/archives/viewtopicca4f.html?f=...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar riktigt schysst av det jag sett. Kul att dom släpper ett nytt spel till Mega Drive, fin utgåva du fick tag på.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4