Tvångstankar angående batteritid ( handkontroll Xbox )

Permalänk

Tvångstankar angående batteritid ( handkontroll Xbox )

Jag har precis köpt en Xbox, men jag vill inte att batterierna ska börja ge sig medan jag spelar. Det är ett slags tvång jag vill undkomma. Om jag köper vanliga butiksbatterier AA, och har dom igång i 20 timmar och byter sedan, tror ni att jag klarar mig då? Eller ska jag köra 15 timmar för att vara på den säkra sidan? Håller dom för 15 timmars intensivt spelande oavsett batterisort? Hjälp mig, snälla

Permalänk
Avstängd

ringen runt xbox-logo-knappen mitt på kontrollen börjar snurra runt när batteriet hållet på ta slut så du kommer vet i god tid innan kontrollen dör.

Permalänk

Tack! Har inte packat upp det än nämligen. Hur lång tid brukar det vara mellan att den blinkar och att det ger sig? Och en fråga till, när lampan börjar blinka, finns det då full batterikraft kvar?

Permalänk
Avstängd

Ingen aning om man kan tidsbestämma hur lång tid det är kvar då den börjar snurra då det lär bero på kvalitet på batteriet, man kan dock kolla i menyn hur många staplar batteriet har kvar.

Men vad jag märkt hinner jag köra minst timmen när den börjar snurra tills den dör.

Kan ju lägga till att i spelen jag har så pausas spelet när kontrollen dör så man hinner byta batterier utan att det händer något, dock vet jag inte hur det funkar om man spelar online.

Permalänk

Stort tack

Permalänk

Brukar alltid spela tills batteriet är helt slut. Det är ju ingen katastrof direkt är väl lite irriterande om man lirar online då kan man ju byta när ledringen börjar snurra. Annars äre bara köra tills det är slut. Onödigt att byta tidigare. Ett tips är Ikea batterier billiga och bra. Även deras laddbara fungerar överförväntan.

Permalänk

Tack för tipset om Ikea batterier. I övrigt då, är det stor skillnad mellan olika batterier? Man kan ju undra vilka typer av batterier, som Microsoft har använt när dom skriver om max. 30h speltid.

Permalänk
Avstängd

Annars kanske laddningsbara batterier och en laddstation vore något, då slipper du byta i alla fall...

Permalänk

Ja, har funderat på det där, men får nog bli vanliga. Ska se nu hur länge batteritiden ligger på

Permalänk
Medlem

Jag kan bara tipsa om paketet med ett laddningsbart batteri och sladd. Det fungerar skitbra! Så fort man ser att ringen börjar snurra så är det bara att plugga in sladden när man kan pausa/mellan matcher och på det sättet så blir man aldrig tagen med byxorna nere, så att säga.

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk

Köp en sådan här och 4st batterier på 2700mha.
Batteriet som Microsoft säljer är på 2100mha så med en GP powerbank så får du 600mha extra + att dom är billigare.

Permalänk

Ändå intressant tycker jag det vore att veta hur olika batterisorter står sig mot varandra. Idag när jag var och handlade batterier så var det en stor skillnad i pris. Ett 4-pack batterier AA batterier tror jag låg på omkring 20-30:- medan en annan AA sort låg på det dubbla. Om det finns nåt test av batterier så får gärna nån länka, vore mycket intressant att se vilken skillnad det är.

Sen så detta med AAA batterier kontra AA, så är det ju så att dom mindre AAA är dyrare, antar att det är så för att dessa inte används lika mycket.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av sweclockernn:

Därför kör jag på ikea batterier

Permalänk
Medlem

Ju högre Mha-värde ju längre kommer batterina hålla.
Har använt sedan dag 1 play and charge kit, och kontrollen börjar varna för lågt batteri strax under 50%. Ju närmre du kommer tomt batteri ju oftare snurrar "ljusringen". Och från den börjar varna tills handkontrollen dör så går det nog minst 2 timmar tror jag.
Och appropå handkontrollen dör under spelandet så pausas spelet, lirar du online kan det bli lite stressigt för där går det inte att pausa ju, men sålänge du lirar singelplayer är det ingen fara då du har all tid i världen på dig.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweclockernn:

Man får OFTAST, inte i alla fall men oftast vad man betalar för, och dyrare batterier skulle jag nog tro både går att ladda flera omgångar innan de laddas ur, och du löper nog mindre risk för läckage.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

Man får OFTAST, inte i alla fall men oftast vad man betalar för, och dyrare batterier skulle jag nog tro både går att ladda flera omgångar innan de laddas ur, och du löper nog mindre risk för läckage.

Fast det där handlade ju om alkaliska batterier, vilka ej ska laddas.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Har kört med de batterierna man fick med krysslådan i ca 50 timmar. Har inte gett med sig än. Men det är nog på G.